Octavia III RS

oco1979

Forumguru
wil eens iets verduidelijken van de test van topgear over verschillende octaangetal.
Mogelijks is het inderdaad geen mega verschil van pk's al is het tussen 95 en 102 en daar ook op afgesteld wel een verschil zou moeten waarneembaar zijn.
Er is niets vermeld hoeveel Nm er wel is bijgekomen,daar zou je van verschieten.
Want die extra pk's in hoge toeren ben je niet super veel
Maar dat extra koppel over een bepaalde toerengebied wel.
Liever een wagen met veel Nm dan ene met veel Pk's maar weinig Nm
 

philippe bakker

Forumguru
wil eens iets verduidelijken van de test van topgear over verschillende octaangetal.
Mogelijks is het inderdaad geen mega verschil van pk's al is het tussen 95 en 102 en daar ook op afgesteld wel een verschil zou moeten waarneembaar zijn.
Er is niets vermeld hoeveel Nm er wel is bijgekomen,daar zou je van verschieten.
Want die extra pk's in hoge toeren ben je niet super veel
Maar dat extra koppel over een bepaalde toerengebied wel.
Liever een wagen met veel Nm dan ene met veel Pk's maar weinig Nm
Vind ik ook daarom had ik bewust gevraagd om onder de 300 pk te blijven en meer koppel. (461 nm)
 

Witte76

Forumguru
Nog iemand ervaring met k&n filter? Heb er erg nog gehad en van dat slecht filteren heb ik nog nooit last gehad. Gelijk hierboven gepost is...
 

MaxN

Donateur
Hier ook iemand ervaring met 18" velgen met een ET van 35?
Standaard is 51 voor de Gemini velgen, weet niet of dit gaat passen met de wielkasten enz.
Heb namelijk leuke set gezien met mooie prijs.

Afbeelding ter illustratie.
JosRQ.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

leon-cupra

Forumguru
Vandaag een boete aangekregen en dat gaat (weer) rijbewijs kwijt zijn :(. Mijn vrouw echt kwaad en zei: de volgende is ne trage !!!!
hoeveel gereden? En hoeveel mocht je?
Daar gaat je GLC 45 amg :deuk: En ach, een trage, met 60pk kan je ook 120 in de bebouwde kom rijden. ;)
En weet ze het ondertussen al van de tuning?! :D
 

LT83

Forumguru
Het is niet omdat je meer aanzuig geluid hoort, de wagen ook effectief sneller is. De meeste extra pk's door sportiever geluid zit tussen de oren. Neem de VW kever, ontelbare sport-uitlaatjes. Wat blijkt, de meeste presteren op de testbank minder dan de standaard uitlaat.
Ik ben geen K&N fan meer. Had het in men Defender 200tdi, het houdt simpelweg niet genoeg vuil tegen. Die filter is optimaal wanneer proper en correct geolied. Maar na een paar 100 km filtert die niet genoeg meer en zandstraal je de cilinderwanden. (Ook bij gewoon straatgebruik, no greenlaning)

Back to the RS245: Ik fancy wel de logo's te veranderen naar zwarte op steel grey achtergrond. De chromé look centrecaps op de Xtreme velgen zijn ook maar een tang op een varken..
Misschien de voorgrille eraf en dat honeycomb exemplaar erop.

K&N intake gaf mij exact 17pk verschil. En ja dat is op de rollenbank gemeten. Is niet alleen filter, maar ook aanzuigbuis.
Was op een gechipte 2.0tfsi. Op een Defender merk je niets inderdaad, die loopt hetzelfde op frituurvet.
Iemand die het verschil tussen 102 en euro 95 niet merkt op een vermogende auto kan bij de volgende koop beter het geld in zn zak steken en een basismodelletje aanschaffen :D
 
Bovenaan Onderaan