Octavia III RS

Goofy@5E

Forumguru
beste rendement uit deze opstelling te halen is een remap wel nodig.
als de lambadasensor voor en achter de katalisator blijft zitten en deze weg kunnen met de waarde die de sportcat heeft ten opzichte van OEMcat zal remap niet nodig zijn,maar beter.

Downpipe heeft als voordeel dat de turbo vlugger opspoeld,turbodruk zal in lagere toerental iets hoger zijn,mits deze in de mapping herkent is.

Want als de turbodruk zeg maar afgesteld staat bij 1250tr/min op 0,5 bar en met downpipe ga deze naar 0,7 bar,maar ecu zie in tabel enkel 0,5bar staan,dan zal deze ook druk doen verlagen(wastgate) daarmee dat mapping beter is.

Downpipe heb je minder turbogat(als die er al is)

Sportcat is nog betere turbo-opspoeling.

ook voordeel bij het hernemen,turbo zal vlugger reageren.(minder tegendruk)

Als het voor sommige chinees is,even google, turbo werking bekijken. :sterretjes:

Heb wel intresse in een downpipie, maar die mottige control in Belgie he, mijn voorkeur gaat naar een HJS met een 200cell sportcat op, kan je op oem uitlaat aansluiten, het ding is als je de D P op de oem uitlaat plaatst dat niet zoveel meer db gaat produceren, en alle voordelen hebt van de DP, spijtig wel da dat ding zoveel €€€€€ kost , nu men vraag, zouden ze op de TK over een DP struikelen, iemand ervaring?

Goofy@5E

Forumguru
Voor nog effe door te gaan op men vraag over een DP, nu heb ergens gelezen dat er soms een kans is bij het plaatsen dat de electronica in noodloop zou kunnen gaan, da is natuurlijk minder, zou deze wel mettertijd willen plaatsen (zelf) om in combinatie met de inlaat mod, later een stage 1 te laten doen, (voorkeur gaat naar BR Perf.) Heeft iemand met deze materie ervaring,

oco1979

Forumguru
Heb wel intresse in een downpipie, maar die mottige control in Belgie he, mijn voorkeur gaat naar een HJS met een 200cell sportcat op, kan je op oem uitlaat aansluiten, het ding is als je de D P op de oem uitlaat plaatst dat niet zoveel meer db gaat produceren, en alle voordelen hebt van de DP, spijtig wel da dat ding zoveel €€€€€ kost , nu men vraag, zouden ze op de TK over een DP struikelen, iemand ervaring?

Als ze het zien ben je gezien.
Tis al te zien hoe gemakkelijk je de downpipe kan zien zitten.
Bij elke jaarlijkse controle terug origineel zetten is ook niet ideaal.
Op maat geplaatste sportcat,kan je een kleine demper als extra plaatsen voor geluid te dempen.
HJS zal wel goed zijn,je zal daarbij ook een deel naam betalen.
Ergens wel gelezen dat een sportcat niet zolang leven is gegeven dan OEM.

oco1979

Forumguru
Voor nog effe door te gaan op men vraag over een DP, nu heb ergens gelezen dat er soms een kans is bij het plaatsen dat de electronica in noodloop zou kunnen gaan, da is natuurlijk minder, zou deze wel mettertijd willen plaatsen (zelf) om in combinatie met de inlaat mod, later een stage 1 te laten doen, (voorkeur gaat naar BR Perf.) Heeft iemand met deze materie ervaring,

kan gerust zijn.
Al te zien hoeveel marge de ecu heeft.
Ook voor de sensoren.
Tegenwoordig zit er ook al een temperatuursensor tegen de turbo.(turbobeveiliging)
De warme van de turbo is hierdoor te controleren en motorvermogen is hierdoor afhankelijk van.
Tzou me niet verwonderen dat bepaalde tuners :
- daar niet achter kijken.
- wegschrijven.
- grenswaarde wijzigen.
- enz...

Want ze kunnen op papier allemaal dezelfde Nm en PK hebben.
Maar blijven deze waarde wel aanhouden als je doortrekt. :pieker:.

want met die huis en keuken tuners die uit de grond komen tegenwoordig.:sterretjes:

Goofy@5E

Forumguru
Zou het besterven moest ik dit meemaken, ik pas wel op waar ik de mijn zet, hier in het Leuvense is weer een bende actief die het gemunt heeft op duitse airbags en navigatie toestellen, zelfs het stuur is niet meer veilig, moeten ze ook hebben, maar het zijn vooral audi, bmw merc en vw die ze vizieren, vorig we een 10 tal wagens die ze ,, geplukt,, hebben, geen breekschade, juist wat ze nodig hebben was weg,

Jese8

Ex-lid
2 muurtjes plaatsen en cia de kofferbak in en uitstappen. Als ik mn wagen opkrik gaat het alarm af trouwens.. niet dat dat ze zal afschrikken..

Bovenaan Onderaan