Nog ff zei ik, dan ben ik ieder jaar long life olie (€€€) aan het vervangen met een beurt! Wellicht is gewone olie dan goedkoper aangezien je tegenwoordig toch elk jaar naar de dealer mag gaan...
Ik heb de olie interval een dag later ge-reset en komt nu op 15k/365dgn en weer gelijk met de volgende beurt. De olie houdt dat vast wel uit....loopt niet zo'n vaart...wel natuurlijk pijl bij blijven houden als het nodig is.
Note: ik rij ongeveer 15dkm per jaar per auto.
Ik ververs gewoon elk jaar olie en rij 11-12.000 per jaar. Bestel bij Amazon 6 liter castrol edge olie (€50,-), een bosch oliefilter(€10), een carterplug(€5,-),intrieurfilter van mann (€17,-). En heb nu een K&N motorfilter gekocht voor €50,-/gaat langer dan een jaar mee. Waar je ook een goedkoper papieren mann filter kan kopen voor €12,-. Kost me dan €100,- per jaar.
Auto is nu 5 jaar oud dus ga niet meer duur betalen bij de dealer en je bent met een uurtje klaar en iedere (sukkel) kan het. Heb zelfs m'n Remolie zelf ververst. Erg leuk om te doen allemaal en het scheelt me heel wat geld, weet ik teminste ook dat het goed gebeurd