peterhuppertz
Forumguru
300 pk als je rolt... dan zit je al heel snel aan de kant van de snelheidsmeter waar je rijbewijs verdampt. :-0
Je moet het mij niet vertellen. Ik kan binnenkort voor de 2de keer mijn rijbewijs afgeven300 pk als je rolt... dan zit je al heel snel aan de kant van de snelheidsmeter waar je rijbewijs verdampt. :-0
oor mijn gevoel steeds te weinig toeren
Standaard doet de dsg dat in D gewoon. Dan rij je op een baan v 70 en zet die u in 5de of 6de. Wil je dan versnellen is een diesel voor u sneller. Ik heb dat laten aanpassen en nu is dat euvel opgelost. Ik heb ten alle tijde mijn 460 nm beschikbaarIs dat een constatering op basis van audiovisuele input (het motorgeluid en de blik op de toerenteller)?
Of voel je dat de motor het niet leuk vindt?
De D stand is de normale stand. Dus de stand waarin je het meest rijdt. Dus ook meestal met de familie erin. Dan kan rustig inhalen wel maar moest ik in S inhalen gaan ze nogal serieus zagen. Het lawaai is dan oorverdovend en de duw knalt dan iedereen achteruit. En eco dient voor verbruik te drukken , niet de DHeeft dat ding geen S-stand waarmee je dat "probleem" kunt oplossen? Volgens mij was de D-stand bedoeld om het verbruik te drukken...
Als ik de mijne in S zet, is 'ie nerveuzer dan ik. (ik rijd denk ik ook anders dan jij, aan de ingrepen te zien die je aan je auto hebt laten doen...)
moest ik in S inhalen gaan ze nogal serieus zagen
Ha, juist, die heb ik niet, want O2.En eco dient voor verbruik te drukken
Heb je een o2 rs ?
Jouw rijstijl is inderdaad anders dan de mijne. Verhoudingsgewijs rij ik als een oud wijf, denk ik. Afgezien van een paar anatomische details klopt dat aardig.
Ha, juist, die heb ik niet, want O2.
Vandaag mijn RS opgehaald. Veel vermogen op alleen voorwielen is idd probleem zeker met nattigheid. Maar moet zeggen het valt me nog mee.
Heb wel ergere gevallen gereden.
Wat me wel tegenvalt is hoe de DSG in D schakelt/rijdt. Voor mijn gevoel steeds te weinig toeren...
Maar het blijft een feestje
Nope... 1.8TSI met dsg7.Heb je een o2 rs ?
Tussen ‘n 1.8 met 160pk en ‘n RS met 230/ laat staan 300pk, zit toch wel ‘n heel verschil. In S gaat het er dan veel bruter aan toe.Nope... 1.8TSI met dsg7.
Ik vind dattie best afgaat. Tussen 120 en poefdaargaatmijnrijbewijs maakte de C5 er gehakt van, maar tot 120 geeft 'ie niks toe.
Een RS zou niet aan mij besteed zijn... die zou zich doodvervelen.
altijd in S? Is bij gewoon rijden toch enorm vervelend dat hij heel hoog in toeren blijft? Gisteren ook 500m in S gereden tegen gewone snelheid, rap terug in D gezet. S vind ik goed als je het beest eens wil uithangen.Daarom staat die van mij altijd in S
je hoort ook genoeg de verhalen van de huidige cupra dat ze ook moeten opletten. Idd wel idd veel minder maar het fenomeen is er nog steeds.Niet mee eens, hiervoor had ik een Leon FR 245 PK en daar had ik geen centje pijn. Die zetten het vermogen zo netjes op de weg zonder wheelspin. En dat te bedenken dat deze ook nog eens een mech sper had. Nee bij de O3 zit er iets niet goed aan de voorkant.
altijd in S? Is bij gewoon rijden toch enorm vervelend dat hij heel hoog in toeren blijft? Gisteren ook 500m in S gereden tegen gewone snelheid, rap terug in D gezet. S vind ik goed als je het beest eens wil uithangen.
Als ik snel wil inhalen ga ik gewoon even via de flippers zelf terugschakelen. Daarna schakelt hij toch gewoon weer naar automatisch.
En tunen: heb nu 308pk, verschil is gigantisch in gevoel. En bij slecht weer maakt het toch niet uit. 220 of 308, doseren is spijtig genoeg de boodschap. Maar bij droog wegdek: feestje
schakelt bij gewoon rijden aan 4000toeren, maar blijft daar wel even hangen en dan vind ik het vervelend.Hoezo hoog in de toeren? Bij normaal accelereren schakelt de dsg in S bij 3.000 toeren. Het laatste stapje van 6 naar 7 zet ik soms manueel en anders gaat ie bij 140 naar de 7. Mocht je iets meer gas geven dan schakelt ie 4.500ts en ga je voor vol dan trekt hij door. Ik ben vanuit Oostenrijk (950km) naar huis gereden en heb (op de file na) alles in de S stand gereden en vond er niets vervelend aan.