Octavia III

Rallye

Forumguru
DAB leverbaar, verwarmbare voorruit, nu de standverwarming nog......

Ik zie dat de Combi benzine er alleen in Greentech is. Heeft iemand een idee wat dat inhoudt. Een sportonderstel is natuurlijk nooit weg, maar op groene banden en langere versnellingen zou ik niet zitten te wachten.....

Edit: PDC voor alleen in een pakket voor €1.300?
 

Edwinskoda

Nieuw lid
Mooi model, vooral de nieuwe Combi.
Er gingen geruchten dat de 1.2 en 1.4 ook met DSG worden uitgevoerd, echter kan ik dit op de nieuwe prijslijst niet terug vinden.
Weet iemand hier het fijne van?
 

Sk_Hans

Forumguru
Ik zie dat de Combi benzine er alleen in Greentech is. Heeft iemand een idee wat dat inhoudt.
Greentech houdt o.a. in dat de auto een start-stop, regeneratief rem-systeem, een sportonderstel en banden met lage rolweerstand heeft. De verhoudingen van de versnellingsbak zijn niet anders.
 

Rallye

Forumguru
Hmm wel iets om over na te denken dus. Zo'n regeneratief remsysteem lees ik weinig goeds over qua gevoel, en zulke banden hoef ik ook niet. Start-stop heb ik geen last van want ik zet de auto nooit in zijn vrij, dus die mag blijven. Gelukkig dat ik nog een echte Octi heb!
 

Bakkertje

Forumguru
@Rallye, ik rijd momenteel in een Superb Greenline, met regeneratief remsysteem en banden met lage rolweerstand (nu nog effe op winterbanden) en ik kan je melden dat je daar echt weinig tot niets van merkt. Hiervoor had ik een O2 die minder groen was als vergelijkingsmateriaal. Het sportonderstel bevalt dan weer prima, behalve op korte drempels, daar heb je als er 3 volwassenen (bijvoorbeeld) achterin zitten last van, verder niet.
 

Darkside

Forumguru
Denk dat de 1.2 en de 1.4 in een later stadium nog wel met DSG geleverd worden. Ze worden op de O2 geleverd. En ook bij de Golgf VII. Denk dat het een politiek beleid is.
Vind het wel jammer. Ik wil nl wel graag DSG en rij net genoeg KM per jaar om benzine te mogen leasen en dat scheelt toch weer centen.
Gelukkig voor mij hebben ze nog een paar jaar de tijd om het aan te bieden.

Verder mooi om te horen dat het gelukt is om 14% te behalen. Maar hij word pas per september leverbaar.
Dat betekend 3 maanden 14%. Daarna vallen ze weer buiten de boot. Als ze er niet nog eens 2 gram afhalen.

Verder mooi om te zien hoe compleet de BL's zijn. Maar een 1.6 tdi met DSG in EBL trim loopt toch best aardig op.
Ik hoop dat de Lease prijzen een beetje meevallen.
 

Edwinskoda

Nieuw lid
Dank voor de snelle reactie Darkside,
Vandaag bij de dealer langs geweest.
Hij wist het niet zeker, maar verwacht wel DSG op de 1.2 en 1.4.
Even wachten nog.......
 

Bakkertje

Forumguru
Het prijsniveau ligt ongeveer gelijk met dat van de huidige Superb, waarbij de O3 toch een stuk luxer aangekleed is dan de vergelijkbare Superb. Ik heb het dan over S2 Ambition Business vs Octavia Elegance Business. De leaseprijzen zullen daardoor ook redelijk gelijk liggen lijkt mij. Tegen de tijd dat mijn S2 op is kan ik hem dan mooi inruilen voor een luxer aangeklede OIII.
 

tha a

Senior Member
ik vind het toch wel tegenvallen dat behoorlijk wat "luxe" opties zoals automatische achterklep of acc of standkachel in nl niet leverbaar lijken te zijn.... afwachten wat dadelijk nu wel en niet er vast op en aan zit....
 

Darkside

Forumguru
ik vind het toch wel tegenvallen dat behoorlijk wat "luxe" opties zoals automatische achterklep of acc of standkachel in nl niet leverbaar lijken te zijn.... afwachten wat dadelijk nu wel en niet er vast op en aan zit....
Ja acc en de auto klep die miste ik ook al. Vooral ACC icm DSG lijkt me heerlijk.
 

Edwinskoda

Nieuw lid
Dit twitterbericht las ik op de site van Skoda.

De 1.4 TSI met DSG automaat is inderdaad nog niet bestelbaar, de productie hiervan begint iets later
 
Verder mooi om te horen dat het gelukt is om 14% te behalen. Maar hij word pas per september leverbaar.
Dat betekend 3 maanden 14%. Daarna vallen ze weer buiten de boot. Als ze er niet nog eens 2 gram afhalen.

Klopt ja, naja ik heb het voordeel dat mijn huidige octavia er uit gaat op 26-09 dus mocht de prijs interessant zijn overweeg ik hem zeker! Ach, het jaar duurt nog lang en grote kans dat die 2 gram er ook wel afgaat voor 1-1.

Moet wel zeggen dat mijn huidige eleg bussinesline 5k goedkoper is... ach, we kijken gewoon.
 

Greggy

Actief lid
Dit twitterbericht las ik op de site van Skoda.

De 1.4 TSI met DSG automaat is inderdaad nog niet bestelbaar, de productie hiervan begint iets later

Yup... :-) Dit was mijn vraag aan Skoda. Must-have is een automaat. En qua bijtelling eigenlijk liefst 20%. Die 1.4TSI 140pk benzine is prima aangezien ik nu een zwaardere Golf Variant rij met 122pk 1.4TSI DSG7. Dus meer pk's en 20% bijtelling (Golf is nog 25%) en een lichtere auto is top! Ik heb een offerte aangevraagd voor de Combi 1.8TSI DSG6 (niet de 7 zoals in de folder staat: i.v.m. koppel) Elegance Businessline. Deze kwam totaal op 36+K. Ik vermoed dan ook een aardig prijzige leaseprijs en je mag lekker 25% bijtellen.

Oftewel, ik moet wachten tot mei 2013; dan komen de 1.2TSI DSG7 en 1.4TSI DSG7's vrij voor bestelling. Reken op een 2,5K meerprijs voor de DSG7.

Maar goed, dan wordt het dan dus een Octavia 3 Combi 1.4TSI DSG7 Elegance Businessline op rond de 32,6K met 20% bijtelling. Dan heb je best een leuke bak toch?

Maar waarom in godsnaam wachten tot mei.... Pfffffffffffffff............
 

andrehj

Forumguru
Ik heb een offerte aangevraagd voor de Combi 1.8TSI DSG6 (niet de 7 zoals in de folder staat: i.v.m. koppel) Elegance Businessline.

Hoe kom je daarbij? Wat is volgens jou dan het koppel van de 1.8 TSI? Volgens alle info die ik op de diverse sites vind heeft deze nog steeds 250 Nm, en dat is wat de DSG-7 ook aan kan.

Ook de Duitse Skoda-site is daar erg duidelijk over. Gewoon een 1.8 TSI, met 250 Nm en daarachter de bekende DSG-7.

Nog een aanwijzing: De DSG-6 (met natte platten) geeft altijd een iets hoger normverbruik dan de versie met handbak. De DSG-7 (met droge platen, en een versnelling meer) over het algemeen een marginaal lager normverbruik. En dat klopt bij de nieuwe 1.8 TSI met DSG weer precies.

Er is maar één conclusie mogelijk: Het betreft echt een DSG-7, om precies te zijn de DQ200.
 

Greggy

Actief lid
Hoe kom je daarbij? Wat is volgens jou dan het koppel van de 1.8 TSI? Volgens alle info die ik op de diverse sites vind heeft deze nog steeds 250 Nm, en dat is wat de DSG-7 ook aan kan.

Ook de Duitse Skoda-site is daar erg duidelijk over. Gewoon een 1.8 TSI, met 250 Nm en daarachter de bekende DSG-7.


Nog een aanwijzing: De DSG-6 (met natte platten) geeft altijd een iets hoger normverbruik dan de versie met handbak. De DSG-7 (met droge platen, en een versnelling meer) over het algemeen een marginaal lager normverbruik. En dat klopt bij de nieuwe 1.8 TSI met DSG weer precies.

Er is maar één conclusie mogelijk: Het betreft echt een DSG-7, om precies te zijn de DQ200.

Don't shoot the messenger... De dealer wist mij te vertellen dat de 1.8TSI's met DSG6 uitkwamen en niet met de DSG7.
Ik ben er even uit, maar worden de 1.8TSI's ook met DSG7 geleverd in andere VAG producten dan? De 1.8TSI DSG varianten die ik ken uit mijn omgeving zijn allemaal DSG6's. Maar ik zie je punt waarbij de O3 1.8TSI DSG minder CO2 uitstoot dan de handbak.

Morgen is er weer een training bij Pon schijnt.
 

Fabia

† In Memoriam
ŠKODA Octavia: Five Stars from Euro NCAP

3/6/2013
New ŠKODA Octavia awarded five-star safety rating. Protection for adults and children in the car contributes to ŠKODA Octavia’s excellent overall result.
The new ŠKODA Octavia has been awarded five stars for its high level of safety in the Euro NCAP crash tests. This top rating recognises the new ŠKODA Octavia’s excellent performance, which is divided into occupant protection for adults and children, pedestrian protection and supporting safety systems. The new Octavia is to be introduced onto the European markets in the coming weeks. The Czech car manufacturer will also be presenting the new ŠKODA Octavia Combi for the first time at the Geneva Motor Show.

“For ŠKODA safety is one of the key priorities,” says Dr. Frank Welsch, ŠKODA Board Member for technical development. He continues, “That is also true for the new Octavia. Our goal is to make the journey as comfortable and safe as possible for both the driver and passengers. With numerous active assistance systems and a comprehensive package of passive safety features, this new model is the safest ever”.

“The test results from Euro NCAP are further evidence of our high level of safety. We are pleased with the overall result of a five-star top rating from independent experts”, explains Welsch.

Euro NCAP awarded top marks for the circumferential occupant protection of adults seated in the front. The new ŠKODA Octavia achieved 93% of the possible number of points in this category. The passenger compartment remains stable; the front-seated dummies are virtually undamaged after the test. The circumferential protection of front seated adults of different body sizes, in different seating positions, is always equally good. Likewise, the new ŠKODA Octavia achieved very good results in terms of child safety. The Euro NCAP test engineers gave a high rating in pedestrian protection for the new ŠKODA Octavia. Additionally, the testers were impressed by the Octavia’s innovative safety assistance systems, including the equipment fitted as standard in EU countries such as electronic stability control (ESC) and the driver and passenger seatbelt reminder.

The new ŠKODA Octavia also employs active safety systems, which had formerly been reserved for higher class vehicles. These include the Front Assistant with emergency brake function (from May 2013), the Lane Assistant, keeping the Octavia in lane, multi collision brake with automatic brake intervention during an accident, a Crew Protect Assistant to safeguard the vehicle in accidents and the Driver Activity Assistant to recognise driver fatigue. These systems help to avoid accidents or mitigate their consequences for passengers and other road users.

The driver and passengers are well catered for with a comprehensive package of passive safety elements. Up to nine airbags in finely tuned interaction with 3-point seat belts reactively protect the occupants from injury. It is the first time that side airbags in the rear and knee-airbags (standard in EU countries) have been available in the ŠKODA Octavia. Additionally, the precise chassis, long wheel-base and solid body structure ensure extremely stable handling for the latest ŠKODA model. The new ŠKODA Octavia has grown significantly in its dimensions and, thanks to its lightweight construction, is now up to 102 kg lighter than the previous model.

Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) is an independent consortium of European transport ministries, automobile associations, insurers and consumer advocates. The organization conducts crash tests on new types of automobiles and assesses their safety.
 

Darkside

Forumguru
Don't shoot the messenger... De dealer wist mij te vertellen dat de 1.8TSI's met DSG6 uitkwamen en niet met de DSG7.
Ik ben er even uit, maar worden de 1.8TSI's ook met DSG7 geleverd in andere VAG producten dan? De 1.8TSI DSG varianten die ik ken uit mijn omgeving zijn allemaal DSG6's. Maar ik zie je punt waarbij de O3 1.8TSI DSG minder CO2 uitstoot dan de handbak.

Morgen is er weer een training bij Pon schijnt.
Misschien hebben ze problemen genoteerd als een motor precies het aantal NM levert wat de Bak aankan.
En heeft skoda gezegd. Dan leveren we voortaan gewoon de DSG6.
Zover ik weet zou het gewoon de DQ200 bak moeten zijn die geleverd word.
Het is iets waar ik me geen zorgen over hoef te maken. De 1.8 is toch boven budget.
En met alle leuke opties die ik graag wil kan ik eigenlijk niet wachten op een 1.2 DSG-7
 

MY00

Senior Member
Helaas werken de links naar de prijslijsten niet meer. Iemand toevallig de pdf's opgeslagen en bereid mij deze toe te sturen?
 
Bovenaan Onderaan