leon-cupra
Forumguru
antwerpse ring is ALTIJD miserie.... op zondagochtend?
antwerpse ring is ALTIJD miserie.... op zondagochtend?
De mijne schakelt van 4 naar 5 op 205 km/u. Van 5 naar 6 weet ik niet. Ik zal die keren meer rechtuit hebben gekekenVolgens mij rijden de meeste auto's sinds de 6-bak periode harder in de een na hoogste versnelling.
De hoogste versnelling wordt vaak als 'overdrive' ingezet.
Dus lagere toeren bij 120-130 km/h.
Geen idee of dat met de DSG6 in de RS ook zo is, maar de DSG7 in onze S2C liep ook harder in de 6 dan de 7.
Is ook belangrijker dan op je dasboard kijken dan in welke versnelling je rijdt met die snelheden.De mijne schakelt van 4 naar 5 op 205 km/u. Van 5 naar 6 weet ik niet. Ik zal die keren meer rechtuit hebben gekeken
klopt maar de die hebben ook meer vermogen dan mijn oude fr van 245 pk en dan heb je ook nog de 310 uitvoering, die heeft inderdaad ook problemen.je hoort ook genoeg de verhalen van de huidige cupra dat ze ook moeten opletten. Idd wel idd veel minder maar het fenomeen is er nog steeds.
klopt maar de die hebben ook meer vermogen dan mijn oude fr van 245 pk en dan heb je ook nog de 310 uitvoering, die heeft inderdaad ook problemen.
Bram, op YouTube kan je een filmpje zien waar ze de nieuwe Cupra ST 4wd testen (met 6DSG) en vergelijken met de Audi S3 (met 7DSG) waarbij ze aangeven dat de 7DSG inderdaad smoother rijden is, maar nog sneller opschakelt...DSG6 vs DSG7 vindt ik bij de rs wel een groot verschil !
Ja dat had ik destijds in mijn Yeti ook. Maar in de beide Fabia's daarna gaat hij gewoon naar 7Dat dacht ik ook, maar bij mij gaat hij in de S stand niet in de 7. Ook niet als ik hem dan wil "flipperen", dcc in Dynamic, gaat de bak dus in S en heb je maar 6 versnellingen. Overigens loopt hij in de 6 al wel 300km/h maar dat terzijde
Ja dat had ik destijds in mijn Yeti ook. Maar in de beide Fabia's daarna gaat hij gewoon naar 7
vandaag getest in S. Van 1 naar 2 schakelt hij op 3000toeren, al de andere versnellingen schakelt hij op 4000 toeren en blijft hij hangen op 3000toeren. Dat laatste maakt het vervelend.Hoezo hoog in de toeren? Bij normaal accelereren schakelt de dsg in S bij 3.000 toeren. Het laatste stapje van 6 naar 7 zet ik soms manueel en anders gaat ie bij 140 naar de 7. Mocht je iets meer gas geven dan schakelt ie 4.500ts en ga je voor vol dan trekt hij door. Ik ben vanuit Oostenrijk (950km) naar huis gereden en heb (op de file na) alles in de S stand gereden en vond er niets vervelend aan.
Mooi filmke voor de toekomstige 245 rijders .....
Bram, op YouTube kan je een filmpje zien waar ze de nieuwe Cupra ST 4wd testen (met 6DSG) en vergelijken met de Audi S3 (met 7DSG) waarbij ze aangeven dat de 7DSG inderdaad smoother rijden is, maar nog sneller opschakelt...
Waardoor bij het inhalen hij soms 2 versnellingen terug moet. Ook in performance was de 4wd Cupra met 6DSG sneller als de 7DSG S3...
Oef ik deed het op 14 secMooi filmke voor de toekomstige 245 rijders .....
Daar moeten we eens naartoe danik volg hun op de voet !
het is een skoda garage met een apr stuk aan.. houden ook elk jaar een meeting vol zotte skoda's !
@Olivier : Mooie modificatie. Geen problemen met verkeersdrempels?