Octavia III RS

Joske

Forumguru
Zouden de zwarte uitlaatpijpen van de RS230 passen op een gewone rs en zo ja heeft er iemand de juiste artikelnummers?
inderdaad, ik verwacht dat dit zal passen ja, maar schrik niet... officieel kost 1 stuk 128 euro bij de dealer.... :pieker:
hieronder de artikelnummers, die van de "originele" RS staan er ook bij vermeld ineens :)

Naamloos.png

Arco

Forumguru
Even een vraagje:
Klopt het dat in de nieuwe Superb III, 2 liter TSI hetzelfde blok zit als in de RS en dat ze er standaard een 280 PK van maken?

CDK

Forumguru
@Arco, nee dat klopt volgens mij niet, want het standaard blok is te chippen naar zo'n 300pk en de 280 versie naar ruim 350pk. Er zullen dus zeker verschillen zitten in de 2 blokken.

Arco

Forumguru
@Arco, nee dat klopt volgens mij niet, want het standaard blok is te chippen naar zo'n 300pk en de 280 versie naar ruim 350pk. Er zullen dus zeker verschillen zitten in de 2 blokken.
Ok bedankt!
Ik dacht dat een 2 liter TSI, gewoon een 2 liter TSI was ("hardwarematig") maar dat blijkt dus niet zo te zijn... (ik ken er zelf niets van)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Tuner111

Forumguru
2014-04-26%2015.31.48.jpg

bartvw

Forumguru
@Tuner111 als ik de ruimte niet nodig had gehad had ik die genomen.
Heb er een paar uur mee gereden maar het is gewoon een bruut apparaat, auto kleeft gewoon aan de weg.
De RS is er bij ons ingekomen om de ruimte.
Vind zelf wel dat er bij een Golf minder rijgeluiden in het interieur binnen komen.
Denk dat er meer aan isolatie is gedaan aan de Golf.

Grt Bart

Tuner111

Forumguru
@bartvw moest ik niet zo veel km's moeten doen en de ruimte nodig had zou ik zeker ook wel dit bruut machine gekocht(of de cupra). zal nooit die testrit vergeten ! :D de boerenwegen op en planken da ding zo veel grip heb ik nog niet gevoelt ! :D:D

Net eerste onderhoud laten uitvoeren, na 25000km. Olie verversen en de andere vloeistoffen wat bijgevuld. 247 euro, waarvan 108 voor de olie (excl. BTW). Toch wel stevig doorgerekend. Gelukkig verder geen kosten.

De sound generator had ik zelf al losgemaakt. Nu gevraagd of dit niet met de computer op volume 0 gezet kon worden. Hun antwoord: kan niet. En dat terwijl het zelfs met VCDS kan. Zucht.

Mettes

Forumguru
Het eerste onderhoud heeft mij 314 euro gekost.
Dus uw rekening valt nog mee.(20000km)
Ook bij mij is 108 euro excl aangerekend voor de olie. (5,7 liter)
Is er bij uw wagen ook een benzine-additief toegevoegd? (20 euro)

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan