Canon-Eye
Forumguru
Ik heb in de jaren '80-'90 driemaal een Audi80 sedan gereden - met een kortstondige "tussenauto" meegerekend zelfs 4x - van verschillende generaties. Dat waren nog "heren-auto's", prettig om mee te rijden en mooi afgewerkt.ik denk dat dat echter meevalt als je met zo'n auto naar een gewone garage gaat
Toen de eerste A4 werd geïntroduceerd ben ik afgehaakt op zowel de onevenredig verhoogde prijs als die foeilelijke kont met zo'n BMW3-achtig spoilertje op de kofferklep. Voor mij een stap te ver richting patsmobiel. Ter vergelijking: mijn redelijk uitgeruste laatste Audi80 1.8 kostte in 1992 afgerond 51.000 gulden - de potentieel opvolgende A4 in basistrim zonder een enkele extra stond medio 1995 in de prijslijst voor ruim 59.000 gulden.
Mijn baas en ik vonden dat allebei niet leuk meer - toen heb ik een 4-deurs Polo uitgezocht met alles d'rop en d'ran, 1.6 motor en die kostte goed 33k in guldens. Destijds nog best veel voor die klasse trouwens, maar ik heb er 7 jaar mee gereden. Heeft me een kapitaal aan bijtelling bespaard!
Laatst bewerkt: