Octavia III RS

leon-cupra

Forumguru
Ik ben nog heel tevreden van m’n RS.( wat wil je na pas 13K gereden te hebben).
Als ik op pensioen ga, zou ik eventueel opteren voor ‘n Scout-versie met 1.8tsi en dsg. Wil dan in de winter vaker op reis gaan naar Andorra. Of het zou moeten zijn dat er zwaardere benzineversies van de Karoq zouden komen en met 4x4
ik ben ook wel nog steeds blij met de vRS, maar k zou het nooit meer opnieuw kopen in dezelfde configuratie, lees zonder 4x4.
Ritje met mijn broer zijn golf R heeft mij absoluut overtuigd van hoog vermogen en 4x4. Het volle vermogen kunnen gebruiken in alle (normale) omstandigheden, daar koop je tenslotte dergelijke wagen voor. Ik heb mijn wagen gekocht op een moment dat het weer perfect was. Daarnaast het feit dat het op dat moment nog niet mijn wagen was, pers je niet al het vermogen eruit. En dan heb je uiteraard geen wheelspin. Wawww-gevoel is uiteraard aanwezig als je van 170 naar 220pk gaat en zeker van handbak naar dsg, Had ik mss een testrit geregeld bij d'ieteren of een dealer had ik mss nu niet met een vRS gereden. Maar zolang we hem hebben gaan we er met momenten nog serieus van genieten (en in de zomer er iets meer met rijden). Kickdown geeft een zware kick alhoewel het al geleden is van de zomer dat we dit nog gedaan hebben.

Volgende hier zal wss geen skoda meer zijn denk ik. Niet omdat ik ontevreden ben van skoda maar gewoon realiseren van dromen: audi TT staat al jaren op de whishlist of één of andere cabrio. SUV-type ben ik (nog) niet aan. Of mijn professionele carierre zou een enorme wending moeten nemen (eerste plannen zitten in mijn hoofd, echter nog niet het moment om ze te realiseren) en de vRS zou wel eens kunnen vervangen worden door een bestelwagentje :pardon:
 

philippe bakker

Forumguru
ik ben ook wel nog steeds blij met de vRS, maar k zou het nooit meer opnieuw kopen in dezelfde configuratie, lees zonder 4x4.
Ritje met mijn broer zijn golf R heeft mij absoluut overtuigd van hoog vermogen en 4x4. Het volle vermogen kunnen gebruiken in alle (normale) omstandigheden, daar koop je tenslotte dergelijke wagen voor. Ik heb mijn wagen gekocht op een moment dat het weer perfect was. Daarnaast het feit dat het op dat moment nog niet mijn wagen was, pers je niet al het vermogen eruit. En dan heb je uiteraard geen wheelspin. Wawww-gevoel is uiteraard aanwezig als je van 170 naar 220pk gaat en zeker van handbak naar dsg, Had ik mss een testrit geregeld bij d'ieteren of een dealer had ik mss nu niet met een vRS gereden. Maar zolang we hem hebben gaan we er met momenten nog serieus van genieten (en in de zomer er iets meer met rijden). Kickdown geeft een zware kick alhoewel het al geleden is van de zomer dat we dit nog gedaan hebben.

Volgende hier zal wss geen skoda meer zijn denk ik. Niet omdat ik ontevreden ben van skoda maar gewoon realiseren van dromen: audi TT staat al jaren op de whishlist of één of andere cabrio. SUV-type ben ik (nog) niet aan. Of mijn professionele carierre zou een enorme wending moeten nemen (eerste plannen zitten in mijn hoofd, echter nog niet het moment om ze te realiseren) en de vRS zou wel eens kunnen vervangen worden door een bestelwagentje :pardon:
Voor mij ne pizza :)
 

leon-cupra

Forumguru
Voor mij ne pizza :)
business-model is om zoveel mogelijk broodautomaten in Vl te zetten en vnl dan rond Lokeren :tongue:
En er dan industrieel geproduceerd brood erin te steken , lekker goedkoop :D

Neen, pizza's en brood zal het zeker niet worden. Het is nog een pril idee maja geld, risico, "goed" leven opgeven, concurrentie ... Ga er nog een jaartje over nadenken ;) eerder is het toch niet realiseerbaar.
 

philippe bakker

Forumguru
business-model is om zoveel mogelijk broodautomaten in Vl te zetten en vnl dan rond Lokeren :tongue:
En er dan industrieel geproduceerd brood erin te steken , lekker goedkoop :D

Neen, pizza's en brood zal het zeker niet worden. Het is nog een pril idee maja geld, risico, "goed" leven opgeven, concurrentie ... Ga er nog een jaartje over nadenken ;) eerder is het toch niet realiseerbaar.
Industrieel brood erin dan ga je geen fluit verkopen. Men koopt in mijn automaten duizenden broden per week omdat het vers en kwaliteit is
 

leon-cupra

Forumguru
Industrieel brood erin dan ga je geen fluit verkopen. Men koopt in mijn automaten duizenden broden per week omdat het vers en kwaliteit is
er gaat niets boven een echt vers brood. Ik koop nooit uit een automaat, tenzij het niet anders kan. In een automaat weet je nooit hoe lang het brood er effectief in zit. Weet niet precies hoe temperatuurgevoelig zo een bak is, een brood dat een hele dag in zo een bak gezeten terwijl het 30 graden is ... :pieker:
 

leon-cupra

Forumguru
Die hebben airco he
trouwens over je industrieel brood en niet verkopen. Ik heb jaar of 12 geleden toen ik op de hogeschool zat een marktonderzoek moeten uitvoeren samen met andere studenten omtrent de evolutie van het brood en hoe ambachtelijk brood dient gepromoot te worden in opdracht van de Vebic. Zij kregen al jaren aan een stuk de opmerking van hun leden dat het aantal vers verkochte broden sterk daalte en dat de consument steeds meer "industrieel" brood kocht in de supermarkt. Dus je bewering dat industrieel brood niet verkoopt, klopt niet echt ;)
 
trouwens over je industrieel brood en niet verkopen. Ik heb jaar of 12 geleden toen ik op de hogeschool zat een marktonderzoek moeten uitvoeren samen met andere studenten omtrent de evolutie van het brood en hoe ambachtelijk brood dient gepromoot te worden in opdracht van de Vebic. Zij kregen al jaren aan een stuk de opmerking van hun leden dat het aantal vers verkochte broden sterk daalte en dat de consument steeds meer "industrieel" brood kocht in de supermarkt. Dus je bewering dat industrieel brood niet verkoopt, klopt niet echt ;)
:ot:
 

philippe bakker

Forumguru
trouwens over je industrieel brood en niet verkopen. Ik heb jaar of 12 geleden toen ik op de hogeschool zat een marktonderzoek moeten uitvoeren samen met andere studenten omtrent de evolutie van het brood en hoe ambachtelijk brood dient gepromoot te worden in opdracht van de Vebic. Zij kregen al jaren aan een stuk de opmerking van hun leden dat het aantal vers verkochte broden sterk daalte en dat de consument steeds meer "industrieel" brood kocht in de supermarkt. Dus je bewering dat industrieel brood niet verkoopt, klopt niet echt ;)
Vroeger was er geen brood in de supermarkt. Nu wel. Dan zal er wel meer brood verkocht worden in de supermarkten dan toen er nog geen waren. En ook: vroeger waren er in elke straat 2 bakkers. Nu zijn er vele gemeenten waar er geen enkele bakker meer is. Waar kopen ze dan brood ? De supermarkt
 

B.Stuurder

Forumguru
ik ben ook wel nog steeds blij met de vRS, maar k zou het nooit meer opnieuw kopen in dezelfde configuratie, lees zonder 4x4.
Ritje met mijn broer zijn golf R heeft mij absoluut overtuigd van hoog vermogen en 4x4. Het volle vermogen kunnen gebruiken in alle (normale) omstandigheden, daar koop je tenslotte dergelijke wagen voor.
Er zit wel een prijsverschil in hé. Ik heb een Skoda gekozen boven een Audi en accepteer dan alle onvolkomenheden die door het prijsverschil worden veroorzaakt. En dat is echt niet alleen de wheelspin.
Wellicht wordt de volgende een Audi, misschien ook niet. Ik gok wel vermogen maar niet het "sportieve" meer. Ik geniet nu meer van het vermogen bij normaal rijden dan van "hoeken" ofwel racen met de auto. Stoplichtsprints tegen een "waardig" tegenstander zit ik niet op te wachten.
 

leon-cupra

Forumguru
Er zit wel een prijsverschil in hé. Ik heb een Skoda gekozen boven een Audi en accepteer dan alle onvolkomenheden die door het prijsverschil worden veroorzaakt. En dat is echt niet alleen de wheelspin.
Wellicht wordt de volgende een Audi, misschien ook niet. Ik gok wel vermogen maar niet het "sportieve" meer. Ik geniet nu meer van het vermogen bij normaal rijden dan van "hoeken" ofwel racen met de auto. Stoplichtsprints tegen een "waardig" tegenstander zit ik niet op te wachten.
de wheelspin heeft weinig te maken met het prijsverschil tussen een Skoda en een ander duurder merk. Een voorwielaandrijver kan dergelijk vermogen gewoon niet kwijt in slechte omstandigheden. Of dat nu een Skoda is of een Audi, dat maakt weinig uit. Wat wel helpt is 4x4, en dat staat los van het merk. Voor de rest vind ik de vRS gewoon super. Voor de materiaalkeuze/kwaliteit hoef ik geen ander merk, boeit me ook minder. En de bouwkwaliteit van al onze reeds bezitte skoda's, daar hoor je mij absoluut niet over klagen.
 

leon-cupra

Forumguru
Brood, daar zit wat in! :deuk:
met brood, en voeding in het algemeen, is er gewoon goed geld te verdienen. Dus daar zitten veel euro-kes in ;)
Om nog effe off topic te gaan, op de Vlaamse televisie loopt er nu een programma " de leeuwenkuil", 5 topondernemers die willen investereren in starters. Als je de rode draad in het programma ziet, investeren zij het meeste in voeding en in het bijzonder "gezonde" voeding.
 

philippe bakker

Forumguru
Er zit wel een prijsverschil in hé. Ik heb een Skoda gekozen boven een Audi en accepteer dan alle onvolkomenheden die door het prijsverschil worden veroorzaakt. En dat is echt niet alleen de wheelspin.
Wellicht wordt de volgende een Audi, misschien ook niet. Ik gok wel vermogen maar niet het "sportieve" meer. Ik geniet nu meer van het vermogen bij normaal rijden dan van "hoeken" ofwel racen met de auto. Stoplichtsprints tegen een "waardig" tegenstander zit ik niet op te wachten.
De buiten wereld bezien een RS echt niet als een sportief model se. Ze bezien het nog steeds als een low budget familie wagen
 
Wielspin is werkelijk een groot manko van de RS, ook na het plaatsen van een esper is het probleem sterk aanwezig.
Bandenkeuze is de enige optie die je hebt om dit probleem enigszins te tackelen, laat ik het zo zeggen de standaard banden waarop de auto wordt afgeleverd zijn werkelijk om te huilen.

Ik zie mede daarom ook niet de toegevoegde waarden van tuning, nog meer vermogen op de voorwielen die de standaard 230-245 PK niet op de weg kan zetten.
 
de wheelspin heeft weinig te maken met het prijsverschil tussen een Skoda en een ander duurder merk. Een voorwielaandrijver kan dergelijk vermogen gewoon niet kwijt in slechte omstandigheden. Of dat nu een Skoda is of een Audi, dat maakt weinig uit. Wat wel helpt is 4x4, en dat staat los van het merk. Voor de rest vind ik de vRS gewoon super. Voor de materiaalkeuze/kwaliteit hoef ik geen ander merk, boeit me ook minder. En de bouwkwaliteit van al onze reeds bezitte skoda's, daar hoor je mij absoluut niet over klagen.


Niet mee eens, hiervoor had ik een Leon FR 245 PK en daar had ik geen centje pijn. Die zetten het vermogen zo netjes op de weg zonder wheelspin. En dat te bedenken dat deze ook nog eens een mech sper had. Nee bij de O3 zit er iets niet goed aan de voorkant.
 

philippe bakker

Forumguru
Wielspin is werkelijk een groot manko van de RS, ook na het plaatsen van een esper is het probleem sterk aanwezig.
Bandenkeuze is de enige optie die je hebt om dit probleem enigszins te tackelen, laat ik het zo zeggen de standaard banden waarop de auto wordt afgeleverd zijn werkelijk om te huilen.

Ik zie mede daarom ook niet de toegevoegde waarden van tuning, nog meer vermogen op de voorwielen die de standaard 230-245 PK niet op de weg kan zetten.
Of hij nu 220 pk of 300 pk heeft doorspinnen doet hij toch. Eens je bolt dan is die duw Vd 300 pk wel leuk. Daarom heb ik dat gedaan.
 
Bovenaan Onderaan