Octavia III RS

Arco

Forumguru
:ot: Even kort: ik heb een topic gestart in "stamtafel" maar ik krijg zo geen blauw bolletje voor het topic...kan iemand mij helpen :sterretjes:, ik weet niet waar ik het anders kan vragen...

Badsloefke

Forumguru
Klasse 3 alarm, die heeft een hellingshoek detectie. Gaan in ieder geval alle toeters en bellen af als men het probeert.
Ah dat heb ik, ik had als optie da volumetrisch alarm bijgepakt en nu get zegt, bij hellingshoek wijziging enz gaat da af... As ik op knopje vergeet de duwen als ik winkel binnenstap en zit nog iemand in ga da ook af... De madam vond da heel leuk toen ze er nog in zat :D

Goofy@5E

Forumguru
Was juist effe aant kijken op ebay en kwam volgende uitlaat tegen, mischien iets voor onze rs dieselrijders, vrij goedkoop als je het mij vraagt,

Screenshot_2016-02-17-20-04-09.png

Jese8

Ex-lid
Zijn er toevallig RS rijders die eenzelfde slijtage patroon hebben? Binnenkant is wat meer gesleten dan de rest, deze banden heb ik eerst op de achterkant gehad en na nieuwe banden deze voorop gezet en de nieuwe achter. De vorige voorbanden hadden eenzelfde slijtage, wagen laten uitlijnen maar deze was goed. Uitlijner zegt dat Golfjes gti ook dit patroon hebben. Ik gebruik de auto voornamelijk in de stad.

Totaal 26.000km meegegaan (zeker 18.000 stad) voorbanden gingen 20.000km mee.

Nog niet gek natuurlijk, en kan ook aan de band liggen, maar ben nieuwgierig.

Bijlagen

• IMAG0626.jpg
    IMAG0626.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 51

Fredo

Nieuw lid
Hoi allen,

Fijn te zien dat hier een forum van RS'ers bestaat die al heel wat kilometerervaring in de handen en voeten hebben. Heb er gister ook een besteld, nu nog even wachten tot juni-juli vooraleer die geleverd wordt. Zal me hier alvast ondertussen alwat kunnen onderdompelen in the spirit of the RS. Nice :-)
Heb toch nog lang getwijfeld tussen de superb combi en de rs, maar laten we zeggen dat het hart het gehaald heeft van het hoofd deze keer...

Badsloefke

Forumguru
Hoi allen,

Fijn te zien dat hier een forum van RS'ers bestaat die al heel wat kilometerervaring in de handen en voeten hebben. Heb er gister ook een besteld, nu nog even wachten tot juni-juli vooraleer die geleverd wordt. Zal me hier alvast ondertussen alwat kunnen onderdompelen in the spirit of the RS. Nice :-)
Heb toch nog lang getwijfeld tussen de superb combi en de rs, maar laten we zeggen dat het hart het gehaald heeft van het hoofd deze keer...
Amai zo lang wachten ? Ik had mijn rs230 op 2 maand... Eind september besteld en begin december geleverd...

Welkom hier trouwens op dit heel actieve forum en hoe meer rs-en op de baan hoe liever :D

Had hetzelfde ik ging ook eerst superb pakken maar wou de sportline en dan moest ik nog een jaar wachten en dat ging niet + dan sportiever interieur enz van de rs en 7k€ goedkoper heeft me dan toch overhaald de rs230 te kopen en nog geen seconde spijt van... Na bijna 4000km kruip ik nog steeds met een heeeeeeeel grote smile achter het stuur en geniet van elke rit :tegek:

Fredo

Nieuw lid
Ja de bij de superb combi was het sowieso de 1.4 tsi 150pk geworden met dsg, als ik de andere opties niet wou laten vallen, om toch bog binnen budget te blijven... Vind ik toch net iets te min om dynamisch te rijden zeg maar. Daarenboven was de levertijd tot minstens augustus volgens de dealer...:(
Dus de keuze rs-superb was daarmee gevallen.
Dan nog even getwijfeld 220/230, maar denk dat ik daarin de juiste keuze gemaakt heb als ik alle vorige posts hier lees. Het is een witte 230 geworden. De rode vond ik wat te fel, de zwarte was zonde van de vele zwarte details die erop zitten, en de "grijze", ja was precies een grondlak... Had hem graag in race blue of quartz grey gehad maar ja, zo zullen er nog wel zijn...

Badsloefke

Forumguru
Ja de bij de superb combi was het sowieso de 1.4 tsi 150pk geworden met dsg, als ik de andere opties niet wou laten vallen, om toch bog binnen budget te blijven... Vind ik toch net iets te min om dynamisch te rijden zeg maar. Daarenboven was de levertijd tot minstens augustus volgens de dealer...:(
Dus de keuze rs-superb was daarmee gevallen.
Dan nog even getwijfeld 220/230, maar denk dat ik daarin de juiste keuze gemaakt heb als ik alle vorige posts hier lees. Het is een witte 230 geworden. De rode vond ik wat te fel, de zwarte was zonde van de vele zwarte details die erop zitten, en de "grijze", ja was precies een grondlak... Had hem graag in race blue of quartz grey gehad maar ja, zo zullen er nog wel zijn...
Heb ook de witte RS, vond ik het mooiste zo met de zwarte details... De andere kleuren stonden me ook niet echt aan en veel keus is er niet he :)

Fredo

Nieuw lid
Ben je tevreden van de sound in de auto? Vrees dat die via de speakers wat nep zou kunnen overkomen. Heb geen testrit gemaakt vooraleer te kopen.

Goofy@5E

Forumguru
Ben je tevreden van de sound in de auto? Vrees dat die via de speakers wat nep zou kunnen overkomen. Heb geen testrit gemaakt vooraleer te kopen.
Bij een tsi komt het geluid niet uit de luidsprekers, maar via een membraan dat in het motorcompartiment tegen de voorruit is gemonteerd, in tegenstelling bij de tdi versie is hij inderdaad via de luidsprekers

Badsloefke

Forumguru
Bij een tsi komt het geluid niet uit de luidsprekers, maar via een membraan dat in het motorcompartiment tegen de voorruit is gemonteerd, in tegenstelling bij de tdi versie is hij inderdaad via de luidsprekers
Ah serieus, da wist ik nie dacht dat da ook speakers was :D wemmen weeral wa bijgeleerd se ;)

Bovenaan Onderaan