Octavia III RS

CDK

Forumguru
Ik zou persoonlijk ook nooit voor een demo gaan, zeker niet bij een "snelle" uitvoering :nono: de verleiding is voor de potentiële kopers meestal te groot om de auto reeds voor het warm rijden af te martelen of er is geen tijd om warm te rijden, want ik heb in het verleden al eens meegemaakt dat ik binnen 30 minuten terug verwacht werd van een proefrit :sterretjes:

Laatst bewerkt:

Tuner111

Forumguru
media_xll_7472626.jpg

"De politiezone van Aalter-Knesselare beschikt sinds kort over een gloednieuwe patrouillewagen waar de andere politiezones in ons land enkel jaloers op kunnen zijn. Niet verwonderlijk, want de Skoda Octavia 3 RS III 2.0 TSI 220 RS haalt een topsnelheid van 248 km/u. In de motorkap zitten ANPR-camera's verborgen die nummerplaten scannen en meteen niet-verzekerde, niet-gekeurde of geseinde voertuigen kan detecteren. De camera's werken dankzij infraroodtechnologie in alle weersomstandigheden en ook 's nachts.

Inspecteurs van de politiezone Aalter-Knesselare gaan vanaf vandaag de baan op met een gloednieuwe patrouillewagen die nummerplaten scant. De zwarte Skoda Octavia RS is uitgerust met vier zogenoemde ANPR-camera's. Goed voor een prijskaartje van ongeveer 85.000 euro. "De camera's registreren de nummerplaten van alle wagens die onze auto passeren", vertelt commissaris Frederik Voet. "Een softwareprogramma vergelijkt de gescande nummerplaat met allerlei databanken. Zo kunnen we vrijwel meteen niet-verzekerde, niet-gekeurde of geseinde voertuigen onderscheppen. De camera's werken dankzij infraroodtechnologie in alle weersomstandigheden en 's nachts."

Commissaris Voet beseft dat de nieuwe wagen snel gekend zal zijn bij de inwoners van Aalter of Knesselare. "Maar dat is geen nadeel. Dankzij het afschrikeffect zullen inwoners misschien twee keer nadenken over de staat van hun voertuig of hun rijgedrag. Bovendien rijdt er door beide gemeente elke dag heel wat doorgaand verkeer, waarvan de bestuurders ons voertuig niet kennen."

en ook hier in Dendermonde hebben ze er een :tongue:

peterrapid

Forumguru
Waarom o waarom verkracht de Belgische staat terug een mooie wagen... Maar ik weet nu tenminste dat ik moet uitkijken voor een zwarte O3

bartvw

Forumguru
Zit op een Skoda RS standaard verlichting aan de onderkant van de buitenspiegels in Nederland?
Kan het nergens vinden namelijk en performance mode selection is dat een must op de RS?
Ik weet dat ik proef reed in de RS dat ik het een nep geluid vond.

Groetjes Bart

bartvw

Forumguru
Ik ben bezig om een RS samen te stellen en een bod neer te leggen bij de dealer.
Mijn vraag aan jullie is: hoe is het geluid van de standaard radio?
En is performance mode selection een must op de RS?
Ik weet nog van de test auto van Pon dat ik het geluid een beetje nep vond.
Tegenwoordig kost deze optie 190 (was 99) euro.
Panorama dak, DSG de colombus wil ik sowieso op de auto.
Alvast bedankt.

Groetjes Bart

Mk4

Senior Member
De knop is handig, maar meen geen must. Het hoort er wel een beetje in. Het Neppe geluid is ook gewoon uit te zetten door de "individual" in te stellen. Weet niet hoezeer het nep is, je hoeft teminste geen andere uitlaat aan te schaffen, gewenste geluid heb je binnen en de buitenwereld denkt teminste niet dat je een lekke uitlaat hebt. Uitlaatgeluid zelf is niet zo heel denderend.

Ik vind het radio (columbus)geluid zelf matig, maar dat viel op te lossen door zelf wat knappe speakers te laten monteren bij een goed bedrijf.

Ik heb die knop op de mijne. Het fake geluid is niet uit te zetten, enkel het volume varieert per modus (weinig in eco tot echt luid in sport). Volledig uitzetten kan enkel met VCDS of door de soundaktor te unpluggen. Het is volledig fake, maar klinkt ergens wel leuk. Persoonlijk kan ik echter moeilijk accepteren dat het fake is, dus ik ga hem binnenkort unpluggen en eens kijken hoe de motor zelf klinkt.
Daarnaast controleert die knop ook throttle response en het gewicht van de besturing. Vele gebruikers vinden de besturing te licht in eco en normal, dus dan biedt de knop wel een uitweg, zeker bij gebruik van de individual mogelijkheden (bijv. besturing in sport, de rest in normal).

Wat de audio betreft: ik heb de Canton genomen. In het begin vond ik ook die erg teleurstellend, maar 10.000km verder klinkt die al een stuk beter, en zeker beter dan de standaard installatie. Voor mij is het nu goed genoeg, zeker met een goede muziekbron (320 bps)

Spector

Forumguru
De verlichting in de onderkant van de buitenspiegels is volgens mij niet standaard in Nederland.
Er werd voorgehouden dat ik dan het licht & zicht pakket erbij moest nemen.

TL@

Forumguru
De knop zou ik nemen maar die actuator best laten uitzetten, om zot van te worden (zeker op een diesel)

• Leuk
Waarderingen: CDK

bartvw

Forumguru
@Joske,

Dsg, panoramadak , columbus, licht en zicht, parkeersensoren achter , verwarmbare voorstoelen, 18 inch gemini anthraciet, reservewiel, design pack black, sunset, performanche mode selectie, bagagerek en 4 jaar garantie.
Kleur is black magic mica geworden.
Wilde naam al veranderen in Bart RS maar krijg het niet voor mekaar grrrr.

Groetjes Bart

Bovenaan Onderaan