Octavia III RS

philippe bakker

Forumguru
Hahah, mooie discussie zo. We haler er lekker vanalles bij :tongue:
Maar die wedstrijd zou ik wel aandurven Philippe, jouw Octavia met chips gaat wel rond de 6 naar de 100.
Je laat je toch niet zo wegzetten man, ik zeg inzet een doos koeken of saucijzen
De mijne zal idd rond de 6 zitten. Hoewel je dan wel geluk moet hebben. ( of ik ben niet de beste vertrekker) overlaatst tegen een nieuwe BMW 530 i getrokken en de start ervan was wel ietsje beter dan ik. En officieel is die 6.2. Erna rijd ik er wel van weg
 

StefanAR

Forumguru
Na alle verplasspelletjes (1 woord of niet :sterretjes:), een vraag over BANDEN

Zoals jullie paar pagina's terug lazen ben ik op zoek naar een set 19" (nee wordt geen goud...), maar nu de vraag welke banden. Zelf neig ik naar de Pirelli P Zero, Skoda levert standaard volgens mij Continental SportContact 6. Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
 

Spector

Forumguru
Na alle verplasspelletjes (1 woord of niet :sterretjes:), een vraag over BANDEN

Zoals jullie paar pagina's terug lazen ben ik op zoek naar een set 19" (nee wordt geen goud...), maar nu de vraag welke banden. Zelf neig ik naar de Pirelli P Zero, Skoda levert standaard volgens mij Continental SportContact 6. Waar gaat jullie voorkeur naar uit?

Bij mij zitten standaard de Pirelli P Zero onder, mijn voorkeur gaat normaal ook naar de Michelin maar ik moet zeggen dat de P Zero's niet teleurstellen.
 

Tuner111

Forumguru
Idd de sp4s of als je die te duur vindt Hankook Ventus V12 Evo 2 deze zijn bijna even goed aan een betere prijs..

Ik heb de info van mensen die elke week op de ring zitten te scheuren
 

leon-cupra

Forumguru
Een Mazda MX5, das toch die auto waar ik met m'n 2 meter altijd met het dak open moet rijden omdat ik er anders niet
in pas?? :D

Sorry hoor, maar wat een discussie... Ik heb m'n RS gekocht na de positieve ervaring van de de eerste (en daarvoor de Seat Leon FR en meer ruimte nodig had), dus een gezinsauto met een betaalbare hoge fun factor. Dat het geen circuitknaller is weet ik ook wel, ook al herken ik niet alle problemen die hiervoor genoemd zijn. De combinatie PK, tractie en regen zijn doorgaans geen reden tot succes tenzij je een 4 wiel aangedreven auto hebt. Het leren omgaan met je auto zorgt dat je ook in deze omstandigheden het maximale kan halen uit de auto, wanneer nodig want wees nu eerlijk hoe vaak haal je het maximale uit je auto? Qua verbruik heb ik in het weekend in 2 ritten een verbruik van 1:13 en 1:14 gehaald (snelweg kilometers / snelheid rond de 120/130k/u / altijd in S). Trap je hem op zijn staart verbruik je meer.

Voor het knallen op de binnenwegen of boerenbaantjes pak ik wel m'n 1000CC met 165pk op het achterwiel, ben benieuwd welke auto mij dan bijhoudt ;)
Absoluut niet de bedoeling om deze discussie terug op gang te brengen, een andere sappige discussie is reeds begonnen, maar wou je toch nog even van antwoord dienen.
Het verbaast mij nog steeds hoe RS eigenaars het gebrek aan tractie met de mantel der liefde toch nog blijven toedekken. Als je weet dat een megane RS, een Cupra, een GTI, een type R (wagens met meer vermogen) hun vermogen wel deftiger op de baan krijgen, dan is er toch een structureel probleem bij de RS. Maar bij een RS is het plots een "producteigenschap",. Als Pon aangeeft dat wat windgeruis, een krakend rubbertje, een deinende vering, ... een producteigenschap is, staan jullie allemaal op jullie achterste poten maar tractieverlies ... de mantel der liefde ....
 

leon-cupra

Forumguru
Hier goede ervaringen met de pilot sport 4S. Wel zeer dure band maar bieden wel veel grip.
Veel betere grip dan hetgeen er origineel op lag. Ondanks volgens vele zeer slijtvast zijn de mijn er wel door op +/- 12.000km.
(En neen, rij niet continue gelijk een hooligan, heb gewoon een sportieve rijstijl)
 

Rosinfield

† In Memoriam
@leon-cupra ;denk dat je daar gewoon een punt hebt hoor. Oorzaak is dat het een compromis is tussen ruime gezinswagen en sportwagen. Net zoiets als all season banden. Daarvan moet je je dus wel bewust zijn als je een RS aanschaft. Best of both worlds kan natuurlijk niet.
 

LT83

Forumguru
Hier goede ervaringen met de pilot sport 4S. Wel zeer dure band maar bieden wel veel grip.
Veel betere grip dan hetgeen er origineel op lag. Ondanks volgens vele zeer slijtvast zijn de mijn er wel door op +/- 12.000km.
(En neen, rij niet continue gelijk een hooligan, heb gewoon een sportieve rijstijl)

De 4S binnen 12.000km er doorheen gummen schrik ik wel een beetje van. Dan zou ik toch eens nadenken over je rijstijl ;)
Als de wielen doorslippen ga je niet sneller wanneer je gas bijgeeft he ;)
Ik heb toch wel wat meer vermogen en rij ook absoluut niet voorzichtig, maar heb er nu de Supersports onder, 25k mee gereden en nog 4-5mm rondom over.
 

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield , er zijn genoeg voorbeelden waar het compromis sluiten veel kleiner is dan bij de RS. Zie maar naar de ervaringen van leon cupra st eigenaars. Identiek hetzelfde concept als de RS maar eentje waar het concept veel beter in elkaar zit.
Tja voor mezelf ben ik nu gewoon een ervaring rijker en een illusie armer ... laten we het daar maar bij houden ;)
 

boontjeRS

Forumguru
En toch vindt ik het raar dat je met droog weer ook geen grip hebt, daar heb ik niks last van. Ik duw maar door na 10 minuten rijden, hebben de banden al wat temperatuur en de motor ook. Dan ligt het toch wel aan mn ophanging ze.
 
Bovenaan Onderaan