Octavia III RS

B.Stuurder

Forumguru
Ja en ik denk dat als je hem in Tsjechië zelf koopt nog vele goedkoper bent.

Ja het gaat in Nederland nergens meer over. Die belastingdruk is verpletterend, werken is bijna de moeite niet meer waard. En nog komen ze geld tekort in Den Haag. Geld hebben kost ook geld tegenwoordig, je betaalt meer vermogensbelasting dan dat je rente krijgt. En met een uitkering krijg je overal subsidie voor. Niet dat ik zou willen ruilen, niksdoen is niet aan mij besteed.

leon-cupra

Forumguru
Ja en ik denk dat als je hem in Tsjechië zelf koopt nog vele goedkoper bent.
Is wel een heel gedoe om hem dan hier te krijgen. In Duitsland zijn er ook redelijk wat firma's die zich bezig houden met nevenimport. Is ook wel iets goedkoper maar veelal met levertermijnen om "U" tegen te zeggen. Goed als je zelf een oude wagen hebt die toch niets meer waard is, maar met een jongere wagen om over te laten. Steek je jezelf in de miserie.
En het is altijd hetzelfde: hoe duurder de wagen, hoe meer voordeel. Dus op een wagen van 30k is nauwelijks de moeite.

leon-cupra

Forumguru
Ja het gaat in Nederland nergens meer over. Die belastingdruk is verpletterend, werken is bijna de moeite niet meer waard. En nog komen ze geld tekort in Den Haag. Geld hebben kost ook geld tegenwoordig, je betaalt meer vermogensbelasting dan dat je rente krijgt. En met een uitkering krijg je overal subsidie voor. Niet dat ik zou willen ruilen, niksdoen is niet aan mij besteed.
Is niet alleen in Nederland hoor, is in heel Europa ;)

Fmoon

Forumguru
Iemand al nieuwe remblokken moeten monteren? Mijne zijn niet heel dik meer

Garage gebelt: +/- €300,- voor de voorzijde.

Dat gaat ik zelf dan wel even doen. Brembo: €70,- EBC Greenstuff €135,-. Welke raden jullie aan?

Klusje lijkt me makkelijk.

bartvw

Forumguru
Philippe bakker met een schroefset en michelin pilot super sport banden word het tractieprobleem met regen al een heel stuk minder.
Het was voor mij de reden om voor een schroefset te kiezen.

Grt Bart

leon-cupra

Forumguru
Philippe bakker met een schroefset en michelin pilot super sport banden word het tractieprobleem met regen al een heel stuk minder.
Het was voor mij de reden om voor een schroefset te kiezen.

Grt Bart
Schroefkit is toch eerder voor de weglegging en niet voor tractie?
Michelin pss zijn wel belachelijk duur. 180€ per band voor op 19" velgen. :banghead:

bartvw

Forumguru
Ik heb dat gedaan naar het één en ander gelezen te hebben op dit forum.
Wat ik zelf ervaar is dat de voorkant niet zo snel meer omhoog komt met optrekken , waardoor er meer druk op de voorwielen blijft staan (zo ervaar ik het).
Misschien kan iemand anders het beter uitleggen bv Mark (Antera).

Grt Bart

B.Stuurder

Forumguru
Michelin pss zijn wel belachelijk duur. 180€ per band voor op 19" velgen. :banghead:

Hoe beter de wegligging, hoe beter de tractie. Als de banden minder druk krijgen door weke vering, dan is de kracht die opgebouwd kan worden tot het moment dat de band tractie verliest ook kleiner. Het zijn sowieso maar hele kleine plakjes rubber waar je 1500 kg zware benzinebom contact heeft met de weg :laugh:

B.Stuurder

Forumguru

Ik heb straks ook 19" winterbanden, die kosten volgens mij ook wat, maar geen last van in de lease :D

Edit: ja, €242,05 op zijn goedkoopst.....

Maar ga ik ooit naar Oostenrijk dan zal ik toch andere velgen nodig hebben ivm sneeuwkettingen. Dan maar met de trein, is ook lekker. :jaja:

leon-cupra

Forumguru
Ik heb straks ook 19" winterbanden, die kosten volgens mij ook wat, maar geen last van in de lease :D

Edit: ja, €242,05 op zijn goedkoopst.....

Maar ga ik ooit naar Oostenrijk dan zal ik toch andere velgen nodig hebben ivm sneeuwkettingen. Dan maar met de trein, is ook lekker. :jaja:
Vind het gewoon beetje belachelijk om nieuwe banden te vervangen door verschrikkelijk dure banden voor dat iets meer grip. In principe gebruik je het volle vermogen en mogelijkheden in het dagelijks verkeer amper. En circuit zal ik met de vrs toch niet doen.

Verhaal lease, betaal je eigenlijk ook zelf. Als zelfstandige betaal je uiteraard iedere maand de leaseprijs, als werknemer is het uiteindelijk een deel van je loon dat je afstaat voor een wagen. Het is natuurlijk iets minder pijnlijk in de portemonnaie (of je ziet het toch alleszins minder)

B.Stuurder

Forumguru
@leon-cupra Mee eens, want je moet ook RON98 tanken (tenzij het een diesel is natuurlijk)voor optimale prestaties en veilig alles uit je auto halen kan maar op een paar plekken.

Ik geloof dat het €18 per maand extra kost 19", dat is dus €216 per jaar. Mijn ervaring is dat er 2 jaar gereden kan worden op de banden, 2 seizoenen per set (zomer/winter) elke twee jaar 4 nieuwe zomerbanden en 4 nieuwe winterbanden. Dus betaal je een kwart van de nieuwe banden als toeslag. Als werknemer is het een fractie van dat bedrag via de bijtelling, dus dan is het wel veel goedkoper. In theorie betaal je €18 x 22%= €3,96 x 52% = €2,06 x12 = 24,72 per jaar, of €49,44 per set van 8 nieuwe banden. Het is wel een surplus op de leaseprijs, waar normaal al wel (winter)banden in zitten, alleen geen 19". Dus eigenlijk moet je rekenen met het verschil in prijs tussen 19" en de standaard 17" (Style Business in Nederland)

bartvw

Forumguru
Leon-cupra als ik er van uit mag gaan dat je een A merk band zou kopen voor je RS zal het verschil tussen de Michelin's en een andere band ongeveer 150 euro zijn.
Als je daarmee meer grip krijgt is het mij het waard.

Grt Bart

leon-cupra

Forumguru
Leon-cupra als ik er van uit mag gaan dat je een A merk band zou kopen voor je RS zal het verschil tussen de Michelin's en een andere band ongeveer 150 euro zijn.
Als je daarmee meer grip krijgt is het mij het waard.

Grt Bart
Bart,
Moesten de banden die er nu op liggen, versleten zijn,is het een ander verhaal. Dan komt het nu niet op die 150€. Maar nieuwe banden vervangen voor dure banden die iets meer grip hebben, dat is absurd.

Bovenaan Onderaan