Octavia III RS

Ik zou als ik van u was eens horen bij DVX, die mannen weten waar ze mee bezig zijn. Maar volgens mij hangt het dus vooral af van de uitlaat, niet de dsg

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5S) met Tapatalk
 

Spector

Forumguru
Misschien dat @Tuner111 nog een idee heeft?

Ik heb zelf alleen de middendemper vervangen, dit zorgt al voor een andere beleving dan de standaard uitlaat met demper. Het opwekken van de DSG fart is mij nog niet vaak gelukt, met erg sportief rijden wil het nog wel eens voorkomen.
 

CRG 40

Lid
Misschien dat @Tuner111 nog een idee heeft?

Ik heb zelf alleen de middendemper vervangen, dit zorgt al voor een andere beleving dan de standaard uitlaat met demper. Het opwekken van de DSG fart is mij nog niet vaak gelukt, met erg sportief rijden wil het nog wel eens voorkomen.

@Spector Is inderdaad hetzelfde bij mij soms bij heel sportief rijden kan je ook soms eens een DSG Fart geluidje hebbben en is heel miniem daarom ook mijn idee om de middendemper te vervangen zoals te lezen jij ook hebt gedaan. Maar denk dat we momenteel nog wat geduld gaan moeten oefenen, want een nieuw uitlaat systeem zou mij wel interesseren maar dan wel enkel met zekerheid dat hij het gewenste DSG schakel geluid maakt. En momenteel heb ik van de VRS 245 rijders nog geen bevestiging verkregen. Toch al bedankt voor jullie antwoorden
 

Spector

Forumguru
@Spector Is inderdaad hetzelfde bij mij soms bij heel sportief rijden kan je ook soms eens een DSG Fart geluidje hebbben en is heel miniem daarom ook mijn idee om de middendemper te vervangen zoals te lezen jij ook hebt gedaan. Maar denk dat we momenteel nog wat geduld gaan moeten oefenen, want een nieuw uitlaat systeem zou mij wel interesseren maar dan wel enkel met zekerheid dat hij het gewenste DSG schakel geluid maakt. En momenteel heb ik van de VRS 245 rijders nog geen bevestiging verkregen. Toch al bedankt voor jullie antwoorden

Bram (@Tuner111) heeft zijn gehele systeem vervangen door 1 van Remus. Wellicht dat hij je nog een bevredigend antwoord kan geven.

Het is heel raar met de DSG fart, want soms als ik in de D rij (niet vaak overigens) is hij beter te horen dan in de S stand, maar hij zit er wel. Het uitlaatsysteem vervangen is een project welke ik eigenlijk nog voor dit jaar op het programma heb staan.
 

Tuner111

Forumguru
@CRG 40

Ik zal je even alles haarfijn uitleggen :)

Onze Rs 245 zal nooit farts doen zoals de rs 230 of een gti.. dit heeft meerdere redenen.
1. Onze DSG 7 is gewoon te snel
2. Milieu normen voor wlpt
3. De dubbele cat op onze downpipe die alles echt weg tovert


Ikzelf heb nu mijn uitlaatlijn volledig aangepast. een HJS Downpipe met 200 cell sportcat en 100 cel hulpcat. dan nog een volledige uitlaat lijn van remus met kleppen. ik moet zeggen dat dit de beleving x100 heeft gemaakt. kleppen dicht en de wagen is stil zoals je nu hebt. open en je hoor hem goed :) wat ik nu ook kan is zelf farts maken. even de dsg in manueel tussen de 5 en 6000 toeren volgas en dan opschakelen.. komen er echt dikke knallen uit :D

Wat je wel kan doen is pops en bangs laten maken maar zelf ben ik daar geen fan van.. soms is dit gewoon teveel :)

Middendemper delete:


HJS met de remus:


inside sound:

Bij nog vragen just ask :)
 

CRG 40

Lid
@CRG 40

Ik zal je even alles haarfijn uitleggen :)

Onze Rs 245 zal nooit farts doen zoals de rs 230 of een gti.. dit heeft meerdere redenen.
1. Onze DSG 7 is gewoon te snel
2. Milieu normen voor wlpt
3. De dubbele cat op onze downpipe die alles echt weg tovert


Ikzelf heb nu mijn uitlaatlijn volledig aangepast. een HJS Downpipe met 200 cell sportcat en 100 cel hulpcat. dan nog een volledige uitlaat lijn van remus met kleppen. ik moet zeggen dat dit de beleving x100 heeft gemaakt. kleppen dicht en de wagen is stil zoals je nu hebt. open en je hoor hem goed :) wat ik nu ook kan is zelf farts maken. even de dsg in manueel tussen de 5 en 6000 toeren volgas en dan opschakelen.. komen er echt dikke knallen uit :D

Wat je wel kan doen is pops en bangs laten maken maar zelf ben ik daar geen fan van.. soms is dit gewoon teveel :)

Middendemper delete:


HJS met de remus:


inside sound:

Bij nog vragen just ask :)


@Tuner111 , bedankt voor deze technische uitleg waarvoor dank!!
 

Kurtje

Forumguru
Ikzelf rij met dezelfde bak als jullie ( FL 7.5 R) alleen de 4wd uitvoering en zoals je gisteren hebt gehoord Bram heb ik echt wel enorme DSG farts… Ok de downpipe is nu wel veranderd, maar stock deed hij dit ook. Zelfs in automaatstand in comfort bij hard gassen :D De dubbele cat bij jullie, de middendemper en de einddempers halen heeeeel veel weg natuurlijk :)

Het is zit in de software van DSG/ECU zelf, in de periode toen ik mijn Cupra nog had had ik mijn ECU Stage 2 /DSG ook laten mappen waardoor hij het koppel (555nm) makkelijk aankon. Hierdoor waren mijn farts helemaal verdwenen. Stock deed de Cupra dit ook, maar hoorde je het heel weinig door het uitlaatsysteem.

DVX heeft ondertussen iets gevonden waardoor bij het mappen de farts behouden. Je kan altijd eens horen bij hun, maar ik vrees als hij stock het niet doet dat ze er nog niets aan kunnen doen.

Sowieso een ander uitlaatsysteem/downpipe of beiden gaat de boel wel serieus leuker maken :)
 

Jooo...

Forumguru
Een collega van mij rijdt met een golf 7 gti performance (zelfde blok als rs245). Hij heeft een volledige uitlaatlijn met kleppen en hij had ook geen dsg farts, maar wou die per sé wel hebben... Hij heeft nu bij rennsport zijn dsg laten herprogrammeren en nu heeft hij die farts een klein beetje. Hij moet wel naar de 7000 toeren gaan om deze te hebben, maar hij heeft er wel gekregen. Het probleem zou hem aan de koppeling gelegen hebben. Als hij op trok naar bijvoorbeeld 5000 toeren en schakelde dan viel zijn toerental niet snel naar beneden, en kreeg je ook geen farts maar precies een klagende auto. Nu de dsg is gedaan valt het toerental wel naar beneden... Of dit nu wel of niet ok is voor de koppelingsplaat gaat de tijd uitwijzen natuurlijk.
 

dirkie996

Forumguru
Een collega van mij rijdt met een golf 7 gti performance (zelfde blok als rs245). Hij heeft een volledige uitlaatlijn met kleppen en hij had ook geen dsg farts, maar wou die per sé wel hebben... Hij heeft nu bij rennsport zijn dsg laten herprogrammeren en nu heeft hij die farts een klein beetje. Hij moet wel naar de 7000 toeren gaan om deze te hebben, maar hij heeft er wel gekregen. Het probleem zou hem aan de koppeling gelegen hebben. Als hij op trok naar bijvoorbeeld 5000 toeren en schakelde dan viel zijn toerental niet snel naar beneden, en kreeg je ook geen farts maar precies een klagende auto. Nu de dsg is gedaan valt het toerental wel naar beneden... Of dit nu wel of niet ok is voor de koppelingsplaat gaat de tijd uitwijzen natuurlijk.
Amai, uw motor tot 7000rpm trekken om die “scheten” te verkrijgen.
Zulke geluiden zijn hier in de binnenstad, populair bij jongeren, maar niet zo geliefd bij de winkelende dames.
Bij sommige Mercedessen en Audi’s zijn dit geen scheten meer, maar bijna “geweerschoten”.:sterretjes:
 

philippe bakker

Forumguru
Amai, uw motor tot 7000rpm trekken om die “scheten” te verkrijgen.
Zulke geluiden zijn hier in de binnenstad, populair bij jongeren, maar niet zo geliefd bij de winkelende dames.
Bij sommige Mercedessen en Audi’s zijn dit geen scheten meer, maar bijna “geweerschoten”.:sterretjes:
Ja 7000 toeren doe ik nooit
 

Tuner111

Forumguru
Ikzelf rij met dezelfde bak als jullie ( FL 7.5 R) alleen de 4wd uitvoering en zoals je gisteren hebt gehoord Bram heb ik echt wel enorme DSG farts… Ok de downpipe is nu wel veranderd, maar stock deed hij dit ook. Zelfs in automaatstand in comfort bij hard gassen :D De dubbele cat bij jullie, de middendemper en de einddempers halen heeeeel veel weg natuurlijk :)

Het is zit in de software van DSG/ECU zelf, in de periode toen ik mijn Cupra nog had had ik mijn ECU Stage 2 /DSG ook laten mappen waardoor hij het koppel (555nm) makkelijk aankon. Hierdoor waren mijn farts helemaal verdwenen. Stock deed de Cupra dit ook, maar hoorde je het heel weinig door het uitlaatsysteem.

DVX heeft ondertussen iets gevonden waardoor bij het mappen de farts behouden. Je kan altijd eens horen bij hun, maar ik vrees als hij stock het niet doet dat ze er nog niets aan kunnen doen.

Sowieso een ander uitlaatsysteem/downpipe of beiden gaat de boel wel serieus leuker maken :)

dat kan ik meer dan beamen !! echt top :D
 

Jooo...

Forumguru
Amai, uw motor tot 7000rpm trekken om die “scheten” te verkrijgen.
Zulke geluiden zijn hier in de binnenstad, populair bij jongeren, maar niet zo geliefd bij de winkelende dames.
Bij sommige Mercedessen en Audi’s zijn dit geen scheten meer, maar bijna “geweerschoten”.:sterretjes:

Ik denk dat je het verwisseld met pops en bangs. Pops en bangs zijn de krakelingen die je krijgt als je afkomt in toeren, maar dat vind ik er ook een beetje over.

En de dsg farts heb je enkel kort bij het schakelen.

Nu ja hij wou per sé die farts... :pardon:
 

dirkie996

Forumguru
@Jooo... , het is wel degelijk bij opschakelen, die droge doffe knal.
Dat naverbranden in de uitlaat,bij gas loslaten, ken ik van ‘n vriend die met ‘n Ford Focus RS ( 5cilinder), met compleet gewijzigde uitlaat rondrijdt. D’as geen knal meer, maar ‘n volledig orkest.:D
 

Jooo...

Forumguru
Dat zijn dan "niet geforceerde" knallen. Dat kan ik appreciëren, maar die pops en bangs zijn echt geforceerde knallen en dat is niet mijn ding. Ik ken iemand met een golf 7R, een volledige inox uitlaatlijn met kleppen, stage 2+ getuned en dan pops en bangs. Das er pas over! De voetgangers springen een meter in de lucht als hij passeerd :thumbsdown::(
 

Jooo...

Forumguru
That's the way it should be! :thumbsup:

Ik wou dat ik die ook kon laten weg schrijven maar ben gezegend met een DSG-7 :pieker:
 

louigi58

Senior Member
Voor normaal gebruik is de DSGfart wel leuk, met caravan gebruik zou ik het graag kunnen uitschakelen.
Het is ook nooit goed.
 
Bovenaan Onderaan