Octavia III RS

Gisteren heeft mijn vriendin ook een verbruiksrecordje met onze TSI RS neergezet: terugrit van aan de kust, aan 100-110km/u (verkeer liet niet meer toe): 6.1 l/100km, over een afstand van 150km. We hadden misschien wel wat wind in de rug :-)

Mettes

Forumguru
849km + 280km (bij eenzelfde rijstijl) = 1129km. En dat bij een maximaal volume van 50l voor de naftbak. Dat zou dan inhouden dat je die bak aan een gemiddeld verbruik van 4.42l/100km hebt leeg gereden ... :sterretjes: ... respect. En dat voor een 2.0 TSI. Eigenlijk ongelooflijk. En dan maar de media insturen dat VAG motoren niet deugen :banghead:.

Knap in ieder geval :thumbsup:

??????????
Het gaat enkel over het gemiddeld verbruik hoor @DannyG .
Natuurlijk heb ik die 850km niet met 1 tank gereden.
Getankt in Oostenrijk en ergens in Duitsland is deze nog eens vol getankt.
Het bijtanken wordt in het scherm "sinds start" niet weergegeven.

Laatst bewerkt:

DannyG

Forumguru
??????????
Het gaat enkel over het gemiddeld verbruik hoor @DannyG .
Natuurlijk heb ik die 850km niet met 1 tank gereden.
Getankt in Oostenrijk en ergens in Duitsland is deze nog eens vol getankt.
Het bijtanken wordt in het scherm "sinds start" niet weergegeven.

Ach zo ... sorry :bloos:. Zelf haal ik wel regelmatig meer dan 800km met een tank, maar ja ... dat is maar een twaalfhondertje. Daarom dacht ik dat het wel erg super was dat je dit met een 2.O TSI kon.

Nu ja ... zoals ik het nu zelf aan het uitleggen ben, merk ik hoe "dom" mijn redenering was :laugh:.

Ach ja ... nobody's perfect :D.

philippe bakker

Forumguru
hier ook als mijn vrouw rijdt sneuvelen de zuinigheids records ik heb daar geen geduld voor. maar 600 km met 1 naftbak gaat niet lukken denk ik

Goofy@5E

Forumguru
Conclusie, het verbruik is zeer afhankelijk van de rijstijl, dit is nu eenmaal eigen aan een turbo motor, rij je ,,gewoon,, haal ik ook zonder probleem een gemiddelde van 8,5 ltrs en dan zien er geregeld mijn ,,bumper,,. De uiterste variëren ook van het laagste dat ik eens gehaald heb is 7,2ltr tot ......sky is the limit zou ik zeggen, kijk nooit als ik eens ,,geknald,, heb, . Ben van principe as em leeg is doe ik em vol punt, je krijgt er dan ook het plezier van .........:D

leon-cupra

Forumguru
Heeft er eigenlijk al eens iemand het vRS logo vooraan in het zwart gezet? Vorige eigenaar had die groene strepen in het vRS logo zwart gemaakt met een alcoholstift (:pieker:), eigenlijk staat dat bij mijn wagen (wit met black pack) wel stukken beter. Dit weekend naar mijn wagen aan het zien en eigenlijk zou het, denk ik, best wel knap zijn om het vRS logo in de rooster volledig in het zwart te plasti dippen.

Tuner111

Forumguru
Heeft er eigenlijk al eens iemand het vRS logo vooraan in het zwart gezet? Vorige eigenaar had die groene strepen in het vRS logo zwart gemaakt met een alcoholstift (:pieker:), eigenlijk staat dat bij mijn wagen (wit met black pack) wel stukken beter. Dit weekend naar mijn wagen aan het zien en eigenlijk zou het, denk ik, best wel knap zijn om het vRS logo in de rooster volledig in het zwart te plasti dippen.

zou best knap zijn.. en dan ivp het rood/groen dit: http://www.benl.ebay.be/itm/Carbon-...-Logo-5E-1Z-/281900179392?hash=item41a28f5fc0

Goofy@5E

Forumguru
Je kunt het vrs logo er af halen door het op et warmen, eerst komt het voorste ,,chroom gedeelte eraf,, (lees plastiek), dit gaat redelijk makkelijk, maar dan moet je de pvc basis afhalen die op je grill is gekit, en daar zit de moeilijkheid ervan, weinig kans dat je dit plaatje er in één geheel van af haalt, en je gaat steeds nog lijmresten zien zitten in de verticale latten, er zit namelijk een reliëf in, maar het lukt wel,
(heb dit zelf wel niet gedaan en ben dit ook niet van plan)

leon-cupra

Forumguru
Je kunt het vrs logo er af halen door het op et warmen, eerst komt het voorste ,,chroom gedeelte eraf,, (lees plastiek), dit gaat redelijk makkelijk, maar dan moet je de pvc basis afhalen die op je grill is gekit, en daar zit de moeilijkheid ervan, weinig kans dat je dit plaatje er in één geheel van af haalt, en je gaat steeds nog lijmresten zien zitten in de verticale latten, er zit namelijk een reliëf in, maar het lukt wel,
(heb dit zelf wel niet gedaan en ben dit ook niet van plan)
Blijkbaar zitten er op het forum een paar die het geprobeerd hebben, allemaal met lichte schade. Dat zal het dus ook niet worden :-)

philippe bakker

Forumguru
Tja das nu eenmaal een noodzakelijk kwaad he. Mijn schoonbroer werkt bij de politie en zei dat er een 15 tal rijden en naar ABT gestuurd zijn.

leon-cupra

Forumguru
Tja das nu eenmaal een noodzakelijk kwaad he. Mijn schoonbroer werkt bij de politie en zei dat er een 15 tal rijden en naar ABT gestuurd zijn.
Noodzakelijk kwaad? Een 1.2 tsi had ook voldoende geweest. Achtervolgingen worden toch altijd gestaakt en in het slechtse geval wordt de helicopter ingeschakeld.

Je moet eens rekenen wat die vRSen kosten aan de staat. Rijden hele dag rond, dat is s morgens vertrekken en bij de volgende shift terug tanken :banghead:

Bovenaan Onderaan