Octavia III RS

CDK

Forumguru
@Olivier, wellicht dat ze dat alleen bij de topversie activeren? In dat geval nu dan enkel bij de RS245. Bij een tuner is het overigens wel mogelijk om het ook bij jou te activeren.
 

Tuner111

Forumguru
Nog personen met een nieuwe RS(230)Facelift, die ook ondervinden dat een stofzuiger meer lawaai maakt of de auto?
Voor ik de wagen heb besteld, heb ik een testrit gemaakt met de rs230 van de garage, en deze maakte toch iets van lawaai, zeker in sportstand hoorde je de plofjes tussen de versnellingen van de dsg.
Volgens de garagehouder ging dit bij de facelift identiek zijn omdat de gewone versie nu de 230 is. Maar die van mij hoor je totaal niet draaien. Plofjes maakt ie ook niet, in geen enkele stand. M'n vader eens er mee doen rijden in de straat volgas, enja, je ziet dat hij snel gaat, maar m'n vrouw haar vorige auto (toyota yaris 1.0 benzine) maakt sportiever geluid of de rs..

je zal moeten kijken naar een ander uitlaat systeem. de RS230 heeft het systeem van de 220 gekregen en de rs 245 die van de rs 230

Dus zo:
de rs 220 is de rs230 geworden
De RS 230 is de rs 245 geworden en die heeft alle leuke upgrades (uitlaat, sper, betere remmen)

je kan het het niet aanzetten omdat de uitlaten echt verschillen van elkaar :)
 

Tuner111

Forumguru
Pops & Bangs zijn gewoon softwarematig te programmeren door een tuner hoor :jaja:

maar toch zal je niet echt het zelfde hebben hoor :) ik heb beide wagens langs onder al eens gezien en er zijn echt wel verschillen (ik heb het over de 220 vs de 230 van voor de smoelglattrekkerij).

Ik raad je toch aan te kijken naar een leuk uitlaat systeem. zal je veel meer aan hebben dan de standaard 230 uitlaat met de optie aan.
 

Olivier

Senior Member
Pops and bangs noemen ze dat..kan inderdaad bij tuner aangezet worden..

Das toch meer die knallen als je in neutraal staat en je gas lost pops en bangs? Nu is het echt het typische geluid van de dsg als hij schakeld dat ik bedoel. De gti e.d. maken ook dit geluid
 

Olivier

Senior Member
je zal moeten kijken naar een ander uitlaat systeem. de RS230 heeft het systeem van de 220 gekregen en de rs 245 die van de rs 230

Dus zo:
de rs 220 is de rs230 geworden
De RS 230 is de rs 245 geworden en die heeft alle leuke upgrades (uitlaat, sper, betere remmen)

je kan het het niet aanzetten omdat de uitlaten echt verschillen van elkaar :)

Jammer dat ik geen geduld had om te wachten tot de rs245 beschikbaar was.. nuja verder blijft de 230 goed genoeg, alleen het geluid is een tegenvaller..
 

Tuner111

Forumguru
@B.Stuurder ieder zijn mening. maar ik vindt de rs met een after market uitlaat goed klinken. de nieuwe golf R met de sportuitlaat van akrapovic :shocked: klink echt goed ! en dat is zo goed als de zelfde motor :D dus een 4 cilinter kan best zeer goed klinken.

Maar een V8 is natuurlijk altijd beter :tegek:
 

dirkie996

Forumguru
Tussendemper is anders van 230pk en 245pk. Geluid is inderdaad zeer stil bij 230pk. Mocht iets sportiever zijn, maar ik zal het waarschijnlijk zo laten, of de middendemper eventueel wisselen of verwijderen?
Op sportprogramma houdt de wagen lawaai genoeg in het interieur.
 

Olivier

Senior Member
Tussendemper is anders van 230pk en 245pk. Geluid is inderdaad zeer stil bij 230pk. Mocht iets sportiever zijn, maar ik zal het waarschijnlijk zo laten, of de middendemper eventueel wisselen of verwijderen?
Op sportprogramma houdt de wagen lawaai genoeg in het interieur.

Heb ook al zitten denken om de middendemper te verwijderen.. Alleen ben ik wat ongerust naar garantie toe, als er ooit iets aankomt en ze zien dat je de demper weg hebt gedaan.. al is het de koplamp die niet meer werkt, volgens de garage zal het wel liggen aan de demper dan ;)
 

Olivier

Senior Member
Sorry, maar ik blijf het bij een viercilinder een beetje fartcan-achtig aandoen. Bij een V8 daarentegen.....

M'n oldie, 2.3 16V 190e klinkt nogtans als muziek in de oren voor een 4cilinder atm. motor :) wil maar zeggen, niet alle 4cil klinken slecht. zelfs al complementen gehad van personen met v8 :D V8 klinkt natuurlijk zalig, maar ik zie niet meteen een octavia met een v8 passeren :D
 

Tuner111

Forumguru
Heb ook al zitten denken om de middendemper te verwijderen.. Alleen ben ik wat ongerust naar garantie toe, als er ooit iets aankomt en ze zien dat je de demper weg hebt gedaan.. al is het de koplamp die niet meer werkt, volgens de garage zal het wel liggen aan de demper dan ;)

Wel als je dat doet vervalt de garantie op heel de uitlaatlijn. wat bij een nieuwe wagen niet echt leuk is.. ikzelf heb een dieselke dus ik verander dat niet. Maar als ik een benzine had heb ik mijn keuze al lang gemaakt :D dan komt er een remus onder. zalige sound en met klep systeem zodat je op lange afstanden hem nog kunt doen zwijgen en op de toffere ritten lekker kunt openzetten voor maximale fun, beleving & de sound natuurlijk :D

En dan kan de garage niet veel zeggen, want daar moeten zij geen garantie op geven ;)
 

dirkie996

Forumguru
Heb ook al zitten denken om de middendemper te verwijderen.. Alleen ben ik wat ongerust naar garantie toe, als er ooit iets aankomt en ze zien dat je de demper weg hebt gedaan.. al is het de koplamp die niet meer werkt, volgens de garage zal het wel liggen aan de demper dan ;)
Ja, anders 2 jaar zo rijden tot garantie voorbij is.:pieker:
 

B.Stuurder

Forumguru
M'n oldie, 2.3 16V 190e klinkt nogtans als muziek in de oren voor een 4cilinder atm. motor :) wil maar zeggen, niet alle 4cil klinken slecht. zelfs al complementen gehad van personen met v8 :D V8 klinkt natuurlijk zalig, maar ik zie niet meteen een octavia met een v8 passeren :D
Haha, dat zou wat zijn een V8 in een Octavia.
Ik heb altijd een zwak gehad voor V8 motoren. Zelfs standaard al heerlijk.
 
Bovenaan Onderaan