Octavia III RS

philippe bakker

Forumguru
Ja zo ga ik dat ook doen. Ik heb ook nog een set redelijk nieuwe winterbanden ve onbekend merk meegekregen die ga ik ook oprijden ( ga er wel een wintervelg voor kopen ). En dan volgend jaar maart ga ik voor de beste banden die er zijn

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra Mee eens, want je moet ook RON98 tanken (tenzij het een diesel is natuurlijk)voor optimale prestaties en veilig alles uit je auto halen kan maar op een paar plekken.

Ik geloof dat het €18 per maand extra kost 19", dat is dus €216 per jaar. Mijn ervaring is dat er 2 jaar gereden kan worden op de banden, 2 seizoenen per set (zomer/winter) elke twee jaar 4 nieuwe zomerbanden en 4 nieuwe winterbanden. Dus betaal je een kwart van de nieuwe banden als toeslag. Als werknemer is het een fractie van dat bedrag via de bijtelling, dus dan is het wel veel goedkoper. In theorie betaal je €18 x 22%= €3,96 x 52% = €2,06 x12 = 24,72 per jaar, of €49,44 per set van 8 nieuwe banden. Het is wel een surplus op de leaseprijs, waar normaal al wel (winter)banden in zitten, alleen geen 19". Dus eigenlijk moet je rekenen met het verschil in prijs tussen 19" en de standaard 17" (Style Business in Nederland)
Skoda adviseert bij de vRS minimaal 95. 98 is niet noodzakelijk.

Betreft winterbanden/lease bedoelde ik gewoon dat moest je geen leasewagen hebbeb, je wss meer loon had gehad. Dus eigenlijk betaal je gewoon mee aan je leasewagen. Natuurlijk zal dit altijd wel goedkoper zijn dan een privé-wagen ;)

leon-cupra

Forumguru
Ja zo ga ik dat ook doen. Ik heb ook nog een set redelijk nieuwe winterbanden ve onbekend merk meegekregen die ga ik ook oprijden ( ga er wel een wintervelg voor kopen ). En dan volgend jaar maart ga ik voor de beste banden die er zijn
Denk deze winter een extra setje velgen in 17" of 18" (iemand turini's op overschot? :D)te kopen en daar winterbanden op te leggen.
En dan de pzero's te vervangen bij slijtage of wanneer er een chip in komt (zal maar voor na de garantie zijn)

bartvw

Forumguru
Leon- cupra ik heb de zomerbanden ook eerst opgereden , onder die velgen kunnen winterbanden.
En voor de zomer heb ik een 19 inch setje op de kop getikt.

Grt Bart

leon-cupra

Forumguru
Leon- cupra ik heb de zomerbanden ook eerst opgereden , onder die velgen kunnen winterbanden.
En voor de zomer heb ik een 19 inch setje op de kop getikt.

Grt Bart
Heb al 19" ;)
Denk een mooi setje 18" te scoren voor de winter en daar winterbanden op te leggen.

Rallye

Forumguru
En die smelten nog wel is.

Ik begreep dat bij de Rieger inderdaad voor de diesel uitlaatdelen worden meegeleverd om dat te voorkomen. Zie bijvoorbeeld
, vanaf 9.10min.

Heb je een linkje naar iemand die dat smelten bij een benzine heeft gehad?

leon-cupra

Forumguru

leon-cupra

Forumguru
@B.Stuurder , ik dacht dat je de octavia in het fimpje bedoelde. Foto kwam in eerste instantie blijkbaar niet in je bericht.
Vind je dat knap? Vind het nogal redelijk "tjoening" achtig overkomen.

Rallye

Forumguru
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Hmm. Daar gaat het om TSI-rijders met een aangepaste uitlaat of einddemper. Op het probleem met de diesels lijkt Rieger snel gereageerd te hebben. Ze hebben zelfs klante aangeschreven.....
Idd, topic eens deftig gelezen en gaat idd over een fox uitlaat.
Mmm, dan toch het risico nemen? Het is niet dat de diffusor heel veel geld kost.:)

Fmoon

Forumguru
Even op gelet.. mijn sierstukken worden nu well warmer. Maar niet dusdanig heet dat er wat zou smelten gok ik. Weet niet of het de warmte is van het sierstuk of de warmte die uit de uitlaat zal komen die de diffuser doet smelten.

Bovenaan Onderaan