Octavia III

Darkside

Forumguru
Ketting heb ik ook last van gehad. En hij begint nu wederom een klein beetje.
nog 7k voor zijn beurt. Kijken of hij dat vol houd.
 

andrehj

Forumguru
voor mij is DSG het ultieme genot voor luie mensen ;) ik vind het z'n geld dubbel en dwars waard, wil ook nooit meer iets anders, tenzij er ooit nog iets op de markt komt wat nóg beter is. het is super comfortabel en relaxed.
Ondanks dat mijn DSG-7 hartstikke netjes schakelt en zeer comfortabel is zou ik toch liever zo'n moderne 8-traps automaat met koppelomvormer van ZF hebben. Helaas is die alleen geschikt voor achterwielaangedreven auto's, en die zijn 1. veel te duur en 2. hebben over het algemeen te weinig binnenruimte.
In dit licht verwacht ik meer van de nieuwe 9 HP transmissie van ZF, mét koppelomvormer, maar geschikt voor dwars geplaatste motoren. Zo over een jaar of 10, als mijn huidige S2 zal worden vervangen, lijkt me dat een mooie opvolger van de huidige DSG-7.
 

herbiek

Senior Member
Iemand dit (Poolse) filmpje al gezien? Er word geen woord pools gesproken, maar vrijwel alle onderdelen en knopjes van de auto komen aan bod :-)

[video=youtube;mfLCZf4z4FI]http://www.youtube.com/watch?v=mfLCZf4z4FI[/video]

Wat mij opviel is de close-up van de raam rubbers aan de bijrijder zijde op 18:18 Hoop dat dit gewoon recht te drukken is en dat het niet op alle modellen zo zit...

Iemand op mijn vraag/opmerking nog een reply?
Of de vraag die ik daarna stelde ?
 

MY00

Senior Member
Dit is waarschijnlijk ook een auto welke in de 'voor' producties gemaakt worden. Aan de hand van deze auto's wordt gekeken waarmen nog moet sleutelen aan de kwaliteit.
 

Greggy

Actief lid
Iemand op mijn vraag/opmerking nog een reply?
Of de vraag die ik daarna stelde ?

@Herbiek; leuk detailfilmpje. Ik krijg hier wel een beetje een 50-shades-of-grey gevoel (negatief bedoeld...). Al dat grijs zonder accenten doet m.i. afbreuk aan het mooi opgezette interieur. Goed om te zien. Dan weet ik dat ik een kleurtje erin moet gooien.
 
ik heb ook nog even 2 vragen, waar iemand misschien wel het antwoord/een reactie op heeft.

- je kan als optie 'Drive set up, controle van instellingen van oa. motor, stuurbekrachtiging en Climatronix' aanschaffen.

Wat is dit precies en wat is het nut ervan? (of meer hebbedingetje?)

- je kan ook als optie 'sierlijsten Burlwood' erbij nemen.

Hoe ziet dit eruit en is dit echt een 'aanwinst' voor je auto? Ik kan geen plaatjes op google vinden hoe dit eruit ziet in een auto.
 

Darkside

Forumguru
Die burlwood kan je gewoon zien op de configuratie sites van buitenlandse skoda's
Kies een elegance en je ziet meestal wel een plaatje met beige interieur en hout inleg.
Het is nephout (gewoon plastic) maar ik vind het wel mooi staan (nog niet IRL kunnen zien) maar denk dat ik de optie wel neem.

Drive setup is gewoon wat aanpassingen hoe het gaspedaal etc reageert (vergelijk het met de S stand als je DSG hebt)
Maar nu kun je nog wat zaken individueel aanpassen.
Sitechris heeft het op zijn Leon en ziet de toegevoegde waarde niet zo.
Ik eerlijk gezegd ook niet. Maar ik hoef me daar geen zorgen over te maken. Ik ga voor de 1.2 TSI en daar is de optie niet beschikbaar.
 
Die burlwood kan je gewoon zien op de configuratie sites van buitenlandse skoda's
Kies een elegance en je ziet meestal wel een plaatje met beige interieur en hout inleg.
Het is nephout (gewoon plastic) maar ik vind het wel mooi staan (nog niet IRL kunnen zien) maar denk dat ik de optie wel neem.

Drive setup is gewoon wat aanpassingen hoe het gaspedaal etc reageert (vergelijk het met de S stand als je DSG hebt)
Maar nu kun je nog wat zaken individueel aanpassen.
Sitechris heeft het op zijn Leon en ziet de toegevoegde waarde niet zo.
Ik eerlijk gezegd ook niet. Maar ik hoef me daar geen zorgen over te maken. Ik ga voor de 1.2 TSI en daar is de optie niet beschikbaar.

dat houtkleurige is niet zo mooi met zwart leer wat ik wil hebben. But thanks anyway :)

mm, zo'n vermoeden had ik al. Wordt 'm dus ook niet :)

daarnaast, er zitten standaard op de EBL 17" velgen die ik eigenlijk wil laten vervangen door de 18" Golus.

Vervalt dan je 20% o.i.d.?
 

Darkside

Forumguru
Volgens mij vervalt de 20% dan niet.
Volgens mij heeft hij ook met 18" een type goedkeuring gekregen voor 20%. Maar dat zou je nog aan een dealer/pon moeten vragen.

De LM is hier iig niet verantwoordelijk voor en als achteraf blijkt dat het niet zo is. dan ben jij de sjaak.
Opel had ook iets dergelijks met de 19" velgen op de astra. Deze waren ze vergeten een type goedkeuring te geven.
Terwijl wel beloofd was dat hij nog in de 20% cat zou vallen. Achteraf bleek dat idd zo te zijn.
 

Luke

Forumguru
@ Herbiek, volgend citaat komt uit een artikel van Autovlan.be van 21/01/2013: "Naast een praktische achterklep biedt de wagen ook een bevestigingssysteem met klittenband aan en een omkeerbare koffermat met een waterdichte en vuilafstotende kant." bron; http://www.auto.vlan.be/nl/auto-nieuws/Skoda/Octavia/Skoda-Octavia-2013?id=41012
De mat is dus aan 1kant van rubber en aan de andere kant van een duurzame stof waarop de klittenband dus goed kan hechten.

Het antwoord op uw tweede vraag met betrekking tot de raamrubbers is volgens mij heel eenvoudig. Journalisten krijgen meestal prototypes om mee te rijden omdat die natuurlijk zo snel mogelijk hun nieuws aan de man willen brengen. Deze voertuigen waarvan de assemblage van zulke zaken nog niet helemaal in orde zijn, worden zo ook niet verkocht, hoor. Vergelijk het met een kast of bureel dat in een meubelwinkel haastig in elkaar is gezet en hier en daar wat mankementjes vertonen. Maar wanneer je het aankoopt en thuis laat installeren zullen ze wel zien dat de kastdeurtjes recht hangen enzo. Ik denk echt niet dat je je zorgen moet maken om de afwerking van die raamrubbers wanneer je de wagen bestelt. Iets wat zó in het oog springt kan men gewoonweg niet ongemoeid laten.
 

RefleCs

Forumguru
Zo je bent er lekker op tijd bij. Ik moet eerst mijn faab nog afrijden :( Zou maar wat graag dezelfde specs bestellen.
 

Sparkie

Forumguru
Gisteren een berichtje van VerrassendSkoda dat de O3 21, 22 en 23 maart bij de dealer te bewonderen staat.
Ik ga zeker even kijken.
 
nice!

Ik ga vanmiddag offerte halen voor de 1.6 TDI DSG Elengance Businessline (met wat nog extra's). Ook lease.
 

sitechris

Donateur
Mijn ritje in de OIII is vandaag niet doorgegaan. Ik zit ziekjes en zwakjes thuis, dus heb me afgemeld voor het Pon event. Erg jammer...ik had graag even in de nieuwe Octi gereden.
 

Greggy

Actief lid
Moet het toch nog even navragen: iemand al achter de 1.8TSI automaat? Is het nou 6 of 7...?
Dit staat in mijn offerte:

skodap.jpg


Edit: lekker die tags op een mac...
 
Bovenaan Onderaan