Olie probleem?

Jewepe

Forumguru
Juist! Dat bedoel ik: medeleven. Waarom kunnen we niet blij zijn met de reactie van dit autobedrijf? Als dit garagebedrijf zijn verantwoordelijkheid niet had genomen en gezegd had "het is uw probleem", dan was medeleven op z'n plaats geweest. We hebben het nota bene over een gewoon gebruiksvoorwerp en niet over een "one of a kind" erfstuk wat al 100 jaar in de familie zit!

Desperado

Forumguru
Een gewoon gebruiksvoorwerp?
Excuse me, maar een auto van ettelijke duizenden of tienduizenden euro's is bij mij geen gewoon gebruiksvoorwerp.
Ik vind je reacties dan ook behoorlijk kinderachtig en overtrokken.
Goed om te weten hoe jij erover denkt, als je weer eens een probleem hebt kunnen we gewoon reageren met het is maar een gebruiksvoorwerp, waar maak je je druk om.

dirkkroneman

Forumguru
Juist! Dat bedoel ik: medeleven. Waarom kunnen we niet blij zijn met de reactie van dit autobedrijf? Als dit garagebedrijf zijn verantwoordelijkheid niet had genomen en gezegd had "het is uw probleem", dan was medeleven op z'n plaats geweest. We hebben het nota bene over een gewoon gebruiksvoorwerp en niet over een "one of a kind" erfstuk wat al 100 jaar in de familie zit!
Het gaat niet om de auto als gebruiksvoorwerp, maar als vervoermiddel waar je op moet kunnen vertrouwen. En de situatie die dan gewoon k*t is. Niet om zozeer "deze auto" ;)

mikehotel

Actief lid
@Jewepe:
Op een autoforum roepen dat het "maar een gebruiksvoorwerp is" is zelfs op een Skodaforum vragen om door een deel van de deelnemers hier met pek en veren te worden besmeurd :D.
Overigen ben ik het wel met je eens dat de dealer het bijzonder netjes heeft opgelost; kan me niet voorstellen dat de garage bij reparatie/vervanging van de motor de volledige kosten op zich zou nemen en zou ChrisSuperb er financieel ook niet beter op zijn geworden.

Jewepe

Forumguru
@mikehotel
Je relativerende opmerking (de pek en de veren :deuk:) stel ik op prijs. Ik merk ook aan de reacties dat je het gelijk aan jouw kant hebt. Ik blijf er verder bij dat de oplossing van het autobedrijf echt optimaal is voor @ChrisSuperb.

En bij de weg, waar blijft de reactie van @ChrisSuperb? Ben ik wel in geïnteresseerd.

leo442

Forumguru
Het is anders een best unieke situatie als je dealer je voor 100% wil compenseren. Ik zou dit aanbod gelijk accepteren en er geen minuut meer van wakker liggen! En dan maar weer op zoek naar een beter exemplaar.

Iedereen bedankt voor de reacties. Uiteraard een zeer nette maar ook financieel voordelige oplossing voor de dealer. Ben de afgelopen dagen druk bezig geweest met de zoektocht naar een andere auto, ik heb in de volgende auto's gereden, een renault grand scenic 2011, kia sportage 2011, vw passat 2011 en een mitsubishi outlander uit 2008. Allemaal geschikte kandidaten alleen hebben wij veel ruimte nodig en dit bieden deze modellen te weinig. Ik rijd maximaal 10000 km per jaar, dus duurdere en ruimere kandidaten qua nieuwprijs vallen ivm zakelijke bijtelling al af. Kortom we hebben de knoop doorgehakt en laten de Superb repareren, waar vind ik immers zo'n ruime auto in deze prijsklasse met een splinternieuwe motor turbo en versnellingsbak? Ik ga er toch wel van uit dat ik de komende vijf jaar probleemloos 50000 km met deze auto moet kunnen rijden, daarbij heb ik nog 21 maanden garantie. Kortom de juiste keus?? De tijd zal het leren....

Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Als andere auto's geen optie zijn, vooral die renool zou ik never nooit niet willen, dan is dit denk ik de juiste beslissing.

turboturbo

Forumguru
Dus even voor mijn begrip; je kocht een Superb die niet in orde bleek; krijgt nu het aankoop bedrag van die Superb terug, maar je kunt er nu niet meer een Superb voor terugvinden?

Ik heb niet meer naar andere superb's gekeken, omdat ik een beetje bang was geworden voor problemen. Met het repareren van deze auto, heb ik nu het idee dat ik er weinig risico mee kan lopen. Het wordt gerepareerd zonder dat ik er 1 euro voor hoef te betalen.

Joske

Forumguru
Plus nog steeds 2 jaar garantie, Maar ik hoop alleen dat je daar niet meer frequent aanspraak op zult moeten maken...

Wie gaat de revisie doen? De Renault garage?

Nee dat hoop ik ook niet, de renault garage laat de nieuwe motor inbouwen door een skoda dealer waar ze geregeld zaken mee doen. Ik moet er alleen al over vier weken mee op vakantie dus hoop wel dat ze het snel kunnen doen.

Joske

Forumguru
Ik vind het een moedige en best doordachte keuze Chris. Hopelijk verloopt alles volgens plan en kan je nadien genieten van je SuperB :thumbsup:

s-line

Forumguru
Motor overbouwen zelf kost hooguit 2dagen,misschien zelfs minder, maar dat ligt aan de monteur of garage. Succes en hopen dat het allemaal goed komt uit eindelijk!!!

Jewepe

Forumguru
Vind het toch een beetje wonderlijke wending aan het verhaal. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen. Heb gemerkt dat ik een aantal zaken toch wat anders benader ;)

mikehotel

Actief lid
Uit- en inbouwen van een ander blok kan inderdaad in een paar dagen. Allen aanbouwdelen zullen waarschijnlijk gewoon worden overgezet. Maar ik maak uit de post van ChrisSuperb op dat de turbo en versnellingsbak ook wordt vervangen?
Snap eerlijk gezegd de keuze van reparatie wel; wanneer auto verder prima voldoet, waarom dan niet repareren? Je weet in ieder geval dan wel wat je hebt.

Jewepe

Forumguru
@ChrisSuperb Ben toch wel erg geïnteresseerd in de afloop van je verhaal. Hou je ons op de hoogte van het verloop? En of je met de Superb op vakantie hebt kunnen gegaan?

Bovenaan Onderaan