Octavia III RS

JurgenM

Forumguru
Ik zou zelfs niet weten hoe ik dat moet zien :).

Via het menu car naar het menu setup en dan naar onder scrollen tot service en interval (denk dat het zo noemt). Enfin, ik vermoed dat dit bij u hetzelfde werkt. :pieker:

Aan hoeveel km zit je nu eigenlijk? De 100k al even gepasseerd?

Laatst bewerkt:

Fmoon

Forumguru
Nog ff zei ik, dan ben ik ieder jaar long life olie (€€€) aan het vervangen met een beurt! Wellicht is gewone olie dan goedkoper aangezien je tegenwoordig toch elk jaar naar de dealer mag gaan...
Ik heb de olie interval een dag later ge-reset en komt nu op 15k/365dgn en weer gelijk met de volgende beurt. De olie houdt dat vast wel uit....loopt niet zo'n vaart...wel natuurlijk pijl bij blijven houden als het nodig is.
Note: ik rij ongeveer 15dkm per jaar per auto.

Ik ververs gewoon elk jaar olie en rij 11-12.000 per jaar. Bestel bij Amazon 6 liter castrol edge olie (€50,-), een bosch oliefilter(€10), een carterplug(€5,-),intrieurfilter van mann (€17,-). En heb nu een K&N motorfilter gekocht voor €50,-/gaat langer dan een jaar mee. Waar je ook een goedkoper papieren mann filter kan kopen voor €12,-. Kost me dan €100,- per jaar.

Auto is nu 5 jaar oud dus ga niet meer duur betalen bij de dealer en je bent met een uurtje klaar en iedere (sukkel) kan het. Heb zelfs m'n Remolie zelf ververst. Erg leuk om te doen allemaal en het scheelt me heel wat geld, weet ik teminste ook dat het goed gebeurd

Spector

Forumguru
Besloten om maar iets langer door te rijden en de oliebeurt dan maar te combineren met een servicebeurt. Deze plan ik dan maar tussen de reis naar de GP van Oostenrijk en de vakantie in. Kijk zelf van de week wel ff of de olie nog op niveau zit.

StefanAR

Forumguru
Iemand recente ervaring met aan of verkoop van een RS Combi? Iemand enig indicatie van inruilwaarde/verkoopwaarde van de volgende auto?

Februari 2014
Originele staat
Origineel NL
BTW auto
120.000 km
Kleur wit
Alle opties muv volledig leer (dus wel assistentie systemen, panoramadak etc)

Ik schrok namelijk een beetje van de inruilwaarde.. en mocht je geinteresseerd zijn stuur mij een bericht :D

Laatst bewerkt:

StefanAR

Forumguru
Ja...lees net ff je topic's door. Zit de schroefset e.d. er niet meer onder? (gezien originele staat)

Hij wordt in principe teruggebracht in originele staat, tenzijn de koper alles wil. Maar heb altijd het idee dat originele autos het beter doen bij verkoop.

Okki

Donateur
Mmmm.....mooie bak hoor. Ik zal maar niet vragen om te ruilen met een mooie Rapid :deuk:

Denk dat er liefhebbers genoeg zijn....

Spector

Forumguru
Das inderdaad een beetje aan de lage kant... volgens mij zag ik er van de week nog 1 te koop staan uit 2015 met ca. 100k km voor 22.000 Euro met minder opties dan de jouwe.

StefanAR

Forumguru
Das inderdaad een beetje aan de lage kant... volgens mij zag ik er van de week nog 1 te koop staan uit 2015 met ca. 100k km voor 22.000 Euro met minder opties dan de jouwe.

Klopt 22.900. Maar dan de discussie over 1 jaar ouder en 20k kms meer op de teller..

MY00

Senior Member
Ik denk dat de prijs idd wel laag is. Ligt natuurlijk ook waarop je de auto gaat inruilen.
Zeker als wijkopenautos.nl al een bedrag van 18250 euro laat zien.

Dus opzoek naar een andere verkoper met een vergelijkbare mooie auto welke je op het oog hebt.

StefanAR

Forumguru
Ik denk dat de prijs idd wel laag is. Ligt natuurlijk ook waarop je de auto gaat inruilen.
Zeker als wijkopenautos.nl al een bedrag van 18250 euro laat zien.

Dus opzoek naar een andere verkoper met een vergelijkbare mooie auto welke je op het oog hebt.

Helaas op dit moment maar 1 exemplaar in NL te koop welke ik op het oog heb. En dat weet de verkoper ook..

hendrik38

Forumguru
Ik ben bang dat dit wel een beetje de inruilprijs is. Er zit altijd een behoorlijk gat tussen inruilprijs en de verkoopprijs waar hij weer voor op internet komt. Dat heet helaas handel. Misschien kun je er nog 500 tot 1000 ergens bij krijgen...maar als dit de enige auto is die je wil..tja..dan wist ik het wel

Bovenaan Onderaan