Ik denk dat neptukker inderdaad wel een goed punt heeft, de 1.4 TSI presteert met name na de tuning stukke beter in het onderste toerengebied, het bovenste toerengebied is hij absoluut sterker blijft hij doorsleuren (dat is ook waarom de top hoger ligt). Echter koppel voel je vele malen beter dan vermogen.
Met een DSG7 rijdt je echter nooit op koppel, hij rijdt bij 60 al in de 7, maar je hoeft maar naar het gaspedaal te kijken en hij pakt de 4e versnelling en trekt dan vaak veel te ver door (de kracht van een 1.4 TSI zit niet boven de 6000rpm, waar die dsg7 hem maar al te graag heeft, de 1.4 TSI 122/125pk heeft maar een hele kleine turbo).
Zo ook met te twincharger overigens, de 1.4 TSI 160pk van bv de scirocco, leuk zo'n compressor, maar met de DSG7 rijdt je altijd als je op vermogen rijdt, boven die 3500rpm en dan doet de compressor niets meer.
Tenzij je de DSG in handmatige stand zet en niet door de kickdown heen trapt, dan kun je het koppel goed vernemen, maar ik ken maar weinig automaat rijders die dit doen.
We gaan uiteraard even kijken of deze skoda zijn vermogen haalt uiteraard, of dat er iets mis is, maar ik heb wel eens eerder gezien dat de beleving bij een DSG7 bij de kleinste 1.4 TSI, erg laag is, terwijl hij wel keurig 150pk op de bank deed op euro 95)