Een Mazda MX5, das toch die auto waar ik met m'n 2 meter altijd met het dak open moet rijden omdat ik er anders niet
in pas??
Sorry hoor, maar wat een discussie... Ik heb m'n RS gekocht na de positieve ervaring van de de eerste (en daarvoor de Seat Leon FR en meer ruimte nodig had), dus een gezinsauto met een betaalbare hoge fun factor. Dat het geen circuitknaller is weet ik ook wel, ook al herken ik niet alle problemen die hiervoor genoemd zijn. De combinatie PK, tractie en regen zijn doorgaans geen reden tot succes tenzij je een 4 wiel aangedreven auto hebt. Het leren omgaan met je auto zorgt dat je ook in deze omstandigheden het maximale kan halen uit de auto, wanneer nodig want wees nu eerlijk hoe vaak haal je het maximale uit je auto? Qua verbruik heb ik in het weekend in 2 ritten een verbruik van 1:13 en 1:14 gehaald (snelweg kilometers / snelheid rond de 120/130k/u / altijd in S). Trap je hem op zijn staart verbruik je meer.
Voor het knallen op de binnenwegen of boerenbaantjes pak ik wel m'n 1000CC met 165pk op het achterwiel, ben benieuwd welke auto mij dan bijhoudt