Ik heb ooit wel eens gelezen dat ook gemiddelde mensen (jouw term) "iets" merkten aan de eerste Ford Focus. Ze wisten niet wat, maar hij reed lekker, vlotjes en lekker in de bocht. Dat kwam dus door die mooie achteras......
Je herhaalt wat ik net dus aanhaal en spoort naar mijn mening aan dat de één beter is dan de ander, terwijl niemand dit hier kan bevestigen. Die engelse review betreft de nieuwe Octavia 1.8 die hier in Nederland nog niet is getest, dat is enige bevestiging die ik nog heb gezien/gelezen.
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/287671/2013_skoda_octavia_18_tsi_review.html
Als je andere referenties hebt...be my guest. In Tjechie heeft men waarschijnlijk wel getest omdat daar de 1.8 al rond rijd, maar ik zelf versta de taal niet en kan het ook niet lezen.
Ik ben wel van de wegligging, momenteel heb ik een semi-sportonderstel onder m'n huidge A3sb 1.8t en waarschijnlijk multi-link as. Dit rijdt erg prettig zelfs m'ne missus hoeft niet constant naar het toilet. Met de test rit Octavia (1.4) vond ik de auto wat gesappig overkomen en daar de achterkant losjes en niet zo stabiel bij een flink bocht, het kan aan het gewicht van de auto liggen of juist het multi-link verhaal wat dan ook naar voren komt bij de engelse test.
Aangezien ik geen proefrit kan maken in de 1.8 of RS (beide rijden nog niet in NL, ook niet bij PON)...en ik binnen 2 weken "moet" bestellen. Rest mij de vraag.. jou RS ervaring.. jij hebt waarschijnlijk een sportonderstel of iig strakker, ik zou graag willen weten of dit nu echt spijkerhard ala s-line of juist semi?
Bij Audi heeft men dit verschil duidelijk...Ambition (niet te vergelijken met Ambition Skoda) heeft standaard een semi-sportonderstel en niet dat keiharde stuiter s-line. Heeft skoda ook een verschil in sportonderstellen? Normaal - Semi- en stuiterhard?