Ik heb even alle reacties rustig doorgelezen.
Het lijkt erop dat we nu appels met peren aan het vergelijken zijn.
Prijzen van auto's wat ze in NL, BE, DE kosten.
Ik woon in Nederland en dien een auto dus ook te importeren om er met een Nederlands kenteken mee rond te mogen rijden. Uit welk land ik een auto ook importeer, dien ik BPM af te dragen.
Daarom zullen auto's (uiteindelijk) duurder zijn in Nederland, dan dat je er in Nederland mee rond kunt rijden.
@leon-cupra Ik waardeer alle reacties, omdat dit mijn zienswijze wellicht kan beïnvloeden. Je geeft zelf aan dat de NEDERLANDSE verkoopprijs rond de € 26k,- zal liggen. Beduidend hoger dan de prijs in België, als de auto in België rond zou blijven rijden (geen bijkomende BPM).
Helaas ben ik niet in de positie om met geld te strooien, en moet ik weloverwogen beslissingen maken. Vandaar de vraag naar jullie visie.
Overigens is de genoemde RS van 12-2014, modeljaar 2015 dus (te zien aan het afgevlakt stuur wat vanaf modeljaar 2015 is).
Altijd een dingetje; prijs afwegen tegen het bouwjaar, staat en kilometerstand!
Er wordt geclaimd dat ze RS is smetteloze staat is! Vanaf de foto's natuurlijk lastig te beoordelen, maar ik kan er via die weg wel een inschatting van maken.
Nogmaals, de totaalprijs van €24,5k,- is gebaseerd op de aanschaf van de RS, importkosten twv. € 50,-, BPM voor Nederland twv. € 2.100,-, RDW leges twv. € 200,- en de te maken reiskosten heen- en terug!
Op de Nederlandse markt kan ik voor die prijs (momenteel) geen RS vinden die zo dik is uitgerust.
Onderstaande 19 inch zomerwielen zitten er overigens bij, alsmede de originele veren!