Olie probleem?

Desperado

Forumguru
Geen speld tussen te krijgen vrees ik. Ik denk alleen niet dat ik zoveel geld in een reparatie zou steken. Maar ik heb dan ook een oudere wagen.

Gammon1.8

Nieuw lid
Kwestie van rekenen vrees ik: inruil om een gelijkwaardige auto van plus €40000 zou mij een veelvoud kosten. Bovendien hoop ik met deze ingreep de levensduur van de motor verlengd te hebben.

mikehotel

Actief lid
Ik had gelukkig wel recht op coulance en heb er nu een nieuw blok in hangen. Nog steeds geen koopje, maar zoals Gammon1.8 ook zegt, voor dat geld heb je geen gelijkwaardige auto.

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb mijn superb 1.8 TSI DSG 2009 nu een maandje in mijn bezit. Bij aflevering heeft hij een grote beurt gehad en er moest nu na 2000 km 1,5 liter bij! Gelukkig heb ik twee jaar garantie en moet ik volgende week naar de garage. Ik was zo enthousiast over de Superb....

Joske

Forumguru
Beter ten overvloede dan er niets meer over te zeggen @Corné de Kluijver ;)

P.S. ik heb me ook laten vangen door een beetje te laten bijvullen.. is er ondertussen ook allemaal terug door "verbrand"

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Joske, de 8 pitter voor het zwaardere werk waar ik mijn werk mee doe staat standaard op minimum niveau, ik rij al 6 jaar met die auto en buiten z'n jaarlijkse beurt is er nog nooit een druppel olie ingegooid :)

Ik heb garantie en vind het toch wel een risico om gewoon stug door te rijden als het olielampje brand. Als ik dit negeer en gewoon doorrij en vervolgens de motor in de soep rij heb ik ook geen garantie. Ik geef voorlopig de voorkeur aan het probleem bij de dealer te leggen, die vonden het ook niet normaal dus ben benieuwd wat er uit komt. Ik hou jullie op de hoogte!

Gammon1.8

Nieuw lid
Bij mij hebben ze er gemodificeerde zuigers ingemonteerd en hij loopt nu weer als nieuw. Gerammel wat ik aan de DSG toeschreef merk ik tot nu toe ook niet meer. Vooralsnog geen olie hoeven bijvullen. Het oliepeil stond helemaal los van het verbruik. Hij stookte gewoon alles lekker op.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Zoals ik al had verwacht hebben ze alleen de olie ververst en me verzocht er weer even mee door te rijden en het probleem aan te kijken. Ik kan me niet voorstellen dat het probleem opgelost is met een verversingsbeurt maar goed we gaan het zien....wordt vervolgd ben ik bang

mikehotel

Actief lid
@ChrisSuperb:
Hebben ze weer 5W30 gebruikt, of 5W40? Kun je in principe ook aan ververingstermijn zien (5W30 = 30.000 km, 5W40 = 15.000 km).
Hou ook het olieverbruik in de gaten ten opzichte van de afstand die je rijdt: Relatief veel kortere afstanden ("koude" starts) of niet maakte bij mij nogal wat uit; motor leek vooral olie te verbruiken wanneer deze nog niet goed op temperatuur was.

Gammon1.8

Nieuw lid
Voor mijn gevoel was ik de enige in de file met warme motor en rokende uitlaat. Ik rijd voornamelijk 2 maal daags 75 km. grotendeels snelweg.

Ik heb de auto gisteren opgehaald, ze hebben hem uiteindelijk ook nog geflushd, verder kwamen ze met het verhaal (Renaultdealer Stam) dat ze bij de vorige uitgevoerde grote beurt niet de hoogwaardige Longlife olie hebben gebruikt die Skoda voorschrijft maar goedkoper 5W30. Ze hebben hem nu afgevuld met de Longlife 5W30 en hopen dat hiermee het probleem is opgelost. Ik rijd niet veel met de auto maar als ik rijd zijn het eigenlijk alleen langere stukken. Ga volgende een weekend op vakantie, dus dan rijd ik een flink stuk en ben benieuwd of het oliepeil daarna nog goed is, afwachten dus maar..

Bovenaan Onderaan