Ik had JD intussen ook gemaild en zeer uitgebreide informatie van hen ontvangen wat erg fijn was en JD it will be, maar dit forum is een hele goede plek om een wat bredere indruk te krijgen van de verschillende ervaringen die mensen hebben.
Van JD begreep ik dat de bak van een 2.0TFSI RS ong 500NM aan kan dus dat is prima in orde. De koppeling kàn (!) echter in dat opzicht de wat zwakkere schakel zijn aangezien deze boven de 400NM in de loop van tijd nog wel eens door wil gaan slippen. Ze gaven aan dat je pech kunt hebben met een 'maandagmorgen' koppeling bijv. Mijn idee is als je dan 'op maat' gaat tunen en het spul wellicht richting 255PK/380NM (yummie) kunt tillen, dan komt je toch wel dicht tegen die waarden aan.
Mijn vraag: zijn er hier mensen die op hun gechipte RS ooit tegen een koppelingsprobleem zijn aangelopen ? Ik ga er namelijk vanuit dat ik in een auto altijd mijn pedaal moet kunnen vloeren, zonder dat de koppeling gaat slippen. Spinnende banden zijn een ander verhaal natuurlijk
Geniet nog steeds monsterlijk van m'n RS overigens. Laatst een Golfje 5 2.0TDI achter me die duidelijk zin had in een sprintje. Rustig doorgeschakeld, geen gekke dingen, maar hij lag eraf... :super: Vond ie, gezien z'n reactie toen hij iets later langszij kwam, zelf ook wel een mooie actie van zo'n burgelijke gezins-station... :grin: