Octavia III RS

Mk4

Senior Member
Is normaal die rook. Heb het zelf ook en na Opzoeken op Duitse en enyelse fora zag ik dat iedereen dit heeft met de O3 RS.

Achterraam beslaat ook direct met gas intrappen en kouder weer.


De rest: zou gewoon vragen of die deukjes er even uit kunnen en eem paar nieuwe sloffen onder kunnen, zal vast geen probleem zijn.
 

bartvw

Forumguru
@Mk4 rij jij zelf ook in een RS?

En zijn er meer mensen met een RS dit hebben?
En waar kan ik dit vinden op duitse fora?
Ik kan even niet reageren want zoonlief moet naar voetbal.

Groetjes Bart
 

bartvw

Forumguru
Ik rijd zelf in een Golf GTI VI en die heeft het ook als ik start en ga rijden dat zijn de dampen van het koude weer.
Maar wat ik bedoel is als je al een warme motor hebt en dan gas geeft dat er dan witte rook uit komt.
Vroeger zei men de auto verbruikt olie

Groetjes Bart
 

Mk4

Senior Member
@Mk4 rij jij zelf ook in een RS?

En zijn er meer mensen met een RS dit hebben?
En waar kan ik dit vinden op duitse fora?
Ik kan even niet reageren want zoonlief moet naar voetbal.

Groetjes Bart
Ja Rs Tsi DSG. Al rij ik een uur, als ik dan even de paarden wakker schud dan komt er rook/condens uit de pijpen. Zal vanmiddag even kijken of ik je een link kan sturen van de Duitse en Engelse fora. Iedereen heeft het hoor. Ik stuur het even vanmiddag uw kant op de link.
 

peterrapid

Forumguru
@bartvw ook met de Diesel hetzelfde hoor RS TDI maar is raar dat een O3RS al in zo een slechte staat is ... Als je garantie krijgt en de deukjes worden eruit gehaald zou ik toch maar eens een compressie-test laten doen, je weet maar nooit. Better safe then sorry.
 

Canon-Eye

Forumguru
het achterste deel van de uitlaat wordt niet zo heel heet, en als er dan bij flink gasgeven meer hete uitlaatgassen doorheen gaan, zal het aanwezige vocht mee naar buiten worden geblaz
Maar na een rit van een uur of zo zal daar toch weinig of geen vocht meer in zitten - dat stuk uitlaat zal toch niet zó koud blijven dat het bij de verbranding gevormde water de kans krijgt om daar te condenseren?
Andere vraag is nog waarom dit verschijnsel zich specifiek bij de RS'en (benzine én diesel) voordoet en niet bij de wat minder sterke versies. Kan iemand dit uitleggen?
 

bartvw

Forumguru
Bedankt alvast voor de reactie's de garantie op de auto is te verlengen tot en met het vierde jaar voor 349 euro.
Maar waar ik me druk om maak is het motorblok de auto is van een medewerker van Skoda Noordhoek en ik ben bang dat een hele reeks test piloten er in gescheurd hebben.
Men beweerd dat de auto een stuk of 5 keer uitgeleend is.
@ Peterrapid voor een compressietest heb ik wel is gehoord maar je kan mij op dat punt alles wijs maken waar moet je opletten als leek?
Kent helemaal niemand de auto van Noordhoek in Tilburg?

Groetjes Bart
 

Noord26

Forumguru
Ik kom (sorry, lees: kwam) regelmatig bij Auto Noordhoek. En ken die witte RS ook aardig goed. Die wordt idd flink op de staart getrapt door proefrijders.. Maar daar is hij ook voor gemaakt toch?

Toen wij onze S2 kwamen afleveren vanwege garantie perikelen (in Waalwijk), stond deze witte nog te ontdooien van de vorst. En tot mijn verbazing kwam hij even later langs de parkeerplaats van de Piet Klerx 'gevlogen', waar wij toch langs wilden gaan. Dus flink trappen met een steenkoud blok. Want dat ligt er 200m vandaan..
 

Mettes

Forumguru
e@bartvw :Ik heb die vaststelling met witte rook nog niet gedaan bij een warme motor.
Bij koude motor wel,wat volgens mij normaal is.
Witte rook betekend bij een motor op bedrijfstemperatuur normaal dat de koppaking de geest heeft gegegeven.
Dit kan wel eens gebeuren als men de wagen zoals hierboven beschreven,behandeld.
Klein vraagje:Was de motor na die 20 minuten volledig warm?(min90 graden olietemperatuur)
Mijn ervaring is nl dat de tsi-motor traag opwarmt de watertemperatuur daarentegen gaat wel snel naar 90 graden.
Mijn woon-werkverkeer is een rit van 20 minuten,waarna de motor nog niet volledig warm is.(bij de huidige buitentemperaturen)
 
Laatst bewerkt:

bartvw

Forumguru
Ik wil iedereen bedanken voor de antwoorden en het meedenken ik laat de auto lekker staan en ga verder zoeken naar een ander exemplaar.
Vandaag steeds meer en meer het gevoel gekregen dat er met deze auto niet zo zuinig is omgegaan.

Groetjes Bart
 

Mettes

Forumguru
Deze wagens krijgen natuurlijk flink op hun donder.
De capaciteiten van deze sportieve wagens worden natuurlijk uitvoerig getest.
Dit alles met een al dan niet warme motor.
 

bartvw

Forumguru
@Mettes,
Dat laatste staat me dan ook het meeste tegen.
Een deukje is nog wel te fixen, een band vervangen ook.
Een scheurtje in de hemel valt mee te leven.
Maar dat het motorblok op zijn donder heeft gehad niet dus dan maar op zoek naar een ander exemplaar.

Groetjes Bart
 

Hans_RS

Forumguru
Bij de testrit bij d'ieteren gaven ze mij een RS mee met misschien 200km op de teller, niet ingereden dus. Heb gewacht tot de olie warm was, maar dan paar keer gas gegeven hoor. Testrit is het toch? Moeten ze maar zorgen dat de testwagens ingereden zijn.
 
Bovenaan Onderaan