Octavia III RS

djnoidRS

Senior Member
Hoe wel @Tuner111 gelijk heeft. Is dat wel meteen de non plus ultra optie.

@djnoidRS met het vervangen van de "dogbone mount" of the wel de demper waar de pendulum arm aan vast zit is 90% (zo niet meer) van de problemen op te lossen.
Powerflex heeft iets van 6 verschillende gradaties.........
Je hebt versies die je in de bestaande demper steekt en versies die hem vervangen.
super ga er eens naar kijken. bedankt voor de tip

Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
"Betaalbaar prijskaartje" ..... vrees ervoor. Als je de prijzen van een 245 ziet, doe er een paar 1000euro bij en dat betaalbaar is ver te zoeken. :nono:

leon-cupra

Forumguru
op een standaard RS zit anders ook niet zodanig veel meer dan op een minder potente octavia. De optielijst is ook lang hoor. Als je nu gemiddeld 38.000€ in BE uitgeeft voor een 245pk, laat de nieuwe 41-42.000€ kosten, tja, dan zou ik toch andere keuzes maken. Uiteraard totaal niet vergelijkbaar, maar geef mij voor dat geld maar een net-niet-nieuwe 5-reeks, A6 of E-klasse. Voor dat geld zijn er al zeer mooie uitvoeringen te vinden. Toch wel veel meer value for money.

dirkie996

Forumguru
......... Uiteraard totaal niet vergelijkbaar, maar geef mij voor dat geld maar een net-niet-nieuwe 5-reeks, A6 of E-klasse. Voor dat geld zijn er al zeer mooie uitvoeringen te vinden. Toch wel veel meer value for money.
Nieuw met tweedehands gaan vergelijken, is zoiets als appelen met peren vergelijken. Da’s een vergelijking die altijd spaak loopt. Kijk eens naar de nieuwprijs van 5-serie of E-klasse. Ten eerste is dat ‘n totaal andere klasse van auto’s. Ten tweede moet je dan ook naar okkazieprijzen kijken van Skoda.
Een Skoda is nu éénmaal geen BMW 5serie of Metcedes E-klasse.

leon-cupra

Forumguru
@dirkie996Je hebt helemaal gelijk, daarmee dat ik ook zei "totaal niet te vergelijken" maar geloof mij, veel potentiele klanten denken zo wel:
"Als ik 40.000euro moet uitgeven voor een skoda, dan geef ik liever 40.000euro aan een 5-reeks met 10.000km op de teller" .... Status, weet je wel ;) En hoe duurder dat een RS wordt, hoe meer klanten ze in die richting "duwen". Uiteindelijk een RS koper is meestal een autoliefhebber en een premiumwagen staat, zelfs voor een liefhebber, hoger aangeschreven dan een Skoda.

Iemand die een RS tweedehands koopt, gaat ook niet kijken naar een tweedehandse bmw van 40.000euro. Iemand die nieuw 40.000euro uitgeeft, zal wel eens zien wat er tweedehands premium te krijgen is.

Hallo allemaal, misschien een wat rare vraag waarop ik ni direct antwoord vond onder de zoekterm "sport info".
Op de RS zag ik laatst een scherm waarop de kw enzo werden weergegeven die de wagen op welk ogenblik had. Ik herinner me dat dit tijdens de testrit ook te lezen was. Op mijn wagen 2019 vind ik hier niks van terug.... Normaal?

BramVRS

Forumguru
Heb je een vrs knop in je midden console? Ik heb dat niet en dus ook die mogelijkheid niet. Denk dat het daar iets mee te maken heeft.

Bovenaan Onderaan