Octavia III RS

cerdo

Actief lid
2016-05-24 07.43.46.jpg Het zijn blinkende zwarte, zaten standaard onder m'n 230 en ben er echt niet 100% wild van. Toen we in januari een testrit deden zaten er andere velgen onder ivm winterbanden.

cerdo

Actief lid
Ga deze winter op die velgen winterbanden plaatsen en dan nieuwe aanschaffen voor de zomerschoentjes. Zwarte velgen zijn mooi op een zwarte wagen vind ik persoonlijk

Wreckingtube

Actief lid
Iemand hier ervaring met het velgen merk: MAM? Zijn spotgoedkoop maar weet niet of ze wel kwalitatief goed zijn het zijn deze velgen: $_84.JPG

Goofy@5E

Forumguru
Kan iemand mij eens uitleggen wat het verschil is tussen een 2.0tsi met motor type EA888 EN CHHB, ben al èèn tijdje naar de verschillen er tussen aant zoeken en vind hier niets over, werden beide in de rs geplaatst,

yesRS@

Forumguru
De CHHB is de motorcode , de ea888 is de motorenfamilie waartoe hij behoort.
Dus maw. De 2.0 tsi behoort tot de ea888 motorenfamilie waar een aantal varianten op bestaan, de CHHB is daar 1 van.

Goofy@5E

Forumguru
Kleine tip voor degene die hun rechtse zonneblind willen ,,clean maken,, het zou ook gaan met nagellak vewijderaar volgens onderstaand filmke,

heb dit zelf wel niet gedaan ter info, maar zo te zien lukt het vrij wel goed

Badsloefke

Forumguru
Kleine tip voor degene die hun rechtse zonneblind willen ,,clean maken,, het zou ook gaan met nagellak vewijderaar volgens onderstaand filmke,

heb dit zelf wel niet gedaan ter info, maar zo te zien lukt het vrij wel goed
Mss kan je eens proberen op diegene die je eraf gehaald hebt :D

Ollie36

Nieuw lid
Het viel mij op dat het laatste jaar veel berichten over nieuwe RS'en verschenen door onze zuiderburen (vanuit Nederlands perspectief). Dat is kennelijk ook de Nederlandse importeur duidelijk geworden: ik was me aan het orienteren op vervanging van een bijna 10 jaar oude RS (model II) en het viel me op dat er geen RS meer in de 1 juni prijslijst stond en ook niet meer te vinden is in de configurator. Na enig mailcontact met de importeur is het duidelijk geworden dat de RS niet meer in Nederland geleverd wordt (en, ik citeer: "Op dit moment is er nog niet bekend of er in de toekomst weer een ŠKODA Octavia RS leverbaar wordt in Nederland").

En snelle blik op de Belgische en Duitse Skoda sites suggereert dat hij daar nog wel leverbaar is na 1 juni. Kan iemand dat wellicht bevestigen?

Het lijkt dus het (voorlopig?) einde van de Octavia RS in Nederland. Jammer, want de RS stond met stip op nummer 1 als vervangingskandidaat. En om nu zelf een auto te gaan importeren vanuit Belgie of Duitsland is ook weer zo'n stap.

De RS 230 COMBI is nu ook verdwenen uit de Belgische car configurator ... enkel de 'gewone' RS COMBI nog

Bovenaan Onderaan