Octavia III

MY00

Senior Member
Nee, staan niet in mijn downloads. Worden automatisch verwijderd. Maar ik heb ze reeds ontvangen van herbiek :worshippy:
Maar toch zeer zeker bedankt voor het aanbod.
 

andrehj

Forumguru
Don't shoot the messenger... De 1.8TSI DSG varianten die ik ken uit mijn omgeving zijn allemaal DSG6's.

Ik verwijt je niks, maar vroeg me gewoon af hoe je erbij kwam. Maareh, welke 1.8TSI DSG varianten uit jouw omgeving zijn dat dan die met DSG-6 zijn geleverd? Ik ken ze enkel met DSG-7:

Octavia II 1.8 TSI: DSG-7
Superb II 1.8 TSI: DSG-7
Passat 1.8 TSI: DSG-7 (2010-2012)
Audi A3 1.8 TSI 160 pk: DSG-7
Audi A3 1.8 TSI 180 pk: DSG-7 (en volgens mij is dit precies de aandrijflijn die ook in de Octavia III komt).
 

Gysman

Actief lid
Drive setup. Voor 100 euro in de prijslijst. (Normal,Sport,Eco,Individual). Klinkt als een optie die gewoon via VCDS aangezet kan worden.... :) Niet bestellen, en gokken dat ie aan te zetten is? ;)
 

sitechris

Donateur
Heb ik op mijn Seat Leon ook. De verschillen in de besturing zijn erg klein en de gaspedaal setting wordt aangepast. Van wenselijk (sport) naar minder wenselijk (normaal) naar retetraag (eco). Ik zie dus niet de toegevoegde waarde van een dergelijke gadget.

Het aanpassen van onderstel naar wens vind ik wel een zeer nuttige optie, maar dat zit hier niet bij.
 

Darkside

Forumguru
Tja het leek mij ook meer een gimmick. Als ik een snellere gaspedaal response wil. Zet ik de DSG wel in S.
Het zou leuk zijn als er active dempers waren.
Van mij hoeft het iig niet.
 

Darkside

Forumguru
omdat ik liever een business pakket heb, heb ik de normale prijslijst niet zo goed bekeken.
Maar het een EBL is een goede deal zo te zien. Als je de extra op een Elegance aanvinkt ben je fiks duurder uit.
 

Greggy

Actief lid
@andrehj: laat ik nu net een 1.8T van een vrij nieuwe A4 kennen met de 170pk (20%) en DSG6. :-) De andere waren >1.8.

@Darkside: de 1.2TSI DSG7 en 1.4TSI DGS7 zijn bevestigd door mijn dealer. De productieweek van de 1.2TSI DSG7 begint week 32, die van de 1.4TSI DSG7 in week 22 (ik heb gevraagd voor de Combi, misschien begint de HB eerder?). De varianten zijn niet nog niet zichtbaar & bestelbaar bij de dealer; dit zal waarschijnlijk rond eind april opengezet worden.

Meerprijs van de DSG7 is 2200 euro.

Die 20% bijtelling voor de 1.4 versie en 5K goedkopere t.o.v. de 1.8 uitvoering vind ik perfect. In Elegance BL uitvoering erg leuk lijkt mij... Nu de leaseprijs nog en de de reactie van de leasemaatschappij op een groot touch-kleurenscherm. Mijn LM is nogal huiverig voor RNS510 en afgeleide headunits i.v.m. braakschade. In mijn Golf heb ik geluk gehad en is deze 4 jaar blijven zitten.
 

paulus474

Senior Member
Yep, maar dit is volgens mij de optie "Bagage pakket" (prijs nog niet bekend), welke overigens (nog?) niet op de prijslijst van de Businessline uitvoeringen staat ;-(.
 

Luke

Forumguru
Kan handig zijn, maar ik vind op de O2 combi net die afsluitbare vakken links en rechts in de koffer heel praktisch. En op de foto's zijn die vakken terug open... Misschien omdat die subwoofer van het Cantonsysteem er zit?
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik vond die afgesloten vakken in de O2 Ook wel handig, maar de schotjes (dus open) bakjes in m'n F2c nog net effe handiger. Daar kunnen allerlei kleinere zaken veilig in, die niet achter het klepje van zo'n vak zouden passen en die ik anders op de een of andere manier zou moeten zekeren. Boodschapjes erin mikken gaat ook vlugger - niet te onderschatten voordeel bij slecht weer...
 

ertromp

Forumguru
Die optie verwarmde buitenspiegels vind ik geweldig!!

geneva-08.jpg

Wellicht alleen andere schoenen aantrekken voor de snelweg km's :laugh:
 

Canon-Eye

Forumguru
Zit me alleen af te vragen of je het uitzicht naar achteren nu "beter" of "slechter" zou moeten noemen.

<edit>
Ik ben er uit: "het is maar net hoe je het bekijkt..."
 

Joaker

Nieuw lid
Vrijdag op de autosalon in Geneve geweest en het is echt een vreselijk mooie auto.
Staat met stip op mijn shortlist...
 
Bovenaan Onderaan