Octavia III RS

Nogmaals dank, ik heb de Leon FR gehad met hetzelfde blok, en heb daar altijd met een grote grijns in gereden.
Die had dan iets meer vermogen ivm tuning echter heft deze DSG en dat is toch wel erg lekker.
Verder ben ik erg benieuwd naar het sperdifferentieel.
De velgen kan je een boek over schrijven, je loved of hate them. Het blijven wielen waar de reacties van verschillen.
Ik het tevens voor een maatje kleiner gekozen omdat dat net iets meer comfort geeft en ik de velg gemini iets mooier vindt en dat de auto persoonlijk iets mooier op 18 inch vind staan, wellicht omdat het een combi is.

Maar ach waar hebben we het over is gewoon een mooie keuze qua ruimte, comfort en sportiviteit.
Daarnaast kan ik niet wachten omdat deze wolf in schaapskleren los te laten.

Rallye

Forumguru
@Ocatavia CW Mooie auto! Heb je voor de grijze of de rode accenten in het interieur gekozen? Ik ben jaloers op je verwarmbare voorruit! En het sperdifferentieel natuurlijk.

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik had persoonlijk nog wat extra's genomen. Bijvoorbeeld Sunset, DAB en een reservewiel. Mocht je vaak mensen achterin hebben, dan zou ik navragen of de RS230 achter instaplijsten heeft - van oudsher heeft de RS die namelijk alleen voor. Bij de RS passen deze: http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-original-Skoda-REAR-door-sill-covers-VRS

Ik heb, min of meer toevallig (zat op de auto), de Adaptive Cruise Assistent en zou niet meer zonder willen. Ook de elektrische achterklep klinkt overbodig, maar is erg handig. Als de 230 niet standaard de met een knop neer te klappen achterbank heeft, is het functiepakket ook erg handig. Ook lees ik goede dingen over de Dynamic Chassis Control, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Zit in de 230 eigenlijk de verhoogde laadvloer? Die raad ik namelijk iedereen aan.

Laatst bewerkt:
Dat was ik vergeten te vermelden ik heb inderdaad de DAB en sunset erbij, dat waren de kosten niet.
Ik heb voor de grijze stiksels gekozen. Wat betreft de laadruimte, dat weet ik eigenlijk niet.
En reservewiel heb ik een winterwiel achterin en swinters een zomerwiel. Puur om in ieder geval een paar kilometer te kunnen rijden.
Ik weet dat de business edition veel extra's heeft dus ik ga er stiekum vanuit dat er veel extra op zit.
Wat ik een mooi optie vindt is het afgevlakte stuur, ze hebben de 230 modellen hiermee uitgevoerd.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan