Octavia III RS

Jooo...

Forumguru
Inderdaad, nu De Crem zijn eigen vliegveld heeft... :deuk: Heb familie wonen in Hives (La roche), daar lag er 20cm in dat Waals boerengat. Strooiwagen moet daar nog uitgevonden worden. :banghead:

Dat en dan nog eens heuvels is idd niet de ideale combinatie! Das al meer het werk van een sneeuwscooter :)

Spector

Forumguru
Ik zoek mij gek met de zoekfunctie voor het vervangen van de pinkers en achtruitrijverlichting voor LED. Iemand hier een idee met links naar goede (storingsvrije) alternatieven??

Olivier

Senior Member
Vandaag wat raars voorgehad met de rs. Ik kwam uit een binnenweg, en wou nog snel voor een paar vrachtwagens de hoofdbaan oprijden. Dus gaspedaal ingeduwd in sport. Bij volgas in eerste versnelling (S1) vloog hij uit de versnelling aan ongeveer 4000toeren.. Meteen toerental in het rood, het leek alsof ik volgas in neutraal stond te geven. Na het gas te lossen en terug zacht in te drukken ging hij in D3 en reageerde de wagen terug normaal.. Iemand die dit probleem herkend? Het is een rs230 FL Dsg 6bak met 30.000km..

Jee13

Forumguru

HarrieSkoda

Forumguru
Ik ben zóóó benieuwd of onderstaande vRS door iemand van het forum is gekocht.

Stiekem had ik deze op het oog, totdat deze heel snel van internet verdween... net te laat erbij geweest.

Was scherp geprijsd, en daalde in korte tijd 2 x € 500,-... Probleem auto? Kent iemand deze auto?

IMG_5243.PNG IMG_5245.PNG

Kurtje

Forumguru
Vandaag wat raars voorgehad met de rs. Ik kwam uit een binnenweg, en wou nog snel voor een paar vrachtwagens de hoofdbaan oprijden. Dus gaspedaal ingeduwd in sport. Bij volgas in eerste versnelling (S1) vloog hij uit de versnelling aan ongeveer 4000toeren.. Meteen toerental in het rood, het leek alsof ik volgas in neutraal stond te geven. Na het gas te lossen en terug zacht in te drukken ging hij in D3 en reageerde de wagen terug normaal.. Iemand die dit probleem herkend? Het is een rs230 FL Dsg 6bak met 30.000km..

Oei dat klinkt niet gezond een DSG die uit versnelling vliegt, zou hem zeker eens laten uitlezen als je de foutcode kan terugvinden?

Olivier

Senior Member
Oei dat klinkt niet gezond een DSG die uit versnelling vliegt, zou hem zeker eens laten uitlezen als je de foutcode kan terugvinden?

Vanmorgen laten uitlezen en geen enkele foutmelding van de versnellingsbak.. Op de beelden van mn dashcamera hoor je het mooi, ook getoond in de garage maar zolang er geen foutmelding is kunnen ze niets doen.. En zoals gewoonlijk, zal de boel weer stukgaan wanneer hij juist uit garantie zal zijn vrees ik..

dirkie996

Forumguru
Vanmorgen laten uitlezen en geen enkele foutmelding van de versnellingsbak.. Op de beelden van mn dashcamera hoor je het mooi, ook getoond in de garage maar zolang er geen foutmelding is kunnen ze niets doen.. En zoals gewoonlijk, zal de boel weer stukgaan wanneer hij juist uit garantie zal zijn vrees ik..
Laten uitlezen bij de dealer?

MY00

Senior Member
Ik ben zóóó benieuwd of onderstaande vRS door iemand van het forum is gekocht.

Stiekem had ik deze op het oog, totdat deze heel snel van internet verdween... net te laat erbij geweest.

Was scherp geprijsd, en daalde in korte tijd 2 x € 500,-... Probleem auto? Kent iemand deze auto?

Bekijk bijlage 71971 Bekijk bijlage 71972
Deze heeft al een hele tijd te koop gestaan. Ik heb deze auto op verschillende plaatsen te koop zien staan. Ik meen de laatste laagste prijs voor 24 of 25k.
Ken de auto verder niet.

HarrieSkoda

Forumguru
Deze heeft al een hele tijd te koop gestaan. Ik heb deze auto op verschillende plaatsen te koop zien staan. Ik meen de laatste laagste prijs voor 24 of 25k.
Ken de auto verder niet.

Kan inderdaad wel kloppen.
Ben pas sinds een maandje echt mijn ogen aan het openhouden.

Laatste prijs was 23.990 inderdaad.

Historie twijfelde ik ook een beetje aan. En daarbij de kilometerstand icm. wat schade aan de wang van de bestuurdersstoel.

Wel scherp geprijsd..

Olivier

Senior Member
Laten uitlezen bij de dealer?

Ben meteen gestopt bij een officiele dealer in de buurt waar ik woon. Ondertussen een mailtje gezonden naar Kurt Lamaire, en een kwartier er na hebben ze me opgebeld van Topmotors. Volgende week moet de auto daar 3 dagen blijven om de boite te checken. Hopelijk van deze keer een ruimere vervangwagen of een vw Up :) Met 2 kleine kinderen is dat gene comfortabele wagen :banghead:
Jij nog steeds bespaard gebleven van problemen met je rs Dirk?

Bovenaan Onderaan