Goofy@5E
Forumguru
beste rendement uit deze opstelling te halen is een remap wel nodig.
als de lambadasensor voor en achter de katalisator blijft zitten en deze weg kunnen met de waarde die de sportcat heeft ten opzichte van OEMcat zal remap niet nodig zijn,maar beter.
Downpipe heeft als voordeel dat de turbo vlugger opspoeld,turbodruk zal in lagere toerental iets hoger zijn,mits deze in de mapping herkent is.
Want als de turbodruk zeg maar afgesteld staat bij 1250tr/min op 0,5 bar en met downpipe ga deze naar 0,7 bar,maar ecu zie in tabel enkel 0,5bar staan,dan zal deze ook druk doen verlagen(wastgate) daarmee dat mapping beter is.
Downpipe heb je minder turbogat(als die er al is)
Sportcat is nog betere turbo-opspoeling.
ook voordeel bij het hernemen,turbo zal vlugger reageren.(minder tegendruk)
Als het voor sommige chinees is,even google, turbo werking bekijken.
Heb wel intresse in een downpipie, maar die mottige control in Belgie he, mijn voorkeur gaat naar een HJS met een 200cell sportcat op, kan je op oem uitlaat aansluiten, het ding is als je de D P op de oem uitlaat plaatst dat niet zoveel meer db gaat produceren, en alle voordelen hebt van de DP, spijtig wel da dat ding zoveel €€€€€ kost , nu men vraag, zouden ze op de TK over een DP struikelen, iemand ervaring?