Octavia III RS

dirkie996

Forumguru
M'n eerste sprintje was een teleurstelling. Jongeman met Mercedes A, waarop A45 - AMG stond en met 4 uitlaten, kwam links van mij staan. Ik dacht, dit wordt hier 'n afgang. Maar ja niet geschoten, altijd mis, hé.
Het licht sprong op groen, en tot mijn verbazing, reed ik die helemaal zoek. Eventjes verder ingehouden aan het volgende verkeerslicht, en ja hoor, aan de schijfremmen was het te zien, een pseudo AMG.( misschien een 1.6):deuk:.
Foei, zo'n rijstijl, en dat op m'n leeftijd. Dit komt door de RS, denk ik

philippe bakker

Forumguru
M'n eerste sprintje was een teleurstelling. Jongeman met Mercedes A, waarop A45 - AMG stond en met 4 uitlaten, kwam links van mij staan. Ik dacht, dit wordt hier 'n afgang. Maar ja niet geschoten, altijd mis, hé.
Het licht sprong op groen, en tot mijn verbazing, reed ik die helemaal zoek. Eventjes verder ingehouden aan het volgende verkeerslicht, en ja hoor, aan de schijfremmen was het te zien, een pseudo AMG.( misschien een 1.6):deuk:
Want geloof me daar heeft geen enkele RS zelfs niet een gechipte kans tegen

abelsj

Forumguru
Even iets anders: heb 420€ betaald voor een 30.000km onderhoud, inclusief nieuwe remblokken voor. Is dat ok?
RS 230 bj 2016
Ik heb vandaag onderhoud 60000 km laten uitvoeren, kostprijs 368€, remblokken kunnen volgens garage nog gemakkelijk 30000 km mee.

Het licht sprong op groen, en tot mijn verbazing, reed ik die helemaal zoek. Eventjes verder ingehouden aan het volgende verkeerslicht, en ja hoor, aan de schijfremmen was het te zien, een pseudo AMG.( misschien een 1.6):deuk:.
Foei, zo'n rijstijl, en dat op m'n leeftijd. Dit komt door de RS, denk ik

Zou ik denkem want dat houd ik met men 350pk ook niet bij hoor...

dirkie996

Forumguru
IMG_0460.JPG Nu 'n minder kantje van dat "race blue".
Mensen vergapen zich blijkbaar teveel aan m'n bolide, rijden er dan tegen op 'n parking en vinden het dan niet nodig om hun gegevens achter te laten.
Gelukkig weten we ondertussen, dat het 'n jonge snaak van 17 jaar was.
Wachten op z'n reactie nu, want vluchtmisdrijf, daar wordt niet mee gelachen:mad:
De politie en verzekering zijn op de hoogte.

philippe bakker

Forumguru
Ik heb nu al moe geprobeerd om deftig in launch control te vertrekken en dat lukt maar niet op een fatsoenlijke manier. Ik dacht ik ga es proberen of ik het dan wel kan bij mijne collega zijn c43 amg en ja se vanzelf ! En wat goed werkt dat daar. Ik heb dan ook hem es laten proberen bij de RS en Neen se. Zijn er hier waar dat echt magnifiek bij lukt ?

Tuner111

Forumguru
Ik heb nu al moe geprobeerd om deftig in launch control te vertrekken en dat lukt maar niet op een fatsoenlijke manier. Ik dacht ik ga es proberen of ik het dan wel kan bij mijne collega zijn c43 amg en ja se vanzelf ! En wat goed werkt dat daar. Ik heb dan ook hem es laten proberen bij de RS en Neen se. Zijn er hier waar dat echt magnifiek bij lukt ?

bij de rsen gaat dat nooit lukken hoor ;) +280 pk op de voorwielen enkel = wielspin. dat is zo bij allemaal, andere ophanging en zeer goede banden doen al wonderen en dan nog..

Mettes

Forumguru
Was er dan geen begeleider bij die knul, wat wel verplicht is?
Deze laat die kerel dan ook gewoon doorrijden ?
Maar jah ,ik heb mijne ook weer moeten laten herstellen.
Weer een of andere onverlaat die zijn deur in mijn zijflank moest duwen.:mad:

leon-cupra

Forumguru
Zal zijn rijbewijs efkes in de koelkast mogen steken en mss best ook.

Spijtig van de schade. Op die manier is het "nieuw" er echt af. Wanneer er bij mij een wagen hersteld moest worden, had ik nooit meer het gevoel van ervoor. Is altijd kl*te. Je denkt dat er dan een plekske niet goed gespoten is, niet 100% gemonteerd ... Terwijl het uiteraard wel zo is.

@Mettes , als je 20u les gevolgd hebt, mag je alleen rijden.

Bovenaan Onderaan