Octavia III RS

dirkie996

Forumguru
Was er dan geen begeleider bij die knul, wat wel verplicht is?
Deze laat die kerel dan ook gewoon doorrijden ?
Maar jah ,ik heb mijne ook weer moeten laten herstellen.
Weer een of andere onverlaat die zijn deur in mijn zijflank moest duwen.:mad:
Net vernomen dat de moeder van de knul, mee was in het voertuig. Zo leert ze haar zoon hoe hij vluchtmisdrijf moet plegen:mad:. Gelukkig besefte de vader de ernst v/d situatie en liet z'n vrouw bij thuiskomst alsnog de politie te verwittigen.
Zolang al m'n schade vergoed wordt, geen problem, maar de aanrijder is nu op verlof, en ik heb de rompslomp om alles in orde te krijgen.( verzekering opbellen, aangifte politie doen, garage bestek, eventueel expert die komt kijken, auto binnen in carrosserieherstelling,e.d.......)
Al die tijd en ongemakken, dat dit met zich meebrengt. En de wagen zal pas hersteld kunnen worden, wanneer wij terug uit verlof zullen zijn ( half September):angry:. Dit door verlofperiode garage en druk bezette agenda, van zowel garage als mij.

Mettes

Forumguru
Zal zijn rijbewijs efkes in de koelkast mogen steken en mss best ook.

Spijtig van de schade. Op die manier is het "nieuw" er echt af. Wanneer er bij mij een wagen hersteld moest worden, had ik nooit meer het gevoel van ervoor. Is altijd kl*te. Je denkt dat er dan een plekske niet goed gespoten is, niet 100% gemonteerd ... Terwijl het uiteraard wel zo is.

@Mettes , als je 20u les gevolgd hebt, mag je alleen rijden.
Niet als 17 jarige hoor.

JurgenM

Forumguru
Even een andere vraag.

Bij de uitrusting van de RS245 staat het volgende: Schijfremmen achter 17" - Tornado Red.

Wil dit dan zeggen dat ik voor wintervelgen minimaal naar 18" moet kijken?
Ik krijg hem nl in december en zou hem dan direct op winterbanden willen zetten.

Weet niet of de gelakte velgen zo goed tegen zout kunnen...

Laatst bewerkt:

JurgenM

Forumguru
Ja vind het persoonlijk ook wel groot. Maar heb ook al verschillende malen gehoord en gelezen dat de remmen verbeterd zouden zijn.

Als je kijkt via de configurator op Skoda zie je het staan bij de standaard uitrusting.

Olivier

Senior Member
Nog personen met een nieuwe RS(230)Facelift, die ook ondervinden dat een stofzuiger meer lawaai maakt of de auto?
Voor ik de wagen heb besteld, heb ik een testrit gemaakt met de rs230 van de garage, en deze maakte toch iets van lawaai, zeker in sportstand hoorde je de plofjes tussen de versnellingen van de dsg.
Volgens de garagehouder ging dit bij de facelift identiek zijn omdat de gewone versie nu de 230 is. Maar die van mij hoor je totaal niet draaien. Plofjes maakt ie ook niet, in geen enkele stand. M'n vader eens er mee doen rijden in de straat volgas, enja, je ziet dat hij snel gaat, maar m'n vrouw haar vorige auto (toyota yaris 1.0 benzine) maakt sportiever geluid of de rs..

Bovenaan Onderaan