Heel vervelend dat je niet tevreden bent, maar hier lopen wel 2 zaken door elkaar. Motortuning en DSG aanpassing. Volgens mij (als ik goed lees) hebben we hier uitsluitend te maken met een DSG probleem, de koppeling is vervangen namelijk. Iets loopt daar niet lekker, dat heeft niets met op maat of wel of geen rollenbank te maken. Een DSG aanpassing moet je altijd rijdend testen en ervaren hoe het schakelgedrag is. De uitdraai van de rollenbank die gepost is zitten geen pieken of dipjes in die je zou moeten kunnen voelen. Mijn advies is om toch nog eens de bak software of wellicht de mechatronic te laten checken. 350Nm is geen enkel probleem voor deze bak, ik heb ze zien passeren tot 400Nm met aangepaste software met standaard hardware.
Corne, die dipjes bij 2700 en 4300 merk je zeker tijdens het rijden!! Bij mijn Octavia had ik na 4 jaar ook een vergelijkbaar dipje rond de 3500 toeren,
dat merkte ik super goed. Niet direct heel honderlijk, maar je merkt gewoon dat het koppel weer stijgt.
Nadat ik de wastegate wat strakker heb laten zetten was dat overigens weer weg.