Octavia III RS

HarrieSkoda

Forumguru
Niet zo’n zware rechtervoet hebben ;).

Als je merkt dat je wheel-hop hebt, even voet van het gas. Dan herstelt hij zichzelf. Dat schokken kan nergens goed voor zijn :nono:.
 

Rallye

Forumguru
Gebrek aan tractie was al een probleem van de RS bij de Octi II? Dat is bij de III niet veranderd. Een sperdifferentieel (zoals bij de PFL RS 230 en de FL 245) helpt.
 

djnoidRS

Senior Member
Ja is niet alleen van stil stand is ook op de snelweg maar denk dat gewoon het onderstel te zwak is voor de kracht van de moter.
 

Rallye

Forumguru
Ah, right. Had niet op de handtekening gelet, maar was op het plaatje afgegaan. Velgen kwamen me voor een 245 niet bekend voor.
 

Tuner111

Forumguru
Hey :)

even wat uitleg..

het tractieverlies word door een aantal factoren veroorzaakt. allereest als je volgas geeft zal bij een standaard rs je motorblok tilten waardoor het gewicht van de as komt en dus de neus omhoog tilt en dus wheelhop veroorzaakt wat dus tractieverlies is.

om dit aan te pakken heb je een aantal mods nodig. uw ophanging zal moeten versterkt worden, motorsteunen en pendulum arm zal moeten versterkt worden en ook je anti swaybars zullen uit een dikker en sterker metaal moeten gemaakt worden.

naast dat alles help ook het onafgeveerd gewicht te verminderen door velgen te kopen die zo laag mogelijk in gewicht zitten en zeer goede banden te monteren zoals de Michelin PS4S ofzo .

een mooi voorbeeld van de stock vs die van revo.


Eens dat allemaal gedaan ga je zo goed al geen tractie verlies(wheelhop) meer hebben.


Ook is de ASR in de rs nogal voorzichtig ingesteld. waarmee ik wil bedoelen dat hij zeer snel ingrijpt ook wanneer er eigenlijk geen probleem is. een testje hiervoor is zet je ASR eens volledig uit.. (niet in sport maar echt uit). je zal merken dat je wagen een pak vlotter uit de startblokken zal schieten dan wanneer hij aan staat.

dan is de vraag natuurlijk is het al deze mods waard ? gebruik je de wagen voor op de straat.. neen dan niet. doe je af en toe een een trackday of rondje nürburgring dan zeg ik ja !

natuurlijk moet je alles voor jezelf afwegen ;)
 

Tuner111

Forumguru
@Tuner111 , wat is de kostprijs daarvan mss?

je moet rekenen op +- 500 euro voor de motorsteunen een 1000 tot 3000 voor de ophanging(KW V1,V2,V3 of DDC..) (met de swaybars inclu) en een euro of 200 voor de arm.

Velgen heb je in alle prijsklassen maar een mooie set protrack wheels heb je voor een euro of 500 a 600. en dan de banden moet je ook een 500 a 600 euro rekenen.

:)
 

djnoidRS

Senior Member
je moet rekenen op +- 500 euro voor de motorsteunen een 1000 tot 3000 voor de ophanging(KW V1,V2,V3 of DDC..) (met de swaybars inclu) en een euro of 200 voor de arm.

Velgen heb je in alle prijsklassen maar een mooie set protrack wheels heb je voor een euro of 500 a 600. en dan de banden moet je ook een 500 a 600 euro rekenen.

:)
is te doen voor de auto waar we in rijden maar ik rij nooit op track misschien ga ik het ooit wel doen maar niet elk jaar. denk dat niet nodig is om de mods te installeren
 

MishaM

Actief lid
Hoe wel @Tuner111 gelijk heeft. Is dat wel meteen de non plus ultra optie.

@djnoidRS met het vervangen van de "dogbone mount" of the wel de demper waar de pendulum arm aan vast zit is 90% (zo niet meer) van de problemen op te lossen.
Powerflex heeft iets van 6 verschillende gradaties geloof ik.
Deze demper (ter grootte van een ijshockey puck) is van onder de auto te bereiken.
Je hebt versies die je in de bestaande demper steekt en versies die hem vervangen.

Voorbeeld:
 

lennovich

Nieuw lid
Iemand een idee welke remschijven en blokken er passen op een rs230 van 2018?
Ik denk 340mm voor en 272 achter. Maar het grote probleem zijn de blokken. Is het een trw systeem of Lucas systeem, op alle autoonderdelen sites kun je zowel remblokken voor trw als Lucas systeem aanvinken voor het gemakkelijk te maken?

Grtz
 
Bovenaan Onderaan