dirkie996
Forumguru
Nee, niet dat ik weet. Is dsg6 of zoals in de 245, 'n dsg7 , beide met natte koppelingen.Zit de DSG met een droge koppeling ook in een RS? Indien dit zo is vanaf welk bouwjaar?
Nee, niet dat ik weet. Is dsg6 of zoals in de 245, 'n dsg7 , beide met natte koppelingen.Zit de DSG met een droge koppeling ook in een RS? Indien dit zo is vanaf welk bouwjaar?
Als je die vergelijking maakt, kan je wel stellen dat de handbakken nog betrouwbaarder zijn dan dsgJe noemt ook de minst betrouwbare DSG op met droge koppeling Maar de rest van de bakken zijn in principe super degelijk, zeker als je kijkt naar het aantal dat ermee rondrijden! Hoeveel er getuned worden...
Als je die vergelijking maakt, kan je wel stellen dat de handbakken nog betrouwbaarder zijn dan dsg
Aantal handbakken tov problemen
Zoek maar eens wat op over de meer sportievere versies bij deze merken met handbak… Mits sportievere rijstijl durven ze stock al slippen... Reden ook dat ze de Golf R manueel ook minder koppel gaven als die met de DSG bak.
Ik heb een handbak en geen problemen met slippen hoor. Stock 220pk, nu 340 pk (450nm).
Mooie waardes! Heb je al veel kilometers ermee gereden?
De stock koppeling zit zowat rond de 420nm echt wel tegen zijn max aan...
Is ook de reden dat de tuners meestal de manuele versies begrenzen in het aantal nm.
Stage 5, 500pk ... hoe zotwat extra pit voor de RS245pk
https://dvxperformance.com/stage/skoda/octavia/5e-03-2017-/6230/rs-20-tsi-/1
Dat kan nooit deftig op de baan blijven
Top dank je wel. Ga mijn vaste bandenboer ff contactenAls je spacers gebruikt kan dat de ET veranderen.
Maar volgens mij zijn de standaard velgen (Xtreme/Gemini) zijn ET51.
Als je een ET40 velg of hoger neemt ben je sowieso safe.
Met ET40 komt de velg 11mm meer naar buiten toe.
Denk ook om het naafgat ivm eventuele centreerringen.
Rij momenteel een Cayman S uit 2006, maar deze hou ik nog maar even aan. Mocht de RS bevallen, waar ik vanuit ga, gaat de Cayman eruit.