philippe bakker
Forumguru
Vroeger waren er toch ook porsche's en Saab turbo's en stevige volvo's ? De Franse politie heeft megane RS en zelfs de speciale rallye versie met ander onderstel
Je zegt het, vroeger. Vroeger had de overheid een enorm overschot op de begroting. Nu elk jaar een stevig tekort.Vroeger waren er toch ook porsche's en Saab turbo's en stevige volvo's ? De Franse politie heeft megane RS en zelfs de speciale rallye versie met ander onderstel
En zo heeft de overheid telkens een serieus tekort op de begroting omdat de andere 100den diensten ook zo denken. Die paar 100.000€ gaat de zaak niet maken, maar vele kleintjes maken ook ene groteIk denk dat die paar auto's niet de kosten zijn. En in Nederland rijden er inteventieteams rond in BMW 745i en soortgelijk. Dat kost nog een beetje meer. Ik denk dat een RS nog een economische keuze is. En die brandstof betaalt de politie niet hetzelfde voor als jij!
Als ik een ernstig ongeval tegenkom, zou ik graag hebben dat er een ziekenwagen met dokter aanwezig is en naar mijn weten rijdt een ziekenwagen geen 250km/u. Telefoontje naar spoed gaat veel sneller dan een vRS die 250 kan.Pessimist! Je zal maar een keer echt snel politie nodig hebben bij een ernstig ongeval..
En zo zijn er nog legio voorbeelden te bedenken waarbij een snelle auto eigenlijk pure noodzaak is.
Klein voorbeeld wat ik (helaas) van dichtbij heb mogen mee maken: agenten op de motorfiets hebben ook erg sterke motorblokken en niet een gemiddeld iets. En die hebben perfect dienst gedaan toen een collega agent zijn arm kwijt raakte door aanval van een geestelijk gestoorde man. Ze zorgen er dan met 3 of 4 stuks voor dat de ambulance over elke kruising met volle snelheid door kan razen naar de spoedeisende hulp op het ziekenhuis. Dan telt elke seconde; verschil tussen leven en dood.
Nogmaals: het glas is bij jou echt half leeg. Op sommige dingen kun je echt niet besparen. Iets verder kijken zou je sieren.
Ging toch over een vRS??Heren,
Graag wel wat meer bij de doelstelling van dit topic blijven.
Het was de bedoeling om hier niet meer over uit wijden, maar de acceleratie van een 1.2 is nog steeds stukken sneller dan de acceleratie van een logge ziekenwagen die zijn snelheid moet aanpassen aan de patient die ze vervoeren. Ik blijf erbij een vRS is gewoon overdaad.Het gaat niet om topsnelheid. Wel om acceleratie. Een RS zou een kruising af kunnen zetten, ziekenwagen voorbij kunnen laten, die weer in moeten kunnen halen voor de volgende kruising. Dus met stilstaan erbij dezelfde gemiddelde snelheid moeten kunnen halen.
Gebeurd dagelijks op deze manier met 3 a 4 voertuigen die de weg vrij maken.
Dat is ook het grote verschil tussen een 1.2 of RS. Acceleratie. Topsnelheid heb je alleen meer kansen op andere ongelukken. Ze gaan 150 a 160.
Zoals @Thokozanoah al in de praktijk geeft: topsnelheid gebruik je nooit. Tussen sprintjes juist wel. Een 1.2 in een O3 bezit geen enkele tussensprint aspiraties. Wanneer die nou 250kg minder zou wegen en JD hem onder handen heeft gehad; begint t iets te worden. Nog steeds geen vergelijk met een stock RS.
Ter info: @leon-cupr http://www.rtvnh.nl/nieuws/180148/video-motoragenten-racen-ambulance-naar-ziekenhuis
Acceleratie maakt het verschil of iets wel of niet mogelijk is.
Neen, de vRS voor de snelle interventies zijn allemaal benzines.Trouwens bij mijn weten zijn de RSjes dieseltjes bij onze flikken? Aan dat extra koppel hebben ze meer baat trouwens.
Het was de bedoeling om hier niet meer over uit wijden, maar de acceleratie van een 1.2 is nog steeds stukken sneller dan de acceleratie van een logge ziekenwagen die zijn snelheid moet aanpassen aan de patient die ze vervoeren. Ik blijf erbij een vRS is gewoon overdaad.
Heb zelf die twee wagens op de oprit staan, de vRS alsook de 105pk 1.2. De 1.2 is ABSOLUUT geen trage auto. Als de acceleratie naar 100 in 10,5 sec en wat is de acceleratie van een ziekenwagen 25, 30 sec (??), dan kan een 1.2 een ziekenwagen ook perfect begeleiden.
de knight-rider onze flikken zijn echte sjonnies :-)Wel een aparte 03 RS van de Belgische politie
Aerodynamische bootjes noemen wij dat, zo accelereren ze nog 0,1 sec. Sneller naar 100Lol mooie petjes ook.