Octavia III

MY00

Senior Member
Iemand één idee of Skoda ook aan business modellen doet of 1st editions? Mijn vrouw mag binnenkort een auto van de zaak uitzoeken en de nieuwe Octavia Combi zou haar keuze wel een kunnen worden. Maar aangezien we nooit eerder bij Skoda hebben geshopt, heb ik deze vraag.
Verder vind ik het erg vreemd dat Pon de (eventuele) 14% auto pas in november zou kunnen leveren. Veel lease maatschappijen zullen hier moeilijk over gaan doen en extra geld vragen om de auto alsnog op kenteken te zetten. Mazda 6 had het zelfde probleem vorig jaar en 'mijn' lease maatschappij vroeg 2100 euro extra om de auto in december opkenteken te zetten.
Ik zou verwachten dat ze deze auto zo snel mogelijk op de markt willen hebben.
 

Neptukker

Forumguru
Gisteren stond op een parkeerplaats van de A1 tussen Apeldoorn en Amersfoort een truck vol met niewe OIII's. Deze zal vandaag wel gelost gaan worden bij Pon denk ik zo.
 

Neptukker

Forumguru
waar zijn de foto's? ;)
Lekker van A --> B gegaan en later weer terug naar A via de andere weghelft dus mocht ik al een foto willen maken dan zat ik op de verkeerde weghelft. :laugh:
Op de heenweg wist ik in de flits van het voorbij rijden niet eens zeker of het een Rapid of OIII was. De tweede keer viel me de kenmerkende knik bij het raam van het achterportier op en wist ik zeker dat het OIIItjes waren.

De wagens zaten aandig onder de sneeuw dus ze stonden en vast al een tijdje opdat ze maandag bij Pon terecht konden.
 

hemi24

Forumguru
Vorige week even over de grens gedoken en bij de dealer in Haren (Ems) de nieuwe O3 bekeken:

IMAG0314.jpg

In de showroom stond de auto van de foto, een 1.4 TSI in Elegance trim met Traveler-paket.
Wel heel erg fijn, dit in tegenstelling tot de demo die buiten stond, een Ambition in bruin metallic: beetje kale en basic uitstraling.
 

Bakkertje

Forumguru
Net maar even getracht mezelf lekker te maken met een Octavia III 2.0 TDI met DSG en 20% bijtelling, maar die vlieger gaat dus niet op. De 2.0 handgeschakkeld puft 106 gr Co2 uit, die met DSG-6 (waarom geen 7???) blaast er 119 gr uit?
Kijk je dan naar bijvoorbeeld een Jetta, dan is zowel de hand als DSG (ook 6 overigens) gelijk qua uitstoot? Ik snap dus niet waarom dat bij Skoda niet kan??

De afweging zal dan dus tussen een 1.6 TDI met DSG-7 (hier dan wel een 7 ?) of een 2.0 handgeschakeld..
Nou ja, eerst nog maar een jaartje of 1,5 zelf schakelen in de Superb..

De 1.6 TDI met DSG mag in ieder geval de caravan a 1500 kg trekken, dus dat is alvast check!
 

Darkside

Forumguru
Volgens mij kan de DSG-7 bak 250NM aan. Alles met meer NM's krijgt dan een DSG-6 welke 350NM als max heeft volgens mij.
 
Dit geld voor de Belgische markt, nocturne voorstelling in alle concessie's op 21/03

"Ter gelegenheid van de lancering van de nieuwe Octavia zal een specifieke mini-site gelanceerd worden: www.amazingmoments.be
Deze zal online zijn vanaf 11 maart 2013.
Alle informatie betreffende de lancering van de Octavia zal men hierop kunnen terugvinden:
- Presentatie van de New Octavia nocturne + link om zich in te schrijven
- Mogelijkheid om een testrit te reserveren
- Deelnameformulier om een amazing weekend te kunnen winnen
- Verzamelen van de testverslagen van de personen die de Octavia getest
- Algemene presentatie van de nieuwe Octavia + link naar skoda.be"
 
Bovenaan Onderaan