Onduidelijkheid in pakketten met extra luidsprekers

Nog eens naar de folders gekeken van de mii en de citigo..Volgens mij is 4 speakers gewoon max. 2 voor..2 achter. Travelpakket voor de elegance biedt dan gewoon alles wat erin zit, behalve de speakers, want die heb je dan al. Eigenlijk moet de prijs dan lager zijn...
Maar ben benieuwd wat de dealers er van zeggen..

Phaedros

Nieuw lid
Inderdaad baartje.

De ene keer wordt er gesproken over 4 speakers, de andere keer 6. Ik vermoed zelf dat er twee mogelijkheden zijn, net als bij de Up:

* of je hebt de 2 standaard speakers in de deuren voor
* of je hebt daarbij achterin twee extra speakers (plus in de A-stijl boven het dashboard nog 2 kleine tweeters)

Met die laatste mogelijkheid kom je in totaal dus op 6 uit, maar aangezien een tweeter bestemd is voor de hoge tonen, wordt 'ie hier vermoedelijk niet als volwaardige speaker gerekend. Echter... met alle onduidelijkheid die er heerst, durf ik zelfs dat niet meer met zekerheid te zeggen.

die discussie ga ik binnenkort aan. mijn auto is inmiddels in NL. ben benieuwd hoeveel speakers er los liggen in de kofferbak omdat ze ze over hadden.... Heb alle oakketten.. dus naast de standaard luidsprekers van de Elegance nu twee keer 4 exra luidsprekers..

Dat was ook wat ik in eerste instantie dacht. Gezien het verleden van VAG..doen ze dat in veel auto's met tweeters. Echter zie ik in de folder van seat..helemaal geen mogelijkheid tot 6 speakers..en bij skoda is het onduidelijk:S.. Overigens is dat bij Seat ook onduidelijk. De refererence heeft 2 speakers..de style ook 2, en de style chic beschikt extra ten opzichte van de style over 4 speakers, maar of dit er dan 2 of 4 extra zijn:S

Phaedros

Nieuw lid
Ik heb foto's gezien van de Style Chic en daar waren 4 normale speakers en 2 tweeters zichtbaar. Ik ga er dan maar wel even vanuit dat er ook daadwerkelijk speakers achter die gaatjes schuilgaan...

SEAT-Mii-movie.jpg

seat-mii-1.0-60pk-3drs-style-chic-3813749-8.jpg

(mooie bekleding vind ik dit trouwens)

Tsja... Daarvan uit gaande zijn het 6 speakers. Er is geen optie tot het kiezen van 2 extramspeakers en ik neem niet aan dat ze die gaatjes voor niks maken. Zal op seatforum eens navragen, weet iemand met zo'n Style chic (kom ik nu mee)

Tones

Actief lid
Ik heb De Waal in Tiel (mijn dealer) inmiddels gesproken over het ontbreken van de 2 speakers in de achterdeuren en hij weet niet wat er nou precies aan boxen in behoord te zitten. Hij vroeg tussendoor of ik in de A stijl gaatjes had zitten en dat moest ik met een nee bevestigen, wat hem enigszins verbaasde. Hij gaf aan dat hij het gaat uitzoeken en laat het mij z.s.m. weten. Ik heb hem er wel op gewezen dat er standaard al 2 speakers in horen te zitten en dat in de uitrusting lijst van de Elegance gesproken wordt over extra luidsprekers, 2 stuks. Ik weet dus nog steeds niet waar ik aan toe ben. Voorlopig heb ik alleen maar 2 boxen in de voorportieren zitten. Wordt vervolgt.

Hetzer

Forumguru
@Tones, jij hebt dus ook geen tweeter "gaatjes" aan de binnenzijde van de a-stijl, zelfde als bij de foto van de MII om bericht#25??

Tones

Actief lid
Klopt, ik heb geen tweeter gaatjes in de A-style. Ik heb de Elegance zonder mediapakket en moet het slechts met 2 speakers in de voordeuren doen, terwijl het uitrusting overzicht praat over 2 extra speakers naast de radiovoorbereiding met 2 speakers. Ik zou er dus 4 moeten hebben. De dealer zoekt het uit.

Hetzer

Forumguru
Ben erg benieuwt, ik heb namelijk de zelfde configuratie als jouw, ik verwacht dus ook 2 extra speakers...
Ik heb ook geen media pakket

jan

Lid
Ik heb een 5 deurs besteld en daar zitten 6 speakers in, ik krijg hem donderdag moet dat maar een zien dat het echt zo is.

Hetzer

Forumguru
Ben vandaag bij Vepreda geweest, heb het er even met Hans over gehad.
Volgens hem horen er gewoon 2 extra speaker achter in te zitten in de elegance, het media-pakket voegt alleen de tweeters toe.
Hij had overigens een zilvere Elegance staan zonder media-pakket, we hebben het even gecontroleerd middels de fading instelling van de radio, en ja hoor gewoon boxen achterin aanwezig.

@Tones, lijkt er op dat er bij jou auto toch iets fout is gegaan of mss zijn gewoon de boxen niet aangesloten

Bakkertje

Forumguru
Ik vermoed dat er ook nogal wat verwarring bestaat rondom het gebruik van de term speaker. In mijn beleving is 1 speaker het geheel dat nodig is om het gehele frequentiebereik te reproduceren. Dus de woofer in de deur met de tweeter telt voor mij als 1 en niet als 2.
Net als bij de Watten, wil mijn ook schermen met zoveel mogelijk luidsprekers in een auto en zouden er bijvoorbeeld 8 inzitten. Maar in mijn telling zijn dat er gewoon 4. Voorin links en rechts en achterin links en rechts.

Tones

Actief lid
Ben vandaag bij Vepreda geweest, heb het er even met Hans over gehad.
Volgens hem horen er gewoon 2 extra speaker achter in te zitten in de elegance, het media-pakket voegt alleen de tweeters toe.
Hij had overigens een zilvere Elegance staan zonder media-pakket, we hebben het even gecontroleerd middels de fading instelling van de radio, en ja hoor gewoon boxen achterin aanwezig.

@Tones, lijkt er op dat er bij jou auto toch iets fout is gegaan of mss zijn gewoon de boxen niet aangesloten

Goed om te horen, bedankt voor de tip. Mijn dealer, De Waal in Tiel, is al 4 werkdagen bezig om het voor mij uit te zoeken en zwijgt ook al 4 werkdagen. Ik wacht nog even met bellen tot het donderdag is. Donderdag zijn we een week verder en als hij dan nog niets terugkoppelt zal ik aangeven dat een andere dealer het antwoord zo kon geven. Die 2 speakers achterin de deuren horen er gewoon in te zitten.

@Phaedros: Hoe zit het met het aantal boxen c.q. tweaters in jouw Citigo Tour? Hoeveel tel jij er?

Phaedros

Nieuw lid
Goed om te horen, bedankt voor de tip. Mijn dealer, De Waal in Tiel, is al 4 werkdagen bezig om het voor mij uit te zoeken en zwijgt ook al 4 werkdagen. Ik wacht nog even met bellen tot het donderdag is. Donderdag zijn we een week verder en als hij dan nog niets terugkoppelt zal ik aangeven dat een andere dealer het antwoord zo kon geven. Die 2 speakers achterin de deuren horen er gewoon in te zitten.

@Phaedros: Hoe zit het met het aantal boxen c.q. tweaters in jouw Citigo Tour? Hoeveel tel jij er?

Wat de laatste week gevreesd werd, blijkt werkelijkheid: de Citigo Tour met Travelpakket moet het doen met slechts de twee standaard speakers. Ook geen tweeters te bekennen overigens. Iets anders heeft bij mij nu echter hogere prioriteit, namelijk diverse roestplekken die ik vanavond ontdekte bij de rubber afdichting onder het kofferdeksel :crazy:
Morgen gelijk de auto maar eens bij de werkplaats parkeren...

Hetzer

Forumguru
Voor je roestplekken heb ik een nieuw topic geopend.

Wat was het antwoord van de dealer, van het ontbreken van de speakers van je travel pakket ??

Phaedros

Nieuw lid
Wat was het antwoord van de dealer, van het ontbreken van de speakers van je travel pakket ??

Vooralsnog zijn er met name vraagtekens en weinig antwoorden... maar het schijnt dus inderdaad zo te zijn dat het Travelpakket van de Tour hetzelfde is als die van de Elegance en dus niet op basis van de Ambition. Ik wacht op verdere ontwikkelingen, maar als de onduidelijkheid blijft, ga ik het desnoods bij Pon aankaarten hoe het nou zit. Vraag me nu overigens ook af of een Ambition met Travelpakket wél over alle speakers beschikt als de Elegance het ook al niet heeft... en of je dus in álle gevallen het Mediapakket erbij zou moeten hebben.

Bovenaan Onderaan