Octavia III RS

Cedo Nulli

Nieuw lid
2000 km verder en het verbruik is toch wel wat gezakt. Zit op 9.8l gemiddeld op die 2000 km.
Nog een beetje inrijden en dan ga ik dat sper is wat deftiger testen.
Die verhalen van 'ja met 102 gaat die beter, dat voel je'. Zijn dat dezelfde die geloven dat een K&N 25 pk extra geeft? :) Met M badgen op een 318d ga je uiteraard ook veel sneller...
 

philippe bakker

Forumguru
2000 km verder en het verbruik is toch wel wat gezakt. Zit op 9.8l gemiddeld op die 2000 km.
Nog een beetje inrijden en dan ga ik dat sper is wat deftiger testen.
Die verhalen van 'ja met 102 gaat die beter, dat voel je'. Zijn dat dezelfde die geloven dat een K&N 25 pk extra geeft? :) Met M badgen op een 318d ga je uiteraard ook veel sneller...
Wat ik wel zeker weet is dat de turbo klep vervangen echt veel effect geeft. Mijn rs is daardoor veeeeel heviger veel directer. Wat dat in pk doet weet ik niet maar wel in respons
 

Rofffel

Forumguru
2000 km verder en het verbruik is toch wel wat gezakt. Zit op 9.8l gemiddeld op die 2000 km.
Nog een beetje inrijden en dan ga ik dat sper is wat deftiger testen.
Die verhalen van 'ja met 102 gaat die beter, dat voel je'. Zijn dat dezelfde die geloven dat een K&N 25 pk extra geeft? :) Met M badgen op een 318d ga je uiteraard ook veel sneller...
Ik kan je vertellen dat op een gechipte motor, 102 echt wel het verschil maakt. Dingen afdoen als 'niet werkend' terwijl je er geen ervaring mee hebt is een beetje kort door de bocht.
 

Schmart

Forumguru
Over Firezone: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Firezone Een lokale brandstofketen, net als bijvoorbeel Brand Oil.

Sorry, off topic, maar ik moet het toch even kwijt; wat is dat toch met tankstations en hun (soms) hoogst ongelukkige namen? Bij 'firezone' denk ik aan een enorm inferno, niet echt een uitnodiging om daar even relaxt te gaan tanken. 'De Fakkel' in Den Bosch is er ook zo één die ik altijd opvallend heb gevonden... Zonne grote vuurbal jonguh!
 

Kurtje

Forumguru
2000 km verder en het verbruik is toch wel wat gezakt. Zit op 9.8l gemiddeld op die 2000 km.
Nog een beetje inrijden en dan ga ik dat sper is wat deftiger testen.
Die verhalen van 'ja met 102 gaat die beter, dat voel je'. Zijn dat dezelfde die geloven dat een K&N 25 pk extra geeft? :) Met M badgen op een 318d ga je uiteraard ook veel sneller...

Ook met die luchtfilter grap zou ik niet meer lachen, er zijn cijfers bij het steken van een VWR R600 filter op een Cupra de 100-200 tijd 0.7 seconden sneller verloopt zonder enige vorm van softwareaanpassing ... Toch redelijk straf als je het mij zegt :)
 

Witte76

Forumguru
Ook met die luchtfilter grap zou ik niet meer lachen, er zijn cijfers bij het steken van een VWR R600 filter op een Cupra de 100-200 tijd 0.7 seconden sneller verloopt zonder enige vorm van softwareaanpassing ... Toch redelijk straf als je het mij zegt :)
Ik heb de KN steken sinds een paar maanden. Ik vind hem rapper reageren en wat agressiever. En het geluid is er ook op vooruit gegaan. Wel geen wonderen verwachten. Gewoon een leuke upgrade. Heb die trouwens via Amazon besteld. Staat daar quasi altijd in dikke promotie
 

Cedo Nulli

Nieuw lid
Ik heb de KN steken sinds een paar maanden. Ik vind hem rapper reageren en wat agressiever. En het geluid is er ook op vooruit gegaan. Wel geen wonderen verwachten. Gewoon een leuke upgrade. Heb die trouwens via Amazon besteld. Staat daar quasi altijd in dikke promotie
Het is niet omdat je meer aanzuig geluid hoort, de wagen ook effectief sneller is. De meeste extra pk's door sportiever geluid zit tussen de oren. Neem de VW kever, ontelbare sport-uitlaatjes. Wat blijkt, de meeste presteren op de testbank minder dan de standaard uitlaat.
Ik ben geen K&N fan meer. Had het in men Defender 200tdi, het houdt simpelweg niet genoeg vuil tegen. Die filter is optimaal wanneer proper en correct geolied. Maar na een paar 100 km filtert die niet genoeg meer en zandstraal je de cilinderwanden. (Ook bij gewoon straatgebruik, no greenlaning)

Back to the RS245: Ik fancy wel de logo's te veranderen naar zwarte op steel grey achtergrond. De chromé look centrecaps op de Xtreme velgen zijn ook maar een tang op een varken..
Misschien de voorgrille eraf en dat honeycomb exemplaar erop.
 
Bovenaan Onderaan