Octavia III

Zou willen, maar moet nu ongeveer bestellen. Octavia Greenline is volgens Skoda Nederland pas in September bestelbaar :(. Gaat waarschijnlijk een Megane Estate worden (en me ergeren aan de Franse kwaliteit...).

Weet iemand of deze auto (HB) ook in 14% valt met DSG automaat, want ik neem aan dat de Greenline 14% alleen de schakelbak- Benzine versie wordt?
 

van_der_P

Senior Member
Dit staat in de prijslijst.
Alleen de 1.6 TDI DSG is 20% en de rest met DSG valt in de 25% categorie. Dat komt omdat deze meer CO2 produceren.
Had men er nu voor gekozen om de motor van de Polo Blue GT(cilinder uitschakeling) te gebruiken dan zou die wellicht wel verkrijgbaar zijn in een 14% bijtelling.
 
Dit staat in de prijslijst.
Alleen de 1.6 TDI DSG is 20% en de rest met DSG valt in de 25% categorie. Dat komt omdat deze meer CO2 produceren.
Had men er nu voor gekozen om de motor van de Polo Blue GT(cilinder uitschakeling) te gebruiken dan zou die wellicht wel verkrijgbaar zijn in een 14% bijtelling.

er komt een greenline versie van de Octavia waarbij ie in de 14% valt, maar deze komt pas in september. Ik denk dat dit maar 1 model wordt, en ik verwacht dat het een benzine schakel auto is, maar heb geen verificatie.
 
er komt een greenline versie van de Octavia waarbij ie in de 14% valt, maar deze komt pas in september. Ik denk dat dit maar 1 model wordt, en ik verwacht dat het een benzine schakel auto is, maar heb geen verificatie.

Uit de zojuist ontvangen nieuwsbrief van SKODA:

14% bijtelling voor nieuwe ŠKODA Octavia Greenline
De nieuwe ŠKODA Octavia Greenline wordt leverbaar met 14 procent bijtelling. Met een uitstoot van slechts 87 g/km CO2, is ook deze uitvoering een zéér interessante optie voor leaserijders. Het is in deze prijsklasse een absolute uitblinker qua ruimte, zakelijke uitstraling, gebruiksgemak en vooruitstrevende dieseltechnologie. De Greenline met 1.6 TDI 110pk motor is medio september beschikbaar, ook als combi.

Ofwel, de schakel versie, geen DSG.
 

res-q

Senior Member
Waar lees je dan dat het alleen schakel is, en geen DSG?
Ik heb de vraag ook op Twitter aan @Skoda_NL gesteld, maar nog geen reactie ontvangen.
 
Waar lees je dan dat het alleen schakel is, en geen DSG?
Ik heb de vraag ook op Twitter aan @Skoda_NL gesteld, maar nog geen reactie ontvangen.

1: Er staat niet expliciet 'DSG' bij.
2: Handschakel auto's zijn in het algemeen zuiniger dan auto's met automaat, en gezien er maar 1 versie in de 14% komt, schat ik de kans op 99% dat dit de schakelversie betreft.

Mocht je antwoord hebben, hoor ik het uiteraard graag :)
 

Spector

Forumguru
nu rij ik 25%, dus maakt het mij niet zoveel uit maar ik begreep dat de 14% regeling binnenkort afloopt en de combi waarschijnlijk met een achterstand geproduceerd wordt waardoor deze regeling niet gehaald kan worden omdat de auto's niet op tijd op kenteken staan. Is hier al meer over bekend?
 
nu rij ik 25%, dus maakt het mij niet zoveel uit maar ik begreep dat de 14% regeling binnenkort afloopt en de combi waarschijnlijk met een achterstand geproduceerd wordt waardoor deze regeling niet gehaald kan worden omdat de auto's niet op tijd op kenteken staan. Is hier al meer over bekend?

Dat vernam ik inderdaad ook .. dat ze nog een maand hebben om zoveel mogelijk auto's dit jaar te leveren, zodat ze nog in de 14% vallen. Als ze dus ook maar enige vertraging oplopen, is dat een gemiste kans. (zowel voor berijder als voor Skoda).
 

MY00

Senior Member
Dat vernam ik inderdaad ook .. dat ze nog een maand hebben om zoveel mogelijk auto's dit jaar te leveren, zodat ze nog in de 14% vallen. Als ze dus ook maar enige vertraging oplopen, is dat een gemiste kans. (zowel voor berijder als voor Skoda).

De 14% auto's zouden vanaf september geleverd worden, dus de vertraging zal wel meevallen. Wel zullen er genoeg leasemaatschappijen extra geld gaan vragen als de auto's na 15 november op kenteken gezet gaan worden. Was vorig jaar ook zo met de Mazda6
 

res-q

Senior Member
@Skoda_NL op twitter: de Octavia Greenline 1.6 TDI is alleen handgeschakeld. ^FR


Dus met DSG alleen 20% bijtelling, 14% bijtelling alleen voor handgeschakeld
 

MY00

Senior Member
Is dsg dan echt deze extra kosten waard? Heb er nog nooit mee gereden maar het kost behoorlijk wat meer en dan ook nog de extra bijtelling, is toch een behoorlijk bedrag uiteindelijk naar 36 of 48 maanden.
 

CDK

Forumguru
voor mij is DSG het ultieme genot voor luie mensen ;) ik vind het z'n geld dubbel en dwars waard, wil ook nooit meer iets anders, tenzij er ooit nog iets op de markt komt wat nóg beter is. het is super comfortabel en relaxed.

greetz Corné
 

octavia-gek

Actief lid
mijn eerste automaat en mijn laatste automaat
tot 2x toe de koppelingsplaten vernieuwd
1e setje vervangen bij 72000 km
2e setje vervangen bij 149000 km
resonantie vanuit de 2e versnelling gaat weer zachtjes aan terugkomen
mijn volgende wordt echt weer een handbak en dan in combinatie met een 2.0 TDI
meer prijs van 2.0 TDI handbak is nagenoeg gelijk aan een 1.6 TDI DSG BSL Elegance
Dus aanzienlijk meer PK's voor het zelfde geld, mits de 2.0 TDI daadwerkelijk in de 20% gaat vallen
 

MY00

Senior Member
Het staat nu in de prijslijsten vermeld, dus voor 2013 zal dit wel gelden, de 20% bijtelling voor de 2.0 TDI met handbak.
 

Greggy

Actief lid
Yup, voor mij ook eens en altijd automaat... Maar.... niet alle automaten voldoen aan mijn eisen. De 508SW stond nl. altijd vrij hoog op mijn lijst maar de 2-Tronic gerobotiseerde handbak is gewoon waardeloos. Na een Altea 2.0TDI DSG6 en nu de Golf 1.4TSI DSG7 ben ik 'hooked'. Ook wel hier een maar: de platen van de even versnellingen zijn vervangen omdat deze kapot waren. Turbo was ook vervangen. Knap kl*te voor privérijders, voor mij als leaserijder wat onhandig, maar goed.

Verder erg tevreden met de automaat. Flippers gebruik ik nogal eens en in de file gaat ie naar z'n S, dan kan je wat meer afremmen op het blok en dus op het gas rijden. De 1.4TSI DSG7 Combi kan ik nog niet bestellen maar ik zou het blind kunnen doen. Als de Greenline 1.6TDI in 14% met automaat was gekomen had die misschien nog ook op de shortlist gestaan. Maar voor nu is de 140pk een betere match voor mij.
 

Darkside

Forumguru
Ben ook hooked aan DSG. Merk ook dat ik gewoon wat rustiger rij en ontspannender.
Laatst weer eens flinke file en dat is bijna een genot.
Het is een behoorlijke investering maar wel waard. Als het weer tijd wordt voor een volgende auto zal ik toch echt proberen of alles binnen budget valt incl DSG.

PS ik heb nog geen problemen met de DSG ondervonden. Heb er ook slechts 80k opzitten.
 

Greggy

Actief lid
Hmmm.... Hier 87K (wagen is bijna 4 jaar oud) en de DSG platen zijn al vervangen. Ik had last van beetje slippende koppeling in vnl. 4 en beetje in 6. Ook het verzetten naar 3, 4 en beetje 5 ging steeds minder soepel. Na de vervanging schakelde hij weer zoals het moet: vloeiend & zijdezacht. Wordt wel gek van die kletterende disti-ketting als ie koud is. Klinkt voor geen meter die auto van mij! Maar als het goed is is dat nu een riem in de O3's...
 
Bovenaan Onderaan