oco1979
Forumguru
Heb de waarden van de fijnafstelling doorgestuurd naar een andere bekende tuner en een second opinion gevraagd aangaande de waarden (alles zonder logo's). Ik kan er zelf immers geen conclusie uit trekken dan maar extern advise inwinnen. Heb ook al een antwoord terug:
Ik heb even een leesbaar logje gemaakt van je bestand wat je toegestuurd hebt. Dit ziet er echt NIET uit.
De gewenste druk is extreem hoog voor een 1.8 TFSI en gaat van 1.5 naar 0.7 bar. Ook de geleverde druk zie je heel erg stuiteren. Dit kan simpelweg niet goed rijden, zeker niet in de manuele modus (laag op toeren tot hoog op toeren zul je echt een glooiend effect krijgen en geen mooie strakke koppelcurve).
De grafiek op de rollenbank oogt nog redelijk normaal, maar een auto met deze pieken en dalen in de log, zal er waarschijnlijk nog slechter uit zien op onze rollenbank (die wat meer meetpunten heeft/wat preciezer is).
Dit zou ik absoluut niet accepteren op deze manier. Dit zit echt in de motorsoftware die niet correct is ingesteld.
Wil ze echt nog wel een kans geven te herstellen en dus maar hopen dat hier iets mee gedaan kan worden. Wil of kan men dit niet dan terug naar een herkenbaar versie nummer van de ecu software (standaard) en wellicht de andere tuner een kans geven de motor op een goede manier te tunen en zo tot een beter resultaat te komen.
wordt vervolgd......
Gaat van 0,5 NAAR 1,5 BAR zal die bedoelen, anders is het verlaging van druk.
Die 0,5 bar is wel weinig,daarmee deze maar 160pk heeft.
Want ne atmosfeermotor,zonder turbo komt al dicht tegen die pks.
Sommige standaard wagens zitten zelf over de 2,0 BAR
Die versie is standaard vermogen,zou de gegevens van idem motor maar met meer vermogen kunnen vergelijken.
dat logbestand staan daar gegevens van tuner op ?
zou die anders ook eens naar ne tuner mailen(by the way toch niet naar ene in belgie gezonden,dat we niet 2 keer zelfde vragen)
Als je deze goedkeurd om dat te doen