Onze gekke Cactus op wielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Canon-Eye

Forumguru
ik denk dat dat echter meevalt als je met zo'n auto naar een gewone garage gaat
Ik heb in de jaren '80-'90 driemaal een Audi80 sedan gereden - met een kortstondige "tussenauto" meegerekend zelfs 4x - van verschillende generaties. Dat waren nog "heren-auto's", prettig om mee te rijden en mooi afgewerkt.

Toen de eerste A4 werd geïntroduceerd ben ik afgehaakt op zowel de onevenredig verhoogde prijs als die foeilelijke kont met zo'n BMW3-achtig spoilertje op de kofferklep. Voor mij een stap te ver richting patsmobiel. Ter vergelijking: mijn redelijk uitgeruste laatste Audi80 1.8 kostte in 1992 afgerond 51.000 gulden - de potentieel opvolgende A4 in basistrim zonder een enkele extra stond medio 1995 in de prijslijst voor ruim 59.000 gulden.
Mijn baas en ik vonden dat allebei niet leuk meer - toen heb ik een 4-deurs Polo uitgezocht met alles d'rop en d'ran, 1.6 motor en die kostte goed 33k in guldens. Destijds nog best veel voor die klasse trouwens, maar ik heb er 7 jaar mee gereden. Heeft me een kapitaal aan bijtelling bespaard!
 
Laatst bewerkt:

larsy

Forumguru
de lichten aan/uit schakelen.

helemaal anders .. vaster ,minder speling soft close als je bijna op de gekozen stand bent. Helamaal anders dan mijn superb (heerlijk) 874A955F-2F9B-4DA1-B36B-D0D7777F5D76.jpeg

alle draaiknoppen gekarteld “beter” materiaal . Minder speling . E00E22B4-4D92-4EE6-8B06-01D47A54378A.jpeg C4BF657E-90F7-4D0B-A516-DD2D4F918CE6.jpeg 14A2C755-6C48-4250-88A4-D9465FB92586.jpeg

Al de drukknoppen gaan net iets sneller doordat ze rapper een klik ontvangen (minder inwendige afstand bij het indrukken)

Ruiten bedienen =>
knoppen voelen veel meer solide aan en toch zacht … helemaal anders …

Als je beide wagens gebruikt dan merk je het wel goed (afwerking kost gewoon meer).

Ik begrijp dat er mensen zijn die dit niet merken … maar die merken veel dingen niet en zijn misschien niet zo verfijnd .
voor die mensen is een “nep” Cornetto even goed als ene van de aldi (ze proeven dat verschil ook niet).
Ik heb zo een schoonpa
En is een goede man , maar ja :pardon:
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Dank voor de toelichting @larsy . :thumbsup:
Maar net zoals het ijsje van Unilever versus dat van de Aldi; d'r is wel degelijk een verschil qua smaak. Maar dat zegt nog bar weinig over de kwaliteit c.q. of het één beter is dan het andere...
Het verschil zit 'm vooral in de perceptie dat iets duurs, 'beter' zou moeten zijn. Want je betaalt er immers veel meer voor, toch? ;)

Ook over jouw gekartelde Audi knopjes, lees ik vooral dat ze anders zijn. Maar nergens zie ik dat het beter of slechter zou zijn...
Kortom; nu weet ik het nog niet... :pardon:
 

JeSko

Forumguru
@Captain Hook

Houd er rekening mee dat een Audi ook duurder is om andere redenen, Audi's krijgen bv sneller de nieuwste technologie aan boord, Skoda moest bijvoorbeeld nog 2 jaar wachten vooraleer de virtual Cockpit erin zat, en de Audi's liepen zo al massaal van de band. Ook hebben ze doorgaans meer power aan boord, en een verfijnder nieuwer onderstel, waarop je bij Skoda alweer langer moet wachten of zelfs de vraag kan stellen of het überhaupt nog komt. Een VRS van Skoda is ook bv een veek minder kaliber dan een S of RS van Audi, zowel qua onderstel als power.

Audi is imago, maar ook afwerking imo, en zeker Voorsprong door techniek, tegenover de andere VAG merken, je betaalt gewoon om als eerste de nieuwste generatie features te hebben, maar ook om het merk inderdaad, en de prestaties en doorontwikkeling komen ook in de prijs tot uiting.

Maar goed, genoeg over Audi. Das nog lang niet aan de orde.
 

larsy

Forumguru
Ja Jeff Daar heb ik nog niet van gesproken
Bij mij had ik dsg 7 en
in de Vw R (zelfde motor)kon je toen enkel de dsg 6
 

hemi24

Forumguru
Daar betaal je dan bij Audi ook een flinke bom duiten voor!

Beetje jammer dat de mod’s weer zo ruig te werk zijn gegaan, nu is ook @larsy ’s laatste opmerking over de DSG-7 verdwenen.

:thumbsdown:

Mod-edit: die was inderdaad mee verdwenen, maar nu weer terug.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
De volle kosten zijn voor ons, zoals al gedacht.

Redenen :

Slijtage pomp was fel aanwezig bij demontage, slechte pompen is een gekend probleem waar ze niet in tussen komen gezien de kilometerstand.

Auto heeft teveel kilometers volgens hen - 110.000, om nog aanspraak te kunnen maken op coulance.

Auto is niet compleet dealer onderhouden.

Dus we mogen de volle 3000 betalen omdat Citroën een slecht product aflevert.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Balen zeg. Maar eerlijk is eerlijk, voor mij ook weer bevestiging van mijn insteek om altijd voor een dealer onderhouden occasion te gaan, met niet al te veel kilometers. Al zal het natuurlijk in verreweg de meeste gevallen goed gaan
 

JeSko

Forumguru
Hij was dealer onderhouden, enkel het laatste OH niet want dat werd gedaan door de garage waar ik hem gekocht heb na het sluiten van de deal. Waar ik ook garantie had.
 

JeSko

Forumguru
Betalen, nr huis rijden, potje janken en te koop. Mrja, leg zo'n historie maar eens uit, wie wilt zo'n auto.
 

ertromp

Forumguru
Balen zeg dat er zelf geen coulance geboden wordt. Echt super vervelend zulke hoge kosten
Maar haal je de 3000 euro bij een verkoop er wel uit? Is zelf afrijden geen optie meer?
 

larsy

Forumguru
Ja jammer te horen .
Auto business is kei hard .

als je u wagen zou willen verkopen … ofwel steek je die factuur er tussen ofwel niet en zeg je er niks van .
(beiden goed)
Ik zie geen verschil in verkoopwaarde .

(misschien toch nog 2jaar/50dkm mee maken ,en dan weg doen. dan heb je toch nog iets van je bedrag “genuttigd” )
 

JeSko

Forumguru
Probleem daarmee is dat de auto misschien geleden heeft, het blok zelf dan, door de pomp die kapot was. Dat weten we niet, kans is echter reëel, ik sta in contact met een jongen die mecanicien is bij een officiële Citroën garage, en die zei ook verkopen die handel. Niets is goed aan dit blok, slechte versnellingsbak, slechte riem constructie, slechte oliepomp, rommel. Dus hij gaat gewoon weg en ik wil nooit nog een Citroën voor de deur.
 

JeSko

Forumguru
Expert zei ook dat de auto's van de laatste 5 jaar kwalitatief slechter zijn geworden, dit door onzekerheid ivm elektrificatie en verbannen ICE motoren, omdat er geen verre toekomst meer in zit en autobouwers hun kosten spreiden ivm EV's ontwikkelen, worden ICE auto's bewust slechter gebouwd, om kosten te drukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan