Als het longlife betreft meestal VW 507 00 (diesel) of VW 504 00 (benzine). Volgens mij is dat 5W30. Kijk even in je handleidingsboekje of onderhoudsboekje om zeker te zijn. Bij mij werd bij aflevering onmiddellijk de desbetreffende code genoteerd en toen ik de bus olie uit mijn vorige wagen haalde stonden beide codes op de bus vermeld!Dealer geeft ook aan, dat dit normaal is.
Ik moet bekennen, dat ik dit bij al mijn Opel Astra's nooit had.
Weet iemand welk motorolie ik had moeten gebruiken?
Dealer geeft ook aan, dat dit normaal is.
Ik moet bekennen, dat ik dit bij al mijn Opel Astra's nooit had.
Weet iemand welk motorolie ik had moeten gebruiken?
Als het longlife betreft meestal VW 507 00 (diesel) of VW 504 00 (benzine). Volgens mij is dat 5W30. Kijk even in je handleidingsboekje of onderhoudsboekje om zeker te zijn. Bij mij werd bij aflevering onmiddellijk de desbetreffende code genoteerd en toen ik de bus olie uit mijn vorige wagen haalde stonden beide codes op de bus vermeld!
Het regenereren gebeurt in het uitlaatsysteem, met name in het roetfilter, en dus buiten de motor.Mij lijkt dat deze al behoorlijk vervuilt is met diesel door het regenereren.
Zoals al eerder gezegd: mijn dealer is dus overgestapt op andere (dat zal zijn dikkere) olie. Dit om het olieverbruik van de auto's die zij in onderhoud hebben wat te verminderen. Dat zegt mij genoeg......
Dit jaar zijn veel dealers overgestapt op 0W30, de Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 (is aangestuurd vanuit Pon).Als het longlife betreft meestal VW 507 00 (diesel) of VW 504 00 (benzine). Volgens mij is dat 5W30.
Het probleem met de oliezuipende 1.8 en 2.0 TSI's is nou juist dat de olieretourkanaaltjes in de zuiger dichtkoeken. Dan klinkt het gebruik van een (bij koude motor) dunnere 0W30 eigenlijk wel logisch.Zoals al eerder gezegd: mijn dealer is dus overgestapt op andere (dat zal zijn dikkere) olie. Dit om het olieverbruik van de auto's die zij in onderhoud hebben wat te verminderen. Dat zegt mij genoeg......
Dat klopt dus niet. Er zijn al veel langer 0W30 olieën verkrijgbaar die aan die normen voldoen.Die 50400 en 50700 olie is er alleen in een 5w30 viscositeit
Dat laatste begrijp ik niet helemaal goed?opgevuld tot max.
Dus m'n olie verbruik is 1ltr op ca. 100k [O3 RS Combi 2.0TSI/hand].
Klopt als een zwerende vinger ..Volgensmij is tussen min en max op de peilstok 1 ltr.