Octavia III RS

Ik kan me voorstellen dat veel mensen deze xtreme wielen mooi vinden, ik vindt ze iets teveel van het goede.
Daarnaast hou ik wel van het wolf in schaapskleren principe.

Andere vraag, ik krijg nu de Gemini antraciet wielen er onder, welke banden raden jullie mij aan... Ik heb me laten adviseren en daar kwamen de volgende opties uit.
Dunlop Sport Maxx RT2
Continental ContisportContact 5
Goodyear Eagle F1 asymetric 3

Hebben jullie ideeën?
 

bartvw

Forumguru
@Ocatavia CW Ook ik ben jaloers op je bestelde auto de RS 230 was in 2015 niet bestelbaar.
Wat ik op het moment van bestellen raar vond, dat op het topmodel van de Octavia reeks geen voorruit verwarming te bestellen was.
En wat velgen betreft ik ben van geen één kapot die je kunt kiezen af fabriek.
Succes met wachten op je nieuwe auto.

Grt Bart
 
Ik kwam er bij toeval achter dat de 230 eraan kwam, ik was op een zaterdagochtend bij de dealer en daar werd vermeld dat hij niet leverbaar is ivm aankomende facelift. Einde Vd middag belde hij mij het verse nieuws van de 230.
 

Rallye

Forumguru
Ik weet dat de business edition veel extra's heeft dus ik ga er stiekum vanuit dat er veel extra op zit.
Wat ik een mooi optie vindt is het afgevlakte stuur, ze hebben de 230 modellen hiermee uitgevoerd.

De standaarduitrusting van de RS230 vind je hier: http://www.skoda.nl/modellen/octavia-combi/uitvoeringen/rs-230-business/standaard-uitrusting

ik heb goede ervaring met Michelin Pilot Sport, anderen zullen je de Supersport aanraden. Heb jij nog aan Michelins gedacht?

Edit: @Tuner111 was me voor!

Zat in de gewone RS niet ook een afgevlakt stuur? In mijn RS Challenge wel!
 

Tuulster

Forumguru
Deze is nog wat overzichtelijker. @Rallye
ik zou het wel weten als ik de vrije keuze had...... met piepende bandjes naar de dealer!
Erg goede aanbieding met al die extra's :thumbsup:
 

Bijlagen

  • Leaflet Octavia Combi RS 230.pdf
    1,6 MB · Weergaven: 17

Goofy@5E

Forumguru
Vraagje over een dsg,

wat is het verschil tussen een dsq 250 en een dsq 500, denk dat we de eerste op onze rs ' en hebben, zijn beide 6 bak ....maar voor de rest week ik het niet....
 

Rallye

Forumguru
Het functie-pakket wordt in de folder anders omschreven als op de site. Met name het automatisch omklappen van de achterbank staat niet in de folder als onderdeel van het pakket genoemd. Dat zal er dan dus toch wel standaard opzitten (al zie ik het ook niet bij de standaarduitrusting genoemd worden).
 

Tuner111

Forumguru
Vraagje over een dsg,

wat is het verschil tussen een dsq 250 en een dsq 500, denk dat we de eerste op onze rs ' en hebben, zijn beide 6 bak ....maar voor de rest week ik het niet....

ik denk dat het iets met koppel te maken heeft. ook heeft de dsg 500 normaal 7 versnellingen niet ? :pieker:

Bron wiki:
Name Ratios Max. torque (N·m) Clutch type
DQ200 7 250 Dry
DQ250 6 400 Wet
DQ380[20] 7 380 Wet
DQ500 7 600 Wet
DQ511 10 550 Wet
DL501 7 600 Wet

Edit:

DSG 500: http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/themes/2010/01/dsg_the_new_dq500.html

DQ500
In January 2009, six years after the original DSG, Volkswagen group came out with the pinnacle of twin-clutch tech, the DQ500. At that time it was heralded as the world’s only seven-speed transverse-mounted gearbox for high torques that is in large-scale series production.

It was expected to go into every large VW model starting with the next generations of the Transporter and Multivan. Even then, engineers were thinking of something that could deal with a turbocharged 2.0L biturbo TDI. Yes, it did go into the Passat, the Tiguan 177 PS diesel and the T5. However, its star role is in the Audi TT-RS and the subsequent RS Q3, both of which use a 2.5-liter TFSI turbo.
 

Goofy@5E

Forumguru
@Tuner111, thanks Bram, weer iets slimmer,

Reden voor men vraag is dat die tuner APR een project zou aant doen zijn met de swap van een dsq 250 naar een dsq 500 op een O3 rs, heb zelf geen fb maar staat daar niks van op zen site, heb dit gelezen op O3 rs. Com
 

Tuner111

Forumguru
@Tuner111, thanks Bram, weer iets slimmer,

Reden voor men vraag is dat die tuner APR een project zou aant doen zijn met de swap van een dsq 250 naar een dsq 500 op een O3 rs, heb zelf geen fb maar staat daar niks van op zen site, heb dit gelezen op O3 rs. Com

zal eens een berichje sturen via fb naar hun
 
Bovenaan Onderaan