De motor verbruikt een kleine hoeveelheid olie. Afhankelijk van de rijstijl en de gebruiksomstandigheden kan het olieverbruik tot circa 0,5 l per 1.000 km bedragen. Tijdens de eerste 5.000 kilometer kan het olieverbruik ook daarboven liggen.
Nee, lijkt mij ook helemaal niet normaal!?@Jedewe: is 1 L per 5.000 km dan niet normaal volgens jou?
Lijkt mij een uiterst gezond verbruik, helemaal geen verbruik kan o.a. duiden op ongewenste bijmenging van de smeerolie met b.v. brandstof en/of koelwater.
Veel succes + plezier met de nieuwe Octavia!
Heren, dames eventueel ook,
Rond de 12.000 km ging bij mij het lampje 'oliepeil controleren' branden, en toen was het peil tot onder het minimum gezakt. Litertje er bij, en gaan. In het kinderziektes topic las ik dat dat vaker gebeurt bij nieuwe auto's, hoewel het bij mij de eerste nieuwe auto is waarbij ik zelf tussen de beurten door olie moet bijvullen, maar soit.
Vanochtend, bij 24.000 km ging dit lampje wéér branden! En weer het peil tot onder het minimum. Vind dat toch wel ernstig, dat is 1L/10.000 KM zowat.. Voor een auto van 30 jaar oud acceptabel, voor 1 van een half jaar niet lijkt me.
Meer mensen die hier last van hebben?
Ter info, betreft een O3 combi 1.6 TDI DSG ABL.
@Jedewe: is 1 L per 5.000 km dan niet normaal volgens jou?
Lijkt mij een uiterst gezond verbruik, helemaal geen verbruik kan o.a. duiden op ongewenste bijmenging van de smeerolie met b.v. brandstof en/of koelwater.
Veel succes + plezier met de nieuwe Octavia!