Octavia III RS

Hoi,

Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen een skoda octavia RS (220pk) of de ford focus ST3...
Beiden kosten ongeveer evenveel maar het grote verschil zit hem voornamelijk in de kofferruimte die bij de skoda veel groter is dan bij de focus ST. Daarnaast zit de focus ST wel beter (recaro sportzetels).

Vandaag heb ik al eens een testritje gedaan met de octavia combi 2.0 TDI (180 pk) en vond dit op zich wel super rijden maar wil toch de tsi :) Wat mij wel opviel is dat je toch veel 'rolgeluiden' hoort. Was dit toevallig of is dit echt wel een kenmerk van de octavia rs?

Ik veronderstel dat de focus ST dit minder heeft?
Alle reacties zijn welkom !! :)

Er is een Engelstalig gezegde: assumption is the mother of all fuckups. Ga er in rijden en je weet het.

Ik heb een testrit nagevraagd in m'n ford garage en ze gingen ervoor kijken maar dit zal wrs wel nog even duren ;)

Wat zijn de ervaringen van de mensen die met de skoda RS rijden met betrekking tot de geluidsisolatie in de wagen?

Thx!

oco1979

Forumguru
Ieder moderne benz
@Mettes ik dacht dat de nieuwe 2.0 TSI motoren geen last meer hebben van aanslag in de motor dus lijkt mij het niet nodig om wat toe te voegen in de motor.

Grt Bart
ine motor die directe inspuiting heeft zal vroeg of laat vervuiling hebben,sommige merken hebben indirect en direct en dat zou in theorie beter zijn,kleppen worden dan gereinigd

oco1979

Forumguru
Zonet terug van de garage, katalysator (aan het motorblok) stuk na 11500km!!!
Rammelt en reutelt dat het een lieve lust is! Heeft een mooi donkerblauw kleurtje ook, wat denk ik wel normaal is.
Normaal garantie zei de monteur!
Zal wel zeker zijn dat het garantie is zei ik, ga het navragen was het enigste antwoord, we houden u op de hoogte!!!
Kzei: lap dat is vroeg, kan gebeuren...

das zeker te vroeg,was het ophanging zelf of de kat ?
Slecht gemonteerd en kapot gerammeld

Tip : tijd voor downpipe :yeehaa:

oco1979

Forumguru
Hoi,

Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen een skoda octavia RS (220pk) of de ford focus ST3...
Beiden kosten ongeveer evenveel maar het grote verschil zit hem voornamelijk in de kofferruimte die bij de skoda veel groter is dan bij de focus ST. Daarnaast zit de focus ST wel beter (recaro sportzetels).

Vandaag heb ik al eens een testritje gedaan met de octavia combi 2.0 TDI (180 pk) en vond dit op zich wel super rijden maar wil toch de tsi :) Wat mij wel opviel is dat je toch veel 'rolgeluiden' hoort. Was dit toevallig of is dit echt wel een kenmerk van de octavia rs?

Ik veronderstel dat de focus ST dit minder heeft?
Alle reacties zijn welkom !! :)

Octavia RS 230 moeten vergelijken met st3,waarom,omdat op de 230 het vermogen beter op de baan komt met die sperdiferenitieel die op de 220 niet zit.

Ik bevestig de luide rolgeluiden in de RS. Op slecht asfalt/beton (bijv. stukken v/d E40 naar Luik in Belgie) kan je mekaar bijna niet meer verstaan.
Niets aan te doen, onder meer daarom is hij 10.000 euro goedkoper dan een soortgelijke Audi.

peterrapid

Forumguru
Zou mijn twijfels hebben dat er geen rolgeluiden zijn in de Ford ST maar geen idee, zoals reeds vernoemd rijden is weten maar ik denk dat je je idee al hebt en dat is de Ford @niniansix ?

bartvw

Forumguru
Ik vind dat de Octavia meer rolgeluiden geeft dan mijn vorige auto (VW Golf) hoe dat is tegenover een ander merk geen idee.
Heb wel is gelezen dat sommige banden meer rolgeluiden maken dan andere.
Succes met je keuze.

Grt Bart

oco1979

Forumguru
mijn vermoeden dat de geluidsisolatie bij skoda wel minder is dan bv vw en zeker audi worden hier al vernoemd.
Die laatste is ook een stuk (veel)duurder(audi).
Prijsverschil moet ergens inzitten.

bartvw

Forumguru
@oco1979,

Voor het prijsverschil wat wij in Nederland betalen tenopzichte van Belgie zou ik toch nog wel aan kunnen kloppen bij Pon voor wat geluidisolatie :D of niet?

Grt Bart

oco1979

Forumguru
Voor de prijs dat jullie betalen zou je een audi mogen hebben. :thumbsup:
De heilige MELK koe bij jullie is extreem.
Bestaan al wat isolatiespuitbussen die de geluiden zeer goed isoleren.
Dempingsmaten ook.
De prijs van zo spuitbus is ook hoog(je hebt er wat van nodig)
Dat is mijn ervaring met caraudio demping,kan je perfect voor normaal geluid ook doen.

Hoi,

Bedankt voor de vele reacties! Wel jammer om te lezen dat de rolgeluiden sterk aanwezig zijn... Heb zonet een testrit gekregen van de ford garage (blijkbaar willen ze vlug verkopen :tongue:) en ja dat rijdt wel zeer goed en zeer weinig rolgeluiden maar daar heb je wel veel minder ruimte dan in de octavia...

Zijn de rolgeluiden dan zo storend? Want indien de rolgeluiden meevallen, neem ik een RS ..

(Ohja heb de rs230 eens laten prijsmaken en dit valt zeer goed mee en zou die dan nemen ipv de gewone rs maar qua rolgeluiden zal dit wel hetzelfde zijn of de gewone rs?)

Vanavond ga ik nog es met de RS diesel gaan rijden en zal ik er nu eens extra opletten... Het wegdek was ook niet 100% dus zal vragen of we eens met de wagen op een ander stuk asfalt mogen knallen ;)

Joske

Forumguru
Maar is dat niet wat eigen aan een 'sportversie' die geluiden enzo?
Zou niet weten waarom? :pieker:

Andere bumpers, andere motor en klein beetje lagere rijhoogte. Dat is zowat simpel gezegd het verschil. Verschillen in isolatie of gebruikte materialen ga je niet kunnen ontdekken..

Bovenaan Onderaan