Octavia III

maartenv84

Senior Member
Waar zie je dat op de skoda site? Kan het zo snel niet vinden.
En ik hoop dat die optie idd komt. De elektrische achterklep. Lijkt mij soms wel handig.

Dat van de electrische achterklep en het glazen panoramadak staat in de mailing over de nieuwe octavia, die ik vanochtend ontvangen heb. Op de site wordt er inderdaad niet gesproken over die opties.
 

Darkside

Forumguru
Dat van de electrische achterklep en het glazen panoramadak staat in de mailing over de nieuwe octavia, die ik vanochtend ontvangen heb. Op de site wordt er inderdaad niet gesproken over die opties.

Pano dak wist ik. Die zie je al op foto's verschijnen.
Zelf had ik gehoop dat er ook een electrische achterklep zou komen. Hopelijk ook met "kick" functie.
Ik hem mijn handen nog wel eens vol nl.

op autowereld staat.
Ten opzichte van de vijfdeurs hatchbackuitvoering voegt de Combi daar nog een aantal items aan toe. Een voorbeeld daarvan is de mogelijkheid tot het ontgrendelen van de rugleuning van de achterbank na een simpele druk op de knop in de kofferruimte. Ook het vervoeren van zeer lange voorwerpen is mogelijk door de rugleuning van de voorste passagiersstoel neer te klappen. Onder de dubbele laadvloer is er overigens ruimte gereserveerd voor de afdekhoes en langsdragers.


Dat is ook mooi om te lezen
 

ppaddo

Lid
Het is echt een mooie strakke bak geworden, die nieuwe Combi. Ook ik moet nog twee jaar wachten tot ik wat nieuws mag bestellen (als ik dat uberhaupt ooit nog mag), maar dan zou ik het bijna zeker weten!
Ik ben ook benieuwd of ze een 14% variant weten te leveren. Daarmee zou Skoda het de Aurissen en Megane's van leasend Nederland knap lastig kunnen maken.

Nog 1 kleine wens, maak wat spannendere kleuren beschikbaar dan bij de O2. Dat was toch wel veel somber en gedekt. Mooi fris blauw of misschien weer geel zoals vroeger of op de RS! Of doe eens gek, het frisse groen van de Citigo of Fabia!
 

Bakkertje

Forumguru
Zeker geslaagd die combi, ik zou beide modellen graag in het echt gaan bewonderen.
Over 2,5 jaar of 92.000 km staat ie op mijn shortlist. Doe maar met pano-dak, elektrische klep en alle andere toeters en bellen.. Graag een 2.0 TDI en wel met behoud van de 20% bijtelling.. Ja doe maar..
 

RobPG

Lid
[h=1]Skoda Octavia Combi klaar voor Genève[/h]
[h=2]Ze hebben maar haast, daar bij Skoda! Het grote publiek heeft de gewone Octavia nog niet eens in het echt kunnen zien, maar het Tsjechische merk heeft nu ook al de Combi vrijgegeven.[/h]
Laten we maar met het belangrijkste beginnen: de bagageruimte van de Octavia Combi heeft een inhoud van 610 liter. Wie de achterbank neerklapt, heeft de beschikking over een laadruimte van 1.740 liter.

De Octavia Combi is dan ook 90 millimeter langer en 45 millimeter breder dan z'n voorganger. Ook de achterpassagiers profiteren van de elf centimeter langere wielbasis: voor de kniën van gemiddelde achterpassagiers bevindt zich nog 73 millimeter ruimte, aldus Skoda.
We rekenen op hetzelfde motorenpalet als in de hatchback. Dat betekent dat het benzinegamma start met de 1.2 TSI met 85 pk en dat de 1.8 TSI met 180 pk voorlopig het sterkste blok is. Bij de diesels is alle aandacht natuurlijk gericht op de 1.6 TDI Greenline: gaat het Skoda lukken om deze versie te laten voldoen aan de eisen voor 14% bijtelling?
De Skoda Octavia Combi debuteert samen met de hatchback op de Salon van Genève. De hatchback staat vanaf 22 maart bij de dealers, de Combi volgt in juni.


bron: http://www.autoweek.nl/nieuws/22295/skoda-octavia-combi-klaar-voor-geneve
 

Spector

Forumguru
Als jullie nu allemaal niet meedoen met de VerrassendSkoda Actie kan ik een dagje Octavia III winnen en uitgebreid vertellen :)
 

Sk_Hans

Forumguru
Ik heb me ook opgegeven. Vond het op zich wel vreemd om die mailing te krijgen van Skoda aangezien mijn Octavia pas een week of zes oud is.
 

roepieh

Nieuw lid
hallo allemaal, ik lees al een tijdje mee. Er is me vandaag iets opgevallen in een van de vele reviews:

http://www.youtube.com/watch?v=Yol83bz0uyU

Bij minuut 1, 1.58 en zeer duidelijk te zien bij 3.58 zie je een soort van spoiler(tje) welke ik alleen bij deze review heb gezien. Hebben jullie deze ook ontdekt op andere foto's?
 

roepieh

Nieuw lid
even gekeken naar de car configurator op de tjechische skoda site. Spoilertje komt er bij zodra je de 1.8tsi kiest.

ben benieuwd of dit een optie is welke je kunt kiezen. Doorbreekt heel subtiel de toch behoorlijke achterkant...
 
Bovenaan Onderaan