Octavia III RS

Rallye

Forumguru
Ik wil de auto niet al te ver van de 40K marker laten lopen en heb daarom een aantal opties laten vallen c.q. gedowngrade:
(...)
Audio Pakket - E600
(...)

Dat audiopakket houdt ook DAB in. Over vijf jaar ga je dat missen, wellicht nu al als je in het westen woont.

Ik mis het functiepakket, vooral de verhoogde laadvloer. PDC voor (helaas alleen met KESSY - schande).
Je hebt ook nog geen carkit. Als gezegd, bij de RS zie ik nog geen telefoonoplossingen, vooral de af-fabriek carkit met oplader etc. in een vakje is erg mooi.

Fean

Forumguru
Mooi auto!

Allen zijn dit geen Skodaprijzen. 37k voor een kale 2.0... 32-34k is mooi voor een RS, dan zit je net nog onder de GTI.

1.8 + een kietel van JD is misschien wel de betere keuze. Jammer.

030

Forumguru
Dat audiopakket houdt ook DAB in. Over vijf jaar ga je dat missen, wellicht nu al als je in het westen woont.

Ik ben geen muziekliefhebber en luister vrijwel alleen ouwehoerzenders.

Ik mis het functiepakket, vooral de verhoogde laadvloer.

Ja? Ik ben er nog niet helemaal uit. Zal binnenkort eens bij de dealer kijken om het pakket IRL te aanschouwen.

PDC voor (helaas alleen met KESSY - schande).

Eens, PDC voor is ook heerlijk, maar dat is me het aanvinken van 1300 (!) euro niet waard.

Je hebt ook nog geen carkit. Als gezegd, bij de RS zie ik nog geen telefoonoplossingen, vooral de af-fabriek carkit met oplader etc. in een vakje is erg mooi.

Dat is een goeie inderdaad. Ik ga in ieder geval geen aftermarket spullen er in schroeven. Dat doet altijd zo'n afbreuk aan het interieur.

Thanks voor de feedback!

rcFred

Senior Member
@Rallye en 030: Als ik de prijslijst bekijk van de RS die in dit topic is gepost is de bluetooth carkit standaard, daarom is het niet als optie te vinden in de lijst ;)

030

Forumguru
Mijn dealer *beweert* dat de auto nog in 2013 afgeleverd kan worden.

De offerte is gisteren iig gemaakt en de leasemij is nu aan het rekenen. Ik wilde dicht tegen de 40K aan blijven hangen, maar het is toch weer 42,5K geworden. Nu incl een Columbus die ik er altijd nog af kan halen mocht hij te duur worden qua lease.

Overigens, ik ben Audi prijzen gewend en dan is 50 euro voor het zwart optiek pakket echt smullen i.t.t. 6 a 700 euro.

Rallye

Forumguru
@Rallye en 030: Als ik de prijslijst bekijk van de RS die in dit topic is gepost is de bluetooth carkit standaard, daarom is het niet als optie te vinden in de lijst ;)
Klopt. Goed gevonden! Is dan wel weer de vraag of dat de luxe carkit is, en wat een evt. upgrade dan kost.

Ik zou ook nog de maxidot in kleur willen hebben.

sitechris

Donateur
Overigens, ik ben Audi prijzen gewend en dan is 50 euro voor het zwart optiek pakket echt smullen i.t.t. 6 a 700 euro.

Dat vind ik idd echt één van de meest bizarre opties. Wat zwarte lak op je grill a 600 euro. Bespottelijke prijzen. 50 euro is fair idd

030

Forumguru
Rice tuning voert hoogtij bij Skoda? Zoek de verschillen...

Benzine:
oaIKsCtk-9S6iCJ5CEaj6JaZzwzLSbmNSzu0NFnnQDQ%2C0Im_FVhBDU_5ZMsJLDTm0KMAWGO06OPTatto94d336I

Diesel:
qXfyhFtYmjmQE6misXK5rjTvsHhH4QiTg96mthYRMBc%2CqOahratTN9dMMNBYYlRK4_uMbrhuaCeYpflER-7P7fg

Belachelijk.

sitechris

Donateur
Vroegah had je na 2000 km al wel een verschil met je satanssap versie, een grotesk roetspoor op je achterbumper. Times change indeed :(

030

Forumguru
Het ziet er zo wannabe uit, auto's in de winter met 1 werkende uitlaat. Als je goed kijkt is er zelfs kleurverschil te bespeuren.

Nog twee detailfoto's:
bfSR-mVmtD73xsWsEaCIwMPQSRORe5yfnNFefDbIUFE%2CRkh7GpkO7QpeqwSJnZezShiyi0otvoxm6P5ruaIQ-Zg

B2eybBwnkGEs4mjMStCrtG6z_Wd8t3XmFCTVbh5Vzh0

Herman Janssens

Senior Member
Skoda Octavia RS vanaf 35.900 euro
Autonieuws • 11 juli 2013 • Tekst: Bob Kroese
Skoda heeft de prijzen van de Octavia RS bekend gemaakt. De dieselversie kost 35.900 euro, de benzine-uitvoering verwisselt voor 37.280 euro van eigenaar.De nieuwe Skoda Octavia RS is de snelste productie-Skoda ooit en mag voor minimaal 35.900 euro de showroom verlaten. Dat is het bedrag dat je neertelt voor de dieselversie, die een 184 pk sterke 2.0 TDI-motor heeft. De benzine-uitvoering heeft 220 pk en kost 37.280 euro. De nieuwe RS is er ook als Combi, die kost 1.050 euro meer.De standaarduitrusting van de Octavia RS is zoals je mag verwachten van een topmodel omvangrijk. Bi-xenonverlichting, Bluetooth, radio/cd/mp3-speler, cruise control, airconditioning met automatische klimaatregeling en een regensensor zijn inbegrepen bij de prijs.Daarnaast zijn de koets en het interieur aangekleed met onder andere 17 inch lichtmetalen wielen, trapeziumvormige uitlaatpijpen, zwarte diffuser, RS sportstoelen, een driespaaks lederen RS sportstuur en sportpedalen. De RS-signatuur zie je ook terug in de instrumenten, dorpels, bekleding en vloermatten. Naast de reguliere kleuren stelt Skoda voor de RS een aantal extra kleuren beschikbaar: Steel Grey, Rallye Green en Sprint Yellow.

Bovenaan Onderaan