Octavia III RS

LT83

Forumguru
Nee hoor, Leon zegt dat hij de Octi van dn Bakker wel ff in het stof laat bijten, dan lijkt mij dit een logische vraag!
Dat je niet altijd het snelste hoeft te zijn voor de meeste fun is een andere stelling, ik ben het daar mee eens overigens :D
 

leon-cupra

Forumguru
Hoe snel is zo'n Mazda überhaupt naar de 100 op papier?
2.0 160pk 7,3sec naar de 100 - RS 220 Dsg 7,1sec
En laat de RS nu 1 sec staan doorslippen maakt dat de MX5 al aan de andere lichten staat vooraleer de RS goed en wel vertrokken is :D

Neen, het gaat mij bij de MX5 absoluut niet om de snelheid maar om het rijplezier. Zelfs de 1.5 131pk tovert een glimlach op je gezicht wanneer je daarmee rond rijdt. Het is uiteraard een volledig ander concept dan de RS maar een concept dat voor mij gewoon beter past bij mijn dagelijkse rijttrajecten. De MX5 blinkt uit daar waar de RS faalt en vice versa.
 

leon-cupra

Forumguru
Ze doen het op papier ongeveer hetzelfde.
Bekijk bijlage 68439
Bekijk bijlage 68438
Cijfertjes zijn niet belangrijk voor een MX5. Bochten pakken, gooi en smijt-werk, ... daar draait het om bij de MX5.
Het is zelfs spijtig dat ze zelf nu ook het vermogen van de 2.0 opkrikken. Op den duur gaan ze ook een wagen creeren die de nadelen heeft van tractieverlies. 184pk in een bakje van 1030kg :nono:

Tip voor de andere RS-rijders : ga NIET met de MX5 rijden, je gaat je RS vervloeken :deuk:
;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Zegt de man die niet kan wachten om zijn Kodiaq te kunnen tunen naar +400pk :pieker:
Denk niet dat dat het (zijn) punt is. Niet het (willen) tunen "vraagt om libido remmers", maar de verhitte discussie waarin tegen elkaar wordt opgeboden als betrof het een wedstrijdje ver-plassen onder schooljongens.
Overigens kan ik helemaal meegaan in de gedachte dat een seconde meer of minder naar 100 totaal oninteressant is itt rijplezier (wegligging, bochtengedrag)
 

Spector

Forumguru
Een Mazda MX5, das toch die auto waar ik met m'n 2 meter altijd met het dak open moet rijden omdat ik er anders niet
in pas?? :D

Sorry hoor, maar wat een discussie... Ik heb m'n RS gekocht na de positieve ervaring van de de eerste (en daarvoor de Seat Leon FR en meer ruimte nodig had), dus een gezinsauto met een betaalbare hoge fun factor. Dat het geen circuitknaller is weet ik ook wel, ook al herken ik niet alle problemen die hiervoor genoemd zijn. De combinatie PK, tractie en regen zijn doorgaans geen reden tot succes tenzij je een 4 wiel aangedreven auto hebt. Het leren omgaan met je auto zorgt dat je ook in deze omstandigheden het maximale kan halen uit de auto, wanneer nodig want wees nu eerlijk hoe vaak haal je het maximale uit je auto? Qua verbruik heb ik in het weekend in 2 ritten een verbruik van 1:13 en 1:14 gehaald (snelweg kilometers / snelheid rond de 120/130k/u / altijd in S). Trap je hem op zijn staart verbruik je meer.

Voor het knallen op de binnenwegen of boerenbaantjes pak ik wel m'n 1000CC met 165pk op het achterwiel, ben benieuwd welke auto mij dan bijhoudt ;)
 

Tuner111

Forumguru
Een Mazda MX5, das toch die auto waar ik met m'n 2 meter altijd met het dak open moet rijden omdat ik er anders niet
in pas?? :D

Sorry hoor, maar wat een discussie... Ik heb m'n RS gekocht na de positieve ervaring van de de eerste (en daarvoor de Seat Leon FR en meer ruimte nodig had), dus een gezinsauto met een betaalbare hoge fun factor. Dat het geen circuitknaller is weet ik ook wel, ook al herken ik niet alle problemen die hiervoor genoemd zijn. De combinatie PK, tractie en regen zijn doorgaans geen reden tot succes tenzij je een 4 wiel aangedreven auto hebt. Het leren omgaan met je auto zorgt dat je ook in deze omstandigheden het maximale kan halen uit de auto, wanneer nodig want wees nu eerlijk hoe vaak haal je het maximale uit je auto? Qua verbruik heb ik in het weekend in 2 ritten een verbruik van 1:13 en 1:14 gehaald (snelweg kilometers / snelheid rond de 120/130k/u / altijd in S). Trap je hem op zijn staart verbruik je meer.

Voor het knallen op de binnenwegen of boerenbaantjes pak ik wel m'n 1000CC met 165pk op het achterwiel, ben benieuwd welke auto mij dan bijhoudt ;)
Amen to this!

Je moet je wagen gewoon leren kennen en er met rijden wat hij kan
 

LT83

Forumguru
Hahah, mooie discussie zo. We haler er lekker vanalles bij :tongue:
Maar die wedstrijd zou ik wel aandurven Philippe, jouw Octavia met chips gaat wel rond de 6 naar de 100.
Je laat je toch niet zo wegzetten man, ik zeg inzet een doos koeken of saucijzen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MarcoO2

Forumguru
Of een mooie tts kan ook nog, die zet je met een chip ook nog eens op bijna 400pk. Heeft 4wd en echt wel leuk om mee te sturen
En daar vind ik dus (na het eerste uur) geen zak aan. Heb er mee door de Eifel gereden, hartstikke leuk, maar wat was ik blij toen in weer in mijn Alfa Spider stapte. Er moest weer gewerkt worden ;) De TTS miste voor mij met name stuurgevoel en échte rijbeleving. De tractie was fantastisch, dat dan weer wel :D
Een MX5 is een pure funcar bij lagere snelheden. Met een MX5 wil je geen +200 rijden maar wil je door boerebaantjes vlammen, wil je strak sturen, wil je de wagen in de bocht gooien,... Mx5 is niet gemaakt om hoge snelheden te rijden. Wil je +200 rijden op een recht stuk, moet je idd bij de RS zijn. Dat verklaart ook het verschil in de rondetijden op de Ring.
Laat de MX5 eens op een kort, bochtig circuit los en hij maakt brandhout van de RS.
Helemaal mee eens. Ik doe al jaren ieder jaar een cabrio-weekend met vrienden naar de Eifel, en daaar zitten altijd wel MX-5jes tussen, van alle generaties. En die dingen zijn verslavend leuk - in de Eifel dan. Op weg naar huis over de snelweg is 't meer afzien, zeker als er ook nog een sportonderstelletje onder zit. Maar dat mag de pret niet drukken, sterker, het verhoogt!
 
Bovenaan Onderaan