7,3 naar 100. Dus tragerHoe snel is zo'n Mazda überhaupt naar de 100 op papier?
2.0 160pk 7,3sec naar de 100 - RS 220 Dsg 7,1secHoe snel is zo'n Mazda überhaupt naar de 100 op papier?
MX5 is puur gemaakt om rijbeleving maar zelfs met zijn 131pk is hij niet traag te noemen (8,3 naar 100).De belangrijkste vraag is, naar mijn mening: Gaat het @leon-cupra hier om prestaties of om rijbeleving?
Cijfertjes zijn niet belangrijk voor een MX5. Bochten pakken, gooi en smijt-werk, ... daar draait het om bij de MX5.
Zegt de man die niet kan wachten om zijn Kodiaq te kunnen tunen naar +400pkNee denk dat een fikse dosis libidoremmers hier meer op z’n plaats is....
Denk niet dat dat het (zijn) punt is. Niet het (willen) tunen "vraagt om libido remmers", maar de verhitte discussie waarin tegen elkaar wordt opgeboden als betrof het een wedstrijdje ver-plassen onder schooljongens.Zegt de man die niet kan wachten om zijn Kodiaq te kunnen tunen naar +400pk
Amen to this!Een Mazda MX5, das toch die auto waar ik met m'n 2 meter altijd met het dak open moet rijden omdat ik er anders niet
in pas??
Sorry hoor, maar wat een discussie... Ik heb m'n RS gekocht na de positieve ervaring van de de eerste (en daarvoor de Seat Leon FR en meer ruimte nodig had), dus een gezinsauto met een betaalbare hoge fun factor. Dat het geen circuitknaller is weet ik ook wel, ook al herken ik niet alle problemen die hiervoor genoemd zijn. De combinatie PK, tractie en regen zijn doorgaans geen reden tot succes tenzij je een 4 wiel aangedreven auto hebt. Het leren omgaan met je auto zorgt dat je ook in deze omstandigheden het maximale kan halen uit de auto, wanneer nodig want wees nu eerlijk hoe vaak haal je het maximale uit je auto? Qua verbruik heb ik in het weekend in 2 ritten een verbruik van 1:13 en 1:14 gehaald (snelweg kilometers / snelheid rond de 120/130k/u / altijd in S). Trap je hem op zijn staart verbruik je meer.
Voor het knallen op de binnenwegen of boerenbaantjes pak ik wel m'n 1000CC met 165pk op het achterwiel, ben benieuwd welke auto mij dan bijhoudt
Denk niet dat dat het (zijn) punt is. Niet het (willen) tunen "vraagt om libido remmers", maar de verhitte discussie waarin tegen elkaar wordt opgeboden als betrof het een wedstrijdje ver-plassen onder schooljongens.
Zegt de man die niet kan wachten om zijn Kodiaq te kunnen tunen naar +400pk
Straks wellicht in het bezit van de snelste Kodiaq van Nederland?
Hoezo ver plassen.....
En daar vind ik dus (na het eerste uur) geen zak aan. Heb er mee door de Eifel gereden, hartstikke leuk, maar wat was ik blij toen in weer in mijn Alfa Spider stapte. Er moest weer gewerkt worden De TTS miste voor mij met name stuurgevoel en échte rijbeleving. De tractie was fantastisch, dat dan weer welOf een mooie tts kan ook nog, die zet je met een chip ook nog eens op bijna 400pk. Heeft 4wd en echt wel leuk om mee te sturen
Helemaal mee eens. Ik doe al jaren ieder jaar een cabrio-weekend met vrienden naar de Eifel, en daaar zitten altijd wel MX-5jes tussen, van alle generaties. En die dingen zijn verslavend leuk - in de Eifel dan. Op weg naar huis over de snelweg is 't meer afzien, zeker als er ook nog een sportonderstelletje onder zit. Maar dat mag de pret niet drukken, sterker, het verhoogt!Een MX5 is een pure funcar bij lagere snelheden. Met een MX5 wil je geen +200 rijden maar wil je door boerebaantjes vlammen, wil je strak sturen, wil je de wagen in de bocht gooien,... Mx5 is niet gemaakt om hoge snelheden te rijden. Wil je +200 rijden op een recht stuk, moet je idd bij de RS zijn. Dat verklaart ook het verschil in de rondetijden op de Ring.
Laat de MX5 eens op een kort, bochtig circuit los en hij maakt brandhout van de RS.
Of er mee rijden wat jezelf aankanAmen to this!
Je moet je wagen gewoon leren kennen en er met rijden wat hij kan
Of er mee rijden wat jezelf aankan