Octavia III RS

Dennis Nijholt

Forumguru
damn...als ik hem wil hebben zoals nu zo'n beetje ben ik inclusief afleverkosten 47000 euro kwijt, best geld 10000 euro meer... (de Combi RS TDI DSG)
 

CDK

Forumguru
tsja Skoda wordt steeds meer een 'premium' merk..... daar moet dan ook voor betaald worden :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Opvallend idd dat de diesel goedkoper is. Dat is voor het eerst dat ik zoiets meemaak.
Ik heb dat al veel eerder gezien in de Skoda prijslijsten, o.a. bij een Superb 4x4 met DSG in de zwaardere versies.

Ook op dit moment trouwens: de diesel levert natuurlijk flink minder pk's maar maakt met z'n trekkracht weer veel goed in rijgenot.
En alleen al van het prijsverschil van praktisch €15k (€66550 om €51600, opties even buiten beschouwing gelaten) kun je toch een hele tijd de hogere mrb betalen. Daar komt de besparing op brandstofkosten nog overheen...
 

eddiea

Forumguru
Hebben jullie allemaal Wesley fantasieen?? Toevallig ook een vakantiehuis in Bardolino?

Ik heb ook RS3 gekocht:maakmegek:....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

030

Forumguru
Ik was eigenlijk in de race voor een Superb, maar moet toegeven dat de Octavia toch ook best smaakvol is in RS-trim en niet eens zo heel veel kleiner. De prijzen vallen, itt wat ik had verwacht, ook best mee (diesel).

Paar vragen:
  1. Is de kleur Steel Grey (erg fraai imho) nieuw binnen de Skodaclub?
  2. Heeft iemand foto's van het standaard interieur en het de lederen exemplaar? Ik zie wel wat foto's, maar vind het lastig te bepalen welke wat is.
  3. Idem, maar dan voor het rode stiksel.
  4. Wat is de meest lekkere ET waarde voor een 19 inch velg (8,5 inch breed)? Heeft de RS nou wel of geen uitgeklopte schermen?
  5. Qua verlaging ziet de auto er al best prima uit, of vertekenen de persfoto's? Daar lijkt het op zich wel op, want een standaard Octavia staat op Allroad hoogte en die RS geniet maar van een minieme verlaging van 15 mm als ik me goed heb ingelezen?
  6. In alle aankondigingen wordt er gesproken over de beschikbaarheid van 19 duims lichtmetaal, dit zie ik niet terug in de NL noch de D prijslijst?
De - eventuele - setup zou zijn:
RS Combi diesel handbak
Steel Grey - E550
Licht & Zicht - E290
Navi Amundsen - E750
iPod - E50
Performance Mode Selection (geen idee wat het is, maar alleen de naam voor 100 euro klinkt cool) - E100
Elek Achterklep - E390
Schuif/kanteldak - E1150
PDC achter - E350
Leder (twijfel, zie vraag 2) - E550
Black Optic - E50
Sunset - E180
Totaal 41360 (ex bijkomende kosten)

Ik wil de auto niet al te ver van de 40K marker laten lopen en heb daarom een aantal opties laten vallen c.q. gedowngrade:

Audio Pakket - E600
Safety Pakket - E250
ACC - E700
Columbus - E1150

Zijn er nog zaken die ik mis in de setup, dan wel kan schrappen? Thanks!
 

___JC___

Forumguru
De eerste keer dat ik zie dat een diesel goedkoper is dan de benzine inderdaad.

Als ik ff snel kijk zou ik met een RS op ruim 44k uitkomen. Dat is 2k meer dan mijn Superb met veul meer ruimte, hetzelfde vermogen en 4x4. Ik denk niet dat dit m wordt voor me helaas. Dan liever een 1.8TSI 4x4 met alle opties ofzo.
 

Oogje

Senior Member
Ik heb net een offerte bij de baas gelegd voor een 2.0 TDI EB ter hoogte van 41k. Ik gok dat ik met de RS en een gelijke uitrusting zeker naar de 45k zou gaan. Een aantal opties die op de EB immers standaard zijn, zitten niet op de RS.
 

sitechris

Donateur
Ik hoor VAG nog roepen bij de lancering van het MQB platform dat ze goedkoper kunnen produceren en dat de klant dit voordeel ook terugziet. Yeah right!
 
Bovenaan Onderaan