Octavia III RS

Goofy@5E

Forumguru
Vraagje
Moet er bij de plaatsing van een douwnpipe met sportcat een remapping gebeuren, of kan deze zo geplaatst worden, ik hoor het graag
Kris.
 

Mettes

Forumguru
@Thokozanoah :Inderdaad ,maar als Belg moet ik de originele uitlaat intact houden voor de jaarlijkse keuring.
Dus is de enige oplossing eigenlijk een volledige nieuwe goedgekeurde uitlaatlijn.
Ik ga het nog eens bekijken.
Anderzijds kan ik toch achter de voordemper zagen en een verloopstuk erop lassen.
Op deze manier kan de voordemper ook vervangen worden door een rechte buis en andersom.
Er is weer een voorjaarsprojectje in maak.:jaja:
 

Jese8

Ex-lid
:thumbsup:

Ik twijfel hard aan een Milltek of Remus. Tis alleen net even wat te gek qua prijs. Weet niet of ik voldoening haal uit enkel die demper verwijderen.. voor de prijs is het leuk om te proberen natuurlijk.. RVS pijp inclusief montage voor 150 euro.

Keuzes.:deuk:
 

Jese8

Ex-lid
Hoe bedoel je dat? Met keurmerk ofzo? In Nederland mogen we alles erop zetten. Bij Remus moet je enkel met je electra klooien, weet niet of ik dat wil. Milltek is wel een degelijk en gied product, kan me enkel het effect ervan niet goed voorstellen. Staat maar 1 goed filmpje op internet.
 

bigfoot48

Nieuw lid
volledige uitlaatlijn milltek kost 3605€. (moet dan ook volledig geremapd worden enzo)

Catback kost 1635€.

als het enkel voor geluid is is een Catback goed genoeg . . .
 

Goofy@5E

Forumguru
Hoi allemaal, ik ben een volgende update aan het uitpluizen, een soort uniball waardoor je een directer stuurgevoel en een betere tractie zou bekomen, het is de verbinding tussen man/dsg bak en het chassis, heeft iemand hier ervaring mee of enige kennis van, ben nog aan het twijfelen of dit onderdeel wel z'n effect heeft, kijk maar eens op onderstaande link, kost omgerekend z'n 39 eurokes maar eer het hier is mag je op zo een kleine 80€ tellen, taks verzending en invoerrechten, kent iemand in Europa soms een verdeler, vind er géén op hun website, klik en veel leesplezier

https://store.034motorsport.com/mqb...golf-gti-r-8v-audi-a3-s3-billet-aluminum.html
 

oco1979

Forumguru
Vraagje
Moet er bij de plaatsing van een douwnpipe met sportcat een remapping gebeuren, of kan deze zo geplaatst worden, ik hoor het graag
Kris.

beste rendement uit deze opstelling te halen is een remap wel nodig.
als de lambadasensor voor en achter de katalisator blijft zitten en deze weg kunnen met de waarde die de sportcat heeft ten opzichte van OEMcat zal remap niet nodig zijn,maar beter.

Downpipe heeft als voordeel dat de turbo vlugger opspoeld,turbodruk zal in lagere toerental iets hoger zijn,mits deze in de mapping herkent is.

Want als de turbodruk zeg maar afgesteld staat bij 1250tr/min op 0,5 bar en met downpipe ga deze naar 0,7 bar,maar ecu zie in tabel enkel 0,5bar staan,dan zal deze ook druk doen verlagen(wastgate) daarmee dat mapping beter is.

Downpipe heb je minder turbogat(als die er al is)

Sportcat is nog betere turbo-opspoeling.

ook voordeel bij het hernemen,turbo zal vlugger reageren.(minder tegendruk)

Als het voor sommige chinees is,even google, turbo werking bekijken. :sterretjes:
 

oco1979

Forumguru
Ja in België moet m gekeurd zijn...Remus geeft idd heel mooi geluid volgens filmpje op YouTube...

kan ook een volledige uitlaat vanaf de turbo tot eindpunt doen. op maat laten maken.

Nieuw gekochte wagen ben je 4 jaar gerust,daarna keuring(belgie) zal je terug originele uitlaat moeten monteren.

Als je vervolgens in die 4 jaar geen 100.000km hebt gedaan ben je terug 2 jaar safe voor keuring.

Tis maar een ideeke ;).:angel:
 

oco1979

Forumguru
Hoi allemaal, ik ben een volgende update aan het uitpluizen, een soort uniball waardoor je een directer stuurgevoel en een betere tractie zou bekomen, het is de verbinding tussen man/dsg bak en het chassis, heeft iemand hier ervaring mee of enige kennis van, ben nog aan het twijfelen of dit onderdeel wel z'n effect heeft, kijk maar eens op onderstaande link, kost omgerekend z'n 39 eurokes maar eer het hier is mag je op zo een kleine 80€ tellen, taks verzending en invoerrechten, kent iemand in Europa soms een verdeler, vind er géén op hun website, klik en veel leesplezier

https://store.034motorsport.com/mqb...golf-gti-r-8v-audi-a3-s3-billet-aluminum.html

ken via de installatiegids deze eens bekeken.(tip om het beter te kunnen plaatsen/begrijpen)

Is volgens mij bedoeld om de rubber stijver te maken.

Want systeem zit in de rubber.

Minder kantelen van de motor/dsg/man. hebben.

Veel ga je niet aan gekloot zijn voor die prijs.

Bij veel vermogen zal dat wel enige nut hebben.

Standaard opstelling weet ik azo nog niet.

Zo eens moeten kunnen zien hoeveel motor kantelt bij het optrekken.
 
Bovenaan Onderaan